;
سرگرمی

پدیده عجیب جمع شدن کوسه های سر چکشی ماده هنگام ماه کامل که باعث شگفتی دانشمندان شد.

جمع شدن کوسه های سر چکشی ماده هنگام ماه کامل: در یک پدیده جذاب و عجیب، جمع شدن کوسه های سر چکشی ماده هنگام ماه کامل به دور یکدیگر در تعداد زیادی جمع شده اند که باعث شگفتی دانشمندان علوم زیستی شده است.

این کوسه‌های زیبا به طور معمول در دسته های چند تایی در آب‌های استوایی پلی‌نزی فرانسه در طول ماه‌های تابستانی نیمکره جنوبی، از دسامبر تا مارس، مشاهده می شوند. قابل ذکر است که تعداد آنها در مرحله ماه کامل به اوج خود رسید.

شاید بپسندید: یکی از نمادهای سلتی را انتخاب کنید تا در مورد قدرت درونی خود بیشتر بدانید

پدیده عجیب جمع شدن کوسه های سر چکشی ماده هنگام ماه کامل

ماجرا وقتی جالب می شود که به نظر می‌رسد این گردهمایی‌ها بدون حضور کوسه های نر می باشد، همانطور که مطالعه اخیر منتشر شده در مجله Frontiers in Marine Science نشان می‌دهد که تیم تحقیقاتی در پژوهشی بی‌سابقه‌ از ثبت 55 کوسه سر چکشی بزرگ در معرض خطر انقراض را در دو جزیره مرجانی اقیانوس آرام در سال‌های 2020 و 2021 ثبت کردند. در میان این موجودات باشکوه، 54 مورد به عنوان ماده شناخته شدند، در حالی که جنسیت یکی از آنها مشخص نشده بود. این رفتار اجتماعی قابل توجه است، با توجه به اینکه این کوسه ها معمولاً موجوداتی منفرد هستند که به ندرت با هم نوعان خود تعامل دارند.

این مطالعه، با استفاده از تکنیک‌های غیرتهاجمی در یک اکوسیستم دست‌نخورده، فرصت ارزشمندی برای بررسی تاریخچه زندگی جمعیت‌های کوسه سر چکشی بزرگ در منطقه مرکزی اقیانوس آرام، همانطور که توسط نویسندگان تأیید شده است، ارائه می‌دهد.

این کوسه ها می‌توانند به طول متوسط 4.3 متر برسند. این کوسه ها عمدتاً زندگی انفرادی دارند و مهاجرت های گسترده ای را از طریق آب های گرمسیری آغاز می کنند. آنها که در فهرست قرمز IUCN به عنوان گونه در معرض خطر انقراض طبقه بندی شده اند، با تهدیدات قابل توجهی روبرو هستند که عمدتاً ناشی از صید بی رویه است.

جمع شدن کوسه های سر چکشی ماده هنگام ماه کامل به دور هم

گردهمایی های ثبت شده در دو مکان برگزار شد: جزیره مرجانی Rangiroa و Tikehau، هر دو بخشی از مجمع الجزایر Tuamotu در پلینزی فرانسه می باشد. بسیاری از این کوسه ها در طول فصل تابستان هر ماه معمولا شش روز را در این مکان ها می گذرانند. محققان معتقدند که نور ماه کامل کوسه ها را قادر می سازد تا فعالیت های شکار خود را در اطراف جزایر مرجانی که شامل جزایر حلقه ای شکل یا صخره های مرجانی هستند، بهینه سازی کنند.

نظر دانشمندان در مورد جمع شدن کوسه های سر چکشی ماده هنگام ماه کامل

علاوه بر این، دانشمندان می گویند که این تجمع‌ها ممکن است تحت تأثیر تغییرات میدان ژئومغناطیسی زمین در طی مراحل مختلف ماه قرار گیرند، یا ممکن است با جمعیت‌های بالاتر یکی از گونه‌های طعمه‌شان همسو شوند.

در حالی که تفکیک جنسیتی در طول این تجمعات قبلاً در کوسه های سر چکشی بزرگ مشاهده نشده بود، در کوسه های سر چکشی صدفی ثبت شده است. عدم حضور نرها در این دوره ممکن است به ارتباط بین این تجمعات و چرخه جفت گیری کوسه ها اشاره کند.

کوسه سر چکشی

محققان تأکید کردند: «تالاب‌ها و آب‌های گرم و کم عمق ساحلی محافظت‌شده آن‌ها به عنوان مناطق بکر برای گونه‌های مختلف کوسه شناخته شده‌اند».

اگرچه هدف دقیق این گردهمایی ها هنوز تایید نشده است، اما این یافته ها یک زیستگاه حیاتی برای این موجودات به شدت در خطر انقراض را روشن می کند و بر نیاز به تلاش های حفاظتی برای تضمین بقا و شکوفایی آنها تأکید می کند. این مطالعه اهمیت این جزایر مرجانی را در مجمع الجزایر Tuamotu نشان می دهد، جایی که مشاهده کوسه های سر چکشی بزرگ – در داخل یا خارج تالاب ها – در حداقل 18 از 80+ مرجانی که تشکیل می دهند گزارش شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 19 =

دکمه بازگشت به بالا