;
مد و زیباییآرایش و زیبایی

ژل آلوئه ورا برای پاکسازی لکه های پوستی+ بهترین روش مصرف

ژل آلوئه ورا: تحقیقات نشان می دهند که استفاده از آلوئه ورا برای پاکسازی لکه پوست یک روش بالقوه برای درمان تخصصی و خانگی (هایپر پیگمنتیشن) است. در واقع وجود مواد شیمیایی خاص در این گیاه پتانسیل از بین بردن رنگدانه های قرمز تجمع یافته بر پوست و لکه های تیره بر سطح آن را دارند.

ژل آلوئه ورا، مناسب برای انواع پوست بوده و می توان آن را مستقیم بر روی پوست امتحان کرد تا اثراتش را در پاکسازی پوست از رنگدانه های قرمز شکل گرفته بر آن دید. در بخش مد و زیبایی از سری مطالب آرایش و زیبایی با خواص ژل آلوئه ورا برای پاکسازی لکه های پوستی آشنا شوید. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: خواص روغن سیاه دانه در از بین بردن سفیدی مو+ نحوه استفاده صحیح

خواص ژل آلوئه ورا برای پاکسازی پوست

ژل آلوئه ورا

می توان با ترکیب آلوئه ورا با دیگر مواد طبیعی دفع کننده مانند زرد چوبه، سرکه سیب و شیر اثر این ماده بر پوست را دو چندان کرد. همانطور که می دانیم قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، پیری، تغییرات هورمونی، التهاب و زخم های آکنه ای از عوامل اصلی ایجاد لکه های تیره و رنگدانه های قرمز بر پوست هستند.

این رنگدانه های قرمز تجمع یافته بر پوست در اثر تولید بیش از حد ملانین بر سطح پوست شکل می گیرند. بعضی از تحقیقات محدود در این زمینه ثابت کرده اند که آلوئه ورا با روشن کردن این لکه ها و رنگدانه های ایجاد شده بر سطح پوست اثر آن ها را کم و پوست را روشن می کند.

دو ماده کاربردی در ترکیب آلوئه ورا، آلوئین و آلوئسین می باشند که به پاکسازی پوست کمک می کنند. در واقع آلوئین با مهار کردن فعالیت تیروزیناز، آنزیمی که مسئول تولید ملانین است، مانع از تشکیل ملانین می شود.

این هم جالبه: مدل موهای جوان کننده: این ۸ مدل مو شما را ۱۰ سال جوان تر از سن تان نشان می دهد!

بهترین نوع ژل آلوئه ورا برای پاکسازی لکه پوست

ژل آلوئه ورا2

برای گرفتن نتیجه ای بهتر و کوتاه مدت تر بهتر است ژل آلوئه ورا را مستقیما از خود گیاه با خریدن برگ های تازه و طبیعی آن از فروشگاه ها، استخراج کنید. این روش بسیار کاربردی تر و مفید تر از تهیه دارو های بسته بنده بندی شده از داروخانه ها و فروشگاه ها می باشد؛ چرا که این مواد حاوی درصد کمی از ژل آلوئه ورا هستند. در حالی که گیاه طبیعی آلوئه ورا صد در صد طبیعی و مناسب برای همه پوست ها بدون عوارض جانبی می باشد.

اگر نیز قصد خرید محصولات بسته بندی شده و کارخانه ای حاوی آلوئه ورا را دارید اطمینان حاصل کنید که محصول دارای مقدار زیادی از آلوئه ورا باشد تا اثر بخشی بهتری داشته باشد. بنابراین اگر میل دارید که از ژل طبیعی و مستقیم آن استفاده نمایید، کافیست برگه ای از این گیاه را از سمت پایین بوته آن ورق زده و خارهای سطح برگ را پاک کنید.

سپس برگ را از وسط برش زده و ژل بیرنگ آن را به صورت قطعات مکعبی برش بزنید تا در هر بار استفاده بتوانید به راحتی آن ها را از یخچال خارج نموده و استفاده نمایید. لازم به ذکر است که هر چه گیاه پیر تر، مقدار آلوئین و آلوئسین موجود در آن نیز بیشتر است. از آنجا که این ژل مناسب برای انواع پوست است؛ کاملا بی خطر است و می توان چندین بار از آن استفاده کرد.

این هم جالبه: 12 وکس لایه بردار خانگی: رفع موهای زائد صورت+ طرز تهیه و روش استفاده

ماسک خانگی ژل آلوئه ورا و عسل

ژل آلوئه ورا3

ماسک خانگی را همانطور که از نامش بر می آید می توان در خانه و به راحتی از ژل گیاه تهیه کرد. این ژل علاوه بر پاکسازی پوست از لک و رنگدانه های تجمع یافته بر سطح آن، به دلیل خاصیت آرام بخشی، ضد التهاب بودن، ضد باکتریایی بودن و درمان آفتاب سوختگی ها، بسیار محبوب و مورد استفاده است. این ژل را می توان با سایر ترکیبات طبیعی مخلوط و اثر بخشی و خواص آن را چند برابر کرد.

یکی از این ترکیبات طبیعی و بسیار مفید عسل است. ترکیب عسل و آلوئه ورا به عنوان دارویی برای پاکیزه سازی پوست از انواع باکتری ها نتیجه ای معجزه وار خواهد داشت.

تنها کافیست یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی و بدون اشباع را با یک قاشق ژل آلوئه ورا ترکیب کرده، و این ترکیب را بر روی پوست به ویژه مناطقی که دارای لک و رنگدانه هستند، مالیده و با اجتناب از نزدیکی آن به چشم، حدود 15 تا 20 دقیقه بعد پوست را با آب ولرم بشورید و نتیجه کوتاه مدت آن را ببینید.

ماسک خانگی ژل آلوئه ورا و آب لیمو

می دانیم که لیمو حاوی ویتامین C بوده و یک لایه بردار طبیعی و بی نظیر و همینطور عامل ایجاد اختلال در تولید تیروزیناز است. با ترکیب ژل آلوئه ورا و عصاره لیمو می توان به کم شدن تولید رنگدانه های پوست و لایه برداری سطح آن از لک و رنگدانه های تجمع یافته کمک کرد.

برای تهیه این ترکیب، 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با یک قاشق غذاخوری آب لیمو مخلوط و پس از 20 تا 30 دقیقه قرار دادن این ماسک بر روی پوست آن را با آب ولرم بشویید. توجه داشته باشید که لیمو به دلیل داشتن خاصیت اسیدی بودن نباید بیش تر از 30 دقیقه بر سطح پوست بماند، زیرا که موجب ایجاد آسیب و سوختگی لایه نازک سطح پوست می شود.

ماسک خانگی ژل آلوئه ورا و سایر مواد طبیعی موجود در منزل

زرد چوبه از جمله مواد دیگری که در خانه های همه شما یافت می شود و عنصری مفید برای ترکیب در ماسک خانگی آلوئه ورا است، زرد چوبه با داشتن ماده ای به نام کورکومین به از بین بردن رنگدانه های سطح پوست کمک می کند. این ماسک را به مدت 20 دقیقه در روز بر پوست قرار دهید.

یکی دیگر از مواد طبیعی مناسب، سرکه سیب است. سرکه سیب حاوی اسید استیک بوده که می تواند با داشتن خاصیت لایه برداری خود به از بین بردن تدریجی رنگدانه ها و لکه های ایجاد شده بر پوست کمک کند.

شیر نیز که حاوی اسید لاکتیک است، دارای خاصیت لایه برداری بوده و در بسیاری از محصولات بهداشتی نیز یافت می شود؛ بنابراین با ترکیب ژل آلوئه ورا و شیر می توانید به پاکسازی پوست خود کمک کنید. هر کدام از این ماسک ها را می توانید 10 تا 20 دقیقه بر روی پوست گذاشته و سپس با آب ولرم بشویید.

 

 

این مطالب هم جالبن:

فر کردن مو با چنگال بدون نیاز به بابلیس حتی اگر موهای صافی دارید! + آموزش

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. بهترین ژل آلورا رو محصولات فوراور دارد که از بهترین آلورای دنیا هست .جهت سفارش با محصولات مراقبت پوست و مکمل های غذایی به پیج اینستاگرام
    @foreverliving025 مراجعه فرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا