;
سرگرمی

بازی فکری هوش ریاضی: اگر ریاضیت خوبه بگو چه عددی جا افتاده؟ باهوشا زود جواب میدن!

بازی فکری هوش ریاضی: اگر خودتان را جز افراد باهوش می دانید آزمون امروز را از دست ندهید. کافیست به ما بگویید که به جای علامت سوال چه عددی باید قرار بگیره؟ کسانی که مخ ریاضی دارند خیلس سریع متوجه می شوند؟ آیا شما نیز باهوش هستید؟

اگر می خواهید ذهنی فعال داشته باشید آزمون سرگرمی امروز گفتنی را از دست ندهید. ضمنا انواع تست هوشوب سایت را نیز می توانید ببینید.

این هم جالبه: تست هوش تصویری مرگ: کدام فرد در تصویر به زودی خواهد مرد؟

شاید جالب باشد: تست بینایی مرد بین مجسمه های یونانی کدومه؟ اونی که مجسمه نیست پیدا کن!

تصویر بازی فکری هوش ریاضی:

کسانی که در ریاضی مهارت دارند می توانند به راحتی این معمای ریاضی را حل کنند، از طرف دیگر هرکسی که ذهن تیزبین و میل به معادلات ریاضی و استدلال داشته باشد می تواند این بازی فکری را حل کند.

بازی فکری هوش ریاضی

پاسخ بازی فکری هوش ریاضی در پایین صفحه:

همچنین جالب است: از کدوم تصویر خوشت میاد؟ تست روانشناسی جالبی که کولاک کرده! بهت میگه باید تو سال جدید چیکار کنی!

.

.

.

.

شاید جالب باشد: معمای شناخت اشتباه صبحانه: چه پت و مت بازی تو این تصویر می بینی؟ آدمای باهوش سریع میفهمن!

.

.

.

.

شاید جالب باشد: تست هوش تصویری قاتل در پارک: یک قاتل در این تصویر وجود داره؟ اگه زبلی بگو اون کجاست؟

پاسخ بازی فکری هوش ریاضی

عددی که بایستی به جای علامت سوال قرار می گرفت 16 بود. آیا می توانید حدس بزنید که چطور به این جواب رسیدیم؟

شاید جالب باشد: تست بینایی پیدا کردن n در میان m ها کار سختی است مگر اینکه تیزچشم باشید

پاسخ بازی فکری هوش ریاضی

پازل ریاضی چیست؟

بازی فکری هوش ریاضی: پازل های ریاضی یکی از جنبه های قابل توجهی است که ظرفیت مغز ما را برای فکر کردن افزایش می دهد و دانش ریاضی ما را افزایش می دهد. معماهای ریاضی برای حل آنها به مهارت های ریاضی نیاز دارند و معماهای منطقی یک نوع رایج از پازل های ریاضی هستند. اگرچه ممکن است یک پازل مشکل باشد، اما حل کننده باید برای حل چنین معما راه حلی پیدا کند که شرایط داده شده را برآورده کند. این پازل های ریاضی سخت در نظر گرفته می شوند، حتی اگر حل کننده تنها در ابتدا با ارائه مجموعه ای از شرایط اولیه با آنها تعامل داشته باشد.

شاید جالب باشد: معمای شناسایی مسافر بیگانه: آیا به زبل بودنتان اعتماد دارید؟ پس حدس بزنید کدام مسافر از فضا آمده؟!

دانشمندان می گویند که قدرت مغز ما ممکن است در  اوایل دهه 20 یا 30 زندگی شروع به کاهش کندخبر خوب، با ناشناخته ماندن بیش از نیمی از مغز برای دانشمندان، از قبل واضح است که می توانید با کمک معماها آن را قوی نگه دارید. مزایای آن دو برابر می شود، زیرا این کارهای گیج کننده به محض یافتن پاسخ مناسب، هورمون شادی شما را نیز افزایش می دهد.

همچنین ببینید: تست شخصیت عادات بد ماه ها: مزخرف ترین و رو مخ ترین عادت متولدین هر ماه چیه؟

از سن و سال ما که دیگر گذشته است؛ حتماً این جمله اشتباه و آشنا را شنیده‌اید و شاید هم در دسته‌ای که از آن استفاده می‌کننداین جمله‌ای که از انرژی‌های منفی و مخرب می‌تواند زندگی کند را به دره رکود و رخوت بکشاندکدام قانون و تفکر منطقی، بزرگان نباید از کارهایی که سراسر فایده است، انجام دهند؟ مثلاً بازی کردن، آن هم بازی فکری یکی از مواردی است که پیر و جوان نمی‌شناسد.

شاید جالب باشد: آزمون شناسایی میز بستنی: کدوم یکی تو این میز پر از بستنی جفت نداره؟

تاثیر بازی فکری در رشد و افزایش سرعت عملکرد مغز در کودکان

بازی فکری هوش ریاضی: با این حال، انواع دیگر آموزش های شناختی همچنان به نظر می رسد. برخی از شواهد در مورد اثرات ماندگار ناشی از یک مطالعه گسترده در مقیاس بزرگ موسسه ملی بهداشت است که به عنوان آموزش شناختی پیشرفته برای افراد کودکان و حیاتی ، یا ACTIVE شناخته می شود. با بررسی های انجام شده روی کودکان با انجام این بازی ها هر سه توانایی شناختی را که مورد هدف قرار گرفته بودند ، یعنی سرعت عملکرد، توانایی حل مسئله و فعالیت مغزی بهبود بخشیدند.

پیشنهاد می شود: بین تصویر روباه چپ و راست 5 تا تفاوت هست، آیا میتونی پیداشون کنی؟

معماها، تست هوش و پازل های سرگرمی طرفداران زیادی دارد و روز به روز به تعداد آن ها افزوده می شود. با توجه به با زار عرضه و تقاضایی که بازی های فکری دارند پرسشی ذهن مخاطبان را به خود مشغول می کند. آیا این معماها و بازی های فکری موجب افزایش فعالیت مغز می شوند؟

به عنوان مثال، برخی مطالعات نشان داده اند که بازی های فکری باعث بهبود “عملکردهای اجرایی، حافظه کار و سرعت پردازش” در کودکان و جوانان می شود، در حالی که برخی دیگر مزایای چنین بازی هایی را برای حفظ سلامت شناختی در افراد سالخورده تحسین می کنند.

از دست ندهید: بازی فکری گربه جدی ذهن افراد را گیج می کند! آیا شما قادر هستید جواب علامت سوال را پیدا کنید؟

شرکت های “سلامت مغز” مانند Lumosity و Posit Science بازی های فکری ارائه می دهند که قول می دهند مانند یک چشمه جوانی برای ماده خاکستری مغز شما عمل کنند و بهبود در سرعت عملکرد در کودکی، جوانی و بزرگسالی را سبب شوند. بسیاری از شرکت ها بر ابن باورند که بازی های آنها مهارت های شناختی مانند حافظه، توجه ، سرعت پردازش، انعطاف پذیری ذهنی و حل مسئله را بهبود می بخشد. و محصولات آنها در حال فروش است. مطابق گزارش سال 2013 توسط شرکت تحقیق و تفکیک بازار مستقل SharpBrains ، صنعت بهداشت و درمان مغز از درآمد یک میلیارد دلار در سال 2012 پیشی گرفته است.

جالب است: معمای تصویری عجیب ترین موجود تو این تصویر کدومشونه؟! نکته انحرافی این معما رو هرکسی نمیفهمه!

معماها به چند دسته تقسیم می شوند؟

معماهای تصویری به دلیل جذابیت های منحصر به فرد خود طرفداران بسیاری در میان کاربران در شبکه های اجتماعی دارند. معماها معمولا به دو دسته تقسیم می شود: دسته اول همان هایی است که به آن ها چیستان هم می گوییم و معمولا با گفتن یکسری جمله ها باید آن چیزی که دارد توصیف می شود را حدس بزنید.

دسته دوم شامل دسته ای از تصاویر هستند که تصاویر ریزی با جزئیات خاص در آن تعبیه شده و مهارت خاصی برای پیدا کردن می طلبد. این مهارت ها هوش شما را در زمینه معماها به چالش می کشد.

جالب است: آزمون شناسایی ستاره از تیزبین ها انتظار داره در کمتر از 5 ثانیه ستاره پنهان را پیدا کنند!

آدم هایی که معما حل می کنند از قدیم برای ما جذاب بوده اند؛ آن ها همان هایی بودند که در عصر کاغذی، جدول و سودوکو حل می کردند.

ولی امروز در دنیای دیجیتال این آدم های باهوش به فضای مجازی کوچ کرده اند. شاید شما هم جزو همان زرنگ ها هستید. پس این دسته از تست‌های سرگرمی ما را به هیچ وجه از دست ندهید. امروز به جای جداول سودوکو، بخش سرگرمی وب سایت گفتنی متعلق به شماست!

جالب است: بازی فکری سگ خوش شانس: کدام سگ ابتدا شیر را می خورد؟

بازی فکری و تاثیرآن در هورمون شادی

بازی فکری شکل جالبی از پازل است که برای حل آن نیاز به تفکر دارد. این نیاز به تفکر به روش های غیر متعارف با در نظر گرفتن شرایط داده شده دارد. ممکن است شامدانشمندان می گویند که قدرت مغز ما ممکن است

 

همچنین جالب است: آزمون تفاوت گروه اکستر روباه از شما می خواهد 9 تفاوت در بین تصاویر پیدا کنید که کار هر شخصی نیست

در اوایل دهه 20 یا 30 زندگی شروع به کاهش کند. خبر خوب، با ناشناخته ماندن بیش از نیمی از مغز برای دانشمندان، از قبل مشخص شده است که می توانید با کمک معماها آن را قوی نگه دارید. مزایای آن دو برابر می شود، زیرا این کارهای گیج کننده به محض یافتن پاسخ مناسب، هورمون شادی شما را نیز افزایش می دهد.ل تفکر جانبی باشد.حل بازی فکری و پازل علاوه بر سرگرمی بودن، فواید بی شماری نیز دارد. حل پازل ها و بازی های فکری ارتباط بین سلول های مغز را تقویت می کند که به بهبود حافظه کمک می کند.

معماها و معماهای منطقی نیز از انواع بازی های فکری هستند. دشواری برخی بازی های فکری به درجه خاصی از اشتباه در شهودی انسان بستگی دارد. این در بازی‌های فکری که به احتمال شرطی مرتبط می‌شوند رایج است، زیرا ذهن انسان تمایل دارد به جای آن احتمال مطلق را در نظر بگیرد.

مطالبی که دیگران دوست داشتند:

شاید جالب باشد: بازی هوش رمز گاوصندوق رو شناسایی کن تا ثابت بشه برای خودت جیمز باندی هستی!

آزمون شناسایی تفاوت جنگل: اگر تیزبین هستی 6 تا تفاوت رو در کمتر از 10 ثانیه پیدا کن!

معمای هوش قاتل معلم: اگر واسه خودت یه پا کارآگاهی بگو کدوم دانش آموز معلم رو کشته؟

حکایت ملانصرالدین و ثروت بادآورده

نوشته های مشابه

4 دیدگاه

  1. سلام اگر جواب 16درست چرا راه حل نگذاشتید
    1+11=12*10=120
    2+5=9*5=45
    3+5=8*2.5=20
    بار اول ضربدر ده بار دوم ضربدر نصف ده بار سوم ضربدر نصف پنج یا حداقل بگیم ضربدر ده بار اول بار دوم ضربدر پنج بار سوم ضربدر صفر میشه جواب صفر الگو یابی حل کنیم پنج تا پنج تا کم شده 10,5,0ضرب شده شما راحل بگید ما هم بدونیم

  2. راه حل
    ۱+۱۱:۱۲
    ۱۱-۱:۱۰
    ۱۲×10=120
    #
    ۲+۷:۹
    ۷-۲:۵
    ۹×5=45
    #
    ۳+۵:۸
    ۵-۳:۲
    ۸×2=16
    مجموع هرستون ضربدر تفاضل هر ستون
    راه حل معادله فوق است

  3. من فکر میکنم سرکاری هستش ، دلیلش هم اینه که راه حلی نذاشتی ، وبدون هیچ دلیل منطقی عدد ۱۶ رو گذاشتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + هفت =

دکمه بازگشت به بالا