;
سرگرمی

آیا می دانید عادت رها کردن افراد پیر در ژاپن به شکل مدرن آن ادامه دارد؟

رها کردن افراد پیر در ژاپن: رسم قدیمی ژاپن برای حل مشکلات مالی به روشی غیر معمول در حال احیا شدن است.  اوباسوته عادت قدیمی در ژاپن است که افراد مسن را در حالی که راهی برای مراقبت از آنها وجود نداشت در جنگل رها می کردند.

چندین قرن پیش در ژاپن پدیده ای به نام اوباسوته “ubasute” وجود داشت. این به معنای واقعی کلمه “رها کردن افراد مسن ” است و روشی بود که فقرا، که نمی توانستند ازپدر و مادر پیر خود مراقبت کنند، آنها را به کوه می بردند و تنها می گذاشتند. امروزه، البته تا حدودی به شکل اصلاح شده، این پدیده دوباره احیا شده است.

اوباسوته: رها کردن افراد پیر در ژاپن

امروز ubasute به شکل تغییر یافته وجود دارد. دلیل بازگشت “ubasute” بحران جمعیتی و اقتصادی است. البته، در شرایط فعلی، هیچ کس افراد مسن را به کوه نمی برد، در عوض آنها را به پناهگاه های ویژه، بیمارستان ها یا موسسات خیریه منتقل می کند. اما این اصل یکسان باقی مانده است: جوانان نمی توانند از والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ های سالخورده مراقبت کنند، جوانان مجبور به “خلاص شدن از شر آنها” می شوند.

رها کردن افراد پیر در ژاپن1
اکنون در ژاپن افراد با عمر طولانی به جای جنگل در کوهستان به مراکز خیریه منتقل می شوند.

اکنون در ژاپن افراد با عمر طولانی به جای جنگل در کوهستان به مراکز خیریه منتقل می شوند.

تاكانوری فوجیتا ، مددكار اجتماعی می گوید: “یك قشر نسبتاً زیاد از جمعیت در ژاپن وجود دارد كه گرچه درآمد دارند ، اما هنوز در آستانه فقر زندگی می كنند و نمی توانند از بزرگترهای خود مراقبت كنند ، حتی بودجه كافی برای مراقبت از خود با زندگی آبرومندانه را ندارند.” “چنین افرادی اغلب از درخواست کمک شرم دارند.”

رها کردن افراد پیر در ژاپن2
حدود ۵ میلیون فرد مسن در ژاپن کاملاً تنها زندگی می کنند.

مشکل اصلی در این واقعیت نهفته است که در حال حاضر اکثر جمعیت ژاپن را مستمری بگیران تشکیل می دهند. جوانان برای ایجاد خانواده و فرزندآوری تلاش نمی کنند ، بنابراین برتری جمعیتی نسبت به سن پیری کشور کاملاً ملموس است. و این ، به نوبه خود ، بر اقتصاد تأثیر می گذارد: دولت کمتر به کارمندان دولت پرداخت می کند ، اندازه حقوق بازنشستگی کاهش می یابد ، و همچنین اندازه انواع یارانه و کمک های اجتماعی.

رها کردن افراد پیر در ژاپن3
اقتصاددانان وضعیت فعلی را بمب ساعتی جمعیتی می نامند.

اقتصاددانان وضعیت فعلی را “بمب ساعتی جمعیتی” می نامند. علاوه بر ubasute ، این بمب یک عارضه جانبی دیگر نیز دارد – کاروشی ، یا مرگ ناشی از کار زیاد: پدیده خودکشی کارگران کارخانه هنگامی که به دلیل استرس در کار ناامید می شوند. دولت در تلاش است تا با تبلیغ سایت های مختلف همسریابی ، ترتیب دادن دوره هایی برای مردان در مورد “چگونه پدر شوند” و ترویج قانونی برای کاهش ساعات کار ، این مشکل را حل کند.

رها کردن افراد پیر در ژاپن4

 

اما در حال حاضر، مشکلات همچنان وجود دارد. از سال ۲۰۱۵ ، حدود ۵ میلیون سالمند در ژاپن زندگی می کردند که در خلوت کامل زندگی می کنند. کسی خبر آنها را نمی گیرد و وقتی آنها می میرند ، کسی باخبر نمی شود . اکنون شرکت های ویژه ای در کشور ظاهر شده اند که پس از یافتن افراد مسن از آپارتمان و مستمری آنها استفاده می کنند وگاهی اوقات آنها می توانند ماه ها دروغ بگویند قبل از اینکه کسی مشکوک شود.

روش جدید اوباسوته

با این حال، باید پذیرفت که یک روند معکوس نیز وجود دارد: حدود ۱۳٪ از مردان و ۲۷٪ از زنان بین ۴۰ تا ۶۴ سال کار خود را به طور خاص برای مراقبت از سالمندان ترک می کنند. اساساً ، این مربوط به خانواده هایی است که حداقل یک نفر در آن باقی مانده است ، که به کار خود ادامه می دهد و بنابراین هزینه های خانواده را تأمین می کند.

رها کردن افراد پیر در ژاپن5

بمب ساعتی جمعیتی

ژاپن به طول عمر طولانی معروف است و برخی از آنها مانند میسائو اوکاوا حتی در زمان زندگی به کتاب رکوردهای گینس راه یافتند.میسائو اوکاوا Misawo Okawa ، (مارس ۱۸۹۸ – ۱ آوریل ۲۰۱۵) یک زن ژاپنی بود که از زمان مرگ جیرومون کیمورا ۱۱۶ ساله ژاپنی در ۱۲ ژوئن ۲۰۱۳ مسن ترین فرد زنده جهان بود تا زمان مرگ خود در تاریخ ۱ آوریل ۲۰۱۵. و مسن ترین زن زنده جهان پس از مرگ زن ۱۱۵ ساله ژاپنی بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + پنج =

دکمه بازگشت به بالا