;
سرگرمی

بلندترین ساختمان متروکه جهان یک “شِبهِ خراش” غول پیکر است

بلندترین ساختمان متروکه جهان: گولدین فایننس ۱۱۷ (Goldin Finance)، واقع در شهر تیانجین، هفتمین شهر بزرگ چین، بلندترین آسمان‌خراش دنیاست که متروک مانده است.

آسمان‌خراش گولدین فایننس ۱۱۷ که با نام برج ۱۱۷ چین شناخته می‌شود، قرار بود بلندترین آسمان‌خراش لوکس حومه شهر تیانجین شود اما سال‌هاست کار ساخت آن نیمه‌تمام مانده تا جایی‌که آن را به بلندترین آسمان‌خراش متروکه دنیا تبدیل کرده است.

بلندترین ساختمان متروکه جهان

این پروژه ساختمان‌سازی سال ۲۰۰۸ آغاز شد اما به‌دلیل رکود بزرگ مالی، ۲ سال بعد از شروع پروژه، کار این برج نیمه‌تمام باقی ماند.

سال ۲۰۱۱ ساخت این برج از سر گرفته شد و مدیر پروژه اعلام کرده بود که برج بین سال‌های ۲۰۲۸ و ۲۰۱۹ تکمیل خواهد شد. درهرحال سپتامبر ۲۰۱۵، ساخت این آسمان‌خراش دوباره به حالت تعلیق درآمد و این برج نیمه‌کاره باقی ماند. این ساختمان در زمان ساخت، پنجمین برج بلند دنیا بود. اما اکنون به بلندترین برج متروک جهان تبدیل شده است.

این برج قرار بود ۱۲۸ طبقه روی زمین داشته و از میان این طبقات، ۱۱۷ طبقه آن هتل و ۱۱ طبقه دیگر آن مخصوص خدمات مکانیکی و عملیاتی باشد. اگر این برج تکمیل می‌شد، پس از برج خلیفه دبی به دومین برج بلند دنیا تبدیل می‌شد.

بلندترین ساختمان متروکه جهان-1

اما چه شد که ساخت این برج به سرانجام نرسید؟

برخی معتقدند سازنده این برج، گروه گلدین، کاملا به منابع مالی خود وابسته بود و از پشتیبانی دولت چین محروم بود و برخی دیگر هم بر این باورند، مکان ساخت برج جایی نبود که بتواند سرمایه‌گذارهای معتبر را به خود جلب کند و فشار بحران مالی سال ۲۰۰۸ هم مزید بر علت شد.

در زمان شروع سال 2011، ساخت و ساز گلدین فایننس 117 از سر گرفته شد و علیرغم مشکلات جزئی دیگر، همه چیز رو به بهبود بود. با این حال، در سال 2015، پس از برگزاری جشن در ارتفاع 597 متری بالای آسمان خراش ، تمام کارهای ساخت و ساز متوقف شد. پس از ترکیدن حباب بازار سهام چین، گلدین فاقد ذخایری بود که بتواند قیمت سهام خود را ثابت نگه دارد و رهبران آن تنها با کاهش شدید قیمت توانستند ایستادگی کنند.

برخی می گویند که توسعه یک پروژه مجلل در سطح دومی مانند تیانجین برای شروع ایده بدی بود زیرا علاقه نخبگانی را که قرار بود تحت تأثیر قرار دهد، برانگیخت. همانطور که B1M می گوید، “مثل تلاش برای ساختن هادسون یاردز نیویورک در حومه فیلادلفیا بود”. آخرین امید برای تکمیل Goldin Finance 117 ظاهراً در سال 2018 محو شد و آسمان خراش 600 متری از آن زمان رها شده است.

 

این مطالب هم جالبن:

حکایت کودک حلوا فروش: داستان کودک حلوا فروشی که گریه اش مشکل گشا شد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 14 =

دکمه بازگشت به بالا