;
سلامتدرمان خانگی و گیاهان دارویی

7 درمان گیاهی عالی برای نفخ شکم و سوء هاضمه

همه ما می دانیم که چه احساسی داریم وقتی شکممان خوب کار نمی کند. نفخ شکم یک مشکل رایج است و باعث می شود حتی زمانی که چیزی نخورده ایم احساس سیری کنیم. نیازی به گفتن نیست که بدن ما را تحت تاثیر قرار می دهد. نفخ شکم زمانی ایجاد می شود که اسید معده به مری بازگردد یا معده دچار التهاب شود. اگر به خوبی درمان نشود، می تواند باعث ناراحتی زیادی مانند پری، درد، سنگینی و حتی حالت تهوع شود. شما نمی توانید کاملاً به داروها وابسته باشید زیرا ممکن است در دراز مدت مفید نباشند. نفخ شکم به عنوان یکی از شایع ترین مشکلات، دلایل متعددی از جمله پرخوری، عفونت معده، زخم معده، اسیدیته ، استعمال دخانیات، الکل، تیروئید، سندرم روده تحریک پذیریا مصرف بیش از حد چربی دارد. غذاهای تند و استرس نیز بی تاثیر نیست. درک شرایط و انتخاب یک درمان طبیعی برای درمان آن ضروری است.

بنابراین، ما در بخش سلامت از مجله گفتنی 7 درمان‌ گیاهی عالی برای درمان نفخ شکم و سو هاضمه را فهرست کرده ایم. امیدواریم برایتان مفید باشد.

 

همچنین بخوانید: معجزه مالیدن شیر به ناف+ فواید بی نظیری که شما را شوکه می کند!!!

نفخ شکم: نفخ شکم زمانی ایجاد می شود که اسید معده به مری برگردد.

 

7 درمان گیاهی فوق العاده برای درمان نفخ شکم:

 

 

1. سرکه سیب

سرکه سیب

 

یکی از موثرترین درمان ها است. اگر از مشکلات گوارشی رنج می‌برید، این یکی برای شماست. این منبع عالی از منیزیم، فسفر، پتاسیم، کلسیم و سایر مواد معدنی است که به هضم کمک می کند. سرکه ماهیتی اسیدی دارد که چربی ها را تجزیه می کند و از رفلاکس اسید جلوگیری می کند. اسید استیک موجود در سرکه سیب به دلیل ویژگی های گوارشی مبتنی بر قلیایی به درمان سوء هاضمه کمک می کند. می توانید سرکه سیب را با آب یا عسل مصرف کنید. سعی کنید فرم خام، ارگانیک و بدون فیلتر را بخرید تا موثرتر باشد.

سرکه ماهیتی اسیدی دارد و چربی ها را تجزیه می کند و از رفلاکس اسید جلوگیری می کند.

 

2. جوش شیرین

علت نفخ شکم می تواند وجود سطح اسید اضافی باشد. برخی از غذاها مانند لوبیا، کلم، فرآورده های شیر و پیاز از جمله دیگر باعث سوء هاضمه می شوند. جوش شیرین دارای بی کربنات سدیم است که به عنوان یک آنتی اسید عمل می کند و به خنثی کردن اسید معده کمک می کند. بی کربنات های سدیم با تشکیل بیش از حد اسید هیدروکلریک واکنش نشان می دهند تا اثر اسید در معده شما را از بین ببرند. همچنین دستگاه گوارش را سم زدایی می کند و شما را از سوزش سر دل و سوء هاضمه خلاص می کند. می توانید جوش شیرین را با آب یا با عسل و حتی لیمو مصرف کنید، هر کدام که برای شما مناسب است. این درمان می تواند بسیار مفید باشد.

این مطلب هم جالبه: رقیق کننده های طبیعی خون: ۱۴ خوراکی‌ که خون را رقیق و تصفیه می‌کند!

 

3. زنجبیل

نفخ شکم- زنجبیل

زنجبیل از دیرباز با درمان سوء هاضمه همراه بوده است و یک عنصر محبوب در خانواده های هندی است. حاوی آنتی اکسیدان هایی است که برای تسکین سوء هاضمه و حالت تهوع شناخته شده است. اعتقاد بر این است که ترکیبات فنولی آن انقباضات معده را کاهش داده و تحریکات دستگاه گوارش را تسکین می دهد. همچنین برای کاهش التهاب شناخته شده است.

زنجبیل از دیرباز برای درمان اسیدیته و سوء هاضمه همراه بوده است.

 

4. دانه گشنیز

دانه های گشنیز به دلیل خواص ضد اسپاسم و ضد التهابی خود شناخته شده اند که شما را از ناراحتی معده یا سوء هاضمه خلاص می کند و روند گوارش شما را بیشتر تحریک می کند. گشنیز از اسانسی به نام اوراندرول تشکیل شده است که کبد را سم زدایی می کند و اشتها را افزایش می دهد و سوء هاضمه را درمان می کند. حدود یک هفته از آب دم کرده تخم گشنیز استفاده کنید تا تفاوت را ببینید.

دانه گشنیز به دلیل خواص ضد اسپاسم و ضد التهابی خود شناخته شده است.

 

5. انگور فرنگی هندی ( آملا )

سرکه سیب

انگور فرنگی هندی یا آملا دارای خواص مقوی، ادرارآور، ملین، ضد باکتری، ضد التهابی و ضد ویروسی است. این خواص به تحریک فرآیند هضم شما کمک می کند و باعث بهبود بیشتر سوء هاضمه، سوزش سر دل یا اسیدیته می شود. گفته می شود که آملا یکی از مؤثرترین مواد برای درمان سوء هاضمه است.

گفته می شود آملا دارای خواص ضد التهابی و تقویت قوای جنسی است. ناراحتی ناشی از سوء هاضمه را درمان کرده و سیستم گوارش را تقویت می کند. در حالی که این ها می توانند برای فرآیند گوارش شما عالی باشند، پیشنهاد می کنیم در صورت بروز مشکلات مزمن، قبل از تکیه کامل به این موارد، با پزشک مشورت کنید.

 

6. دانه رازیانه

رازیانه

شامل ترکیبات روغنی خاصی از جمله فنچون و استراگول هستند که مسئول جلوگیری یا حذف گاز از دستگاه روده هستند. این روغن‌های فرار همچنین به افزایش تولید شیره معده کمک می‌کنند و فرآیند هضم صاف را آغاز می‌کنند. همچنین دارای خواص ضد اسپاسم است که به شل شدن سلول‌های ماهیچه‌ای که سیستم تنفسی، معده و روده را پوشش می‌دهند، کمک می‌کند. می توانید چای رازیانه بنوشید یا حتی دانه ها را با آب مصرف کنید.

7. زنیان

آنزیم های فعال موجود در زنیان به تحریک سیستم گوارشی کمک می کند. زنیان دارای ترکیبات روغنی خاصی است که به حذف گاز از مجاری روده کمک می کند. این دانه برای درمان انواع اختلالات گوارشی از جمله سوء هاضمه، اسیدیته، نفخ و غیره شناخته شده است. آنزیم‌های فعال موجود در آجوین با تسهیل آب معده به تقویت سیستم گوارشی کمک می‌کنند. حدود یک هفته آجوین را با آب میل کنید و تفاوت را می بینید. همچنین می توانید پودر رازیانه را با آب مصرف کنید که معمولاً برای رفع مشکلات معده انجام می شود.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. زنجبیل رو من همیشه استفاده می کنم به مقدار خیلی کم در یک وعده چای
    واقعا موثر هست نفخ شکم کم میشه چون کلا گرمی هست دیگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا