;
سبک زندگیمهارت های زندگی

چیکار کنیم بعد خوردن پیاز دهن مون بو نگیره + راهکار ساده!

بعد خوردن پیاز دهن مون بو نگیره: پیاز، یکی از صیفی‌جات پرخاصیت و پرکاربرد در آشپزی است که به دلیل طعم و عطر منحصر به فردش، طرفداران زیادی دارد. اما در کنار خواص و فواید فراوان، پیاز می‌تواند باعث بوی بد دهان، یا همان هالیتوز، شود. با یک مهارت زندگی دیگر از بخش سبک زندگی مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

بعد خوردن پیاز دهن مون بو نگیره

با این راهکار که در ادامه به شما توضیح می دهیم، می توانید کاری کنید که بعد خوردن پیاز دهن مون بو نگیره که حتما بدردتون می خوره:

راز بوی بد دهان بعد از خوردن پیاز: آیا پوست نازک پیاز نقشی دارد؟

پیاز، یکی از صیفی‌جات پرخاصیت و پرکاربرد در آشپزی است که به دلیل طعم و عطر منحصر به فردش، طرفداران زیادی دارد. اما در کنار خواص و فواید فراوان، پیاز می‌تواند باعث بوی بد دهان، یا همان هالیتوز، شود.

بسیاری از افراد بر این باورند که اگر پوست نازک بین لایه‌های پیاز را جدا کنند، بوی بد دهان بعد از خوردن آن از بین می‌رود. اما آیا این ادعا صحت دارد؟

بعد خوردن پیاز دهن مون بو نگیره 1

در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم که آیا پوست نازک پیاز نقشی در ایجاد بوی بد دهان دارد یا خیر.

علت بوی بد دهان بعد از خوردن پیاز:

بوی بد دهان بعد از خوردن پیاز به دلیل ترکیبات گوگردی موجود در آن، به خصوص آلیل متیل دی سولفید (AMS) ایجاد می‌شود. این ترکیبات پس از هضم شدن، وارد جریان خون شده و از طریق ریه‌ها به بیرون دفع می‌شوند.

نقش پوست نازک پیاز:

پوست نازک بین لایه‌های پیاز، حاوی مقادیر بیشتری از ترکیبات گوگردی، به خصوص AMS، است. جدا کردن این پوست نازک می‌تواند تا حدی به کاهش بوی بد دهان بعد از خوردن پیاز کمک کند.

اما این راه حل قطعی نیست!

علاوه بر پوست نازک، سایر قسمت‌های پیاز نیز حاوی ترکیبات گوگردی هستند. بنابراین، حتی اگر تمام پوست‌های نازک را جدا کنید، باز هم مقداری از این ترکیبات وارد بدن شما شده و ممکن است باعث بوی بد دهان شود ولی به طور قطعی می توان به عنوان یک راهکار قابل قبول در نظر گرفت.

ویدئو آموزشی:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =

دکمه بازگشت به بالا