;
سرگرمی

معادله هوش جنجالی ریاضی؛ میتونی در 10 ثانیه بگی جواب این معادله ریاضی چند میشه؟

معادله هوش جنجالی ریاضی؛ معادله هوش جنجالی ریاضی یک بازی فکری هیجان انگیز است که مردم باید فکر کنند و آن را حل کنند. در این بازی فکری شما باید مشکل را شناسایی کرده و به آن پاسخ دهید. فقط افراد با قدرت فکری بالا می توانند آن را حل کنند!

شکلی از پازل که نیاز به تفکر و حل دارد، «بازی فکری» نامیده می شود. بازی های فکری در واقع یکی از انواع ورزش، سوال یا پازلی است که به طور منحصر به فردی ذهن شما را تقویت می کند.

 

تصویر معادله هوش جنجالی ریاضی

معادله هوش جنجالی ریاضی 1

.

.

.

بازی های فکری را می توان به عنوان یک تمرین مغزی کامل برای کودکان و بزرگسالان در نظر گرفت زیرا هر دو سمت راست و چپ مغز را درگیر کنند. بخش راست مغز خلاقیت، احساسات و تفکر شهودی را کنترل می‌کند، در حالی که سمت چپ، بخش تحلیلی، سیستماتیک و عینی است. امروزه علاقه به حل بازی های فکری افزایش یافته است.

.

.

.

پاسخ معادله هوش جنجالی ریاضی

ما پاسخ معادله هوش جنجالی ریاضی را در تصویر برایتان شرح داده ایم.

معادله هوش جنجالی ریاضی 2

آیا معادله هوش جنجالی ریاضی را دوست داشتید؟ همان طور که می بینید این معماها علاوه بر سرگرمی، می توانند شما را غافلگیر کنند. کافیست هر روز به وب سایت گفتنی سر بزنید تا جدیدترین معماها و تست هوش ها را ببینید.

نقش تست های هوش

 این تست‌های IQ به این منظور است که ذهن ما را به کار بیاندازد و هوش ما را بفهمد. علاوه بر این، آنها تفکر تحلیلی و عقلانی را توسعه می دهند و به ما کمک می کنند تا در هنگام جستجوی پاسخ برای داده های “مشکل” خود را کشف کنیم. در حین حل این تست ها، ذهن ما در تصمیم گیری درست حتی در زندگی روزمره بسیار آموزش می بیند.

بازی‌های ذهنی تمرین‌های مغزی عالی هستند، علاوه بر آموزش سرعت پردازش اطلاعات توسط مغز، بازی‌ها می‌توانند به بهبود حافظه نیز کمک کنند.

چه عواملی باعث می شود در حل تست ها شکست بخوریم؟

 مهم نیست که چقدر باهوش هستید، این معما ساده نیست و اکثریت قریب به اتفاق، حداقل چند بار، قبل از یافتن پاسخ صحیح شکست می خورند.

یک رژیم غذایی متعادل، آب فراوان و دور نگه داشتن استرس به مغز ما کمک می کند تا در پتانسیل کامل خود باشد، اما مانند هر عضله دیگری، نیاز به تمرین دارد.

معادله هوش جنجالی ریاضی ساده به نظر می رسد، اما در واقع حل آن چندان آسان نیست. یعنی این کار بسیار دشوار است و نیاز به استفاده از تفکر منطقی و توانایی بسیار خوب در مشاهده جزئیات دارد

بسیاری از مردم عاشق حل بازی های فکری، پازل های تحلیلی و بازی هستند. بازی های فکری مانند نسخه پیچیده تری از پازل ها و معماها هستند. شما باید این پازل ها را متفاوت تحلیل کنید و خارج از چارچوب فکر کنید. بهتر است از ذهن خلاق خود استفاده کنید زیرا پاسخ بازی های فکری را نمی توان به راحتی پیدا کرد.

چرا باید تست هوش و معما حل کرد؟

درست مانند ماهیچه های ما، مغز ما نیز نیاز به تمرین دارد و در وضعیت خوبی قرار دارد  البته، یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار این است که به طور منظم قدرت مشاهده خود را آزمایش کنیم.

حل بازی فکری و پازل علاوه بر سرگرمی بودن، فواید بی شماری نیز دارد. حل پازل ها و بازی های فکری ارتباط بین سلول های مغز را تقویت می کند که به بهبود حافظه کمک می کند. بازی های پازل مغز شما را برای دیدن رویکردهای مختلف برای مشکلات آموزش می دهند. و در آخر تست ها و معماها به تمرین عضلات چشم شما کمک می کنند.

نوشته های مشابه

62 دیدگاه

  1. وقتی اولویت های ریاضی بلد نیستید برا چی می‌زارید .حداقل باهوش قبلش تو ماشین حساب می‌زدی معمای جنجالی معمای جنجالی

        1. خیر
          درواقع الویت اول پارانتزه و جواب پنجه بعد باید زود عدد قبل پارانتز را ضرب پنج کنیم جواب میشه ده و بعد بیست را تقسیم بر ده میکنیم

          1. جواب درست میشه ۵۰ ابتدا الویت با پرانتز هست که جوابش میشه پنج سپس اولویت تقسیم و ضرب با هم برابر است اما از چپ به راست باید محاسبه کنیم که میشه ۲۰ تقسیم بر ۲ بعد جواب را در پرانتز که ۵ هست ضرب میکنیم جواب نهایی میشه ۵۰

    1. معلوم کاملا بی سواد ی تو وقتی اولویت هارو نمی دونی چرا زر مفت می زنی هنوز یاد نگرفتی اول پرانتز بعد توان بعد ضرب و تقسیم بعدش جمع و تفریق خاک تو سرت برو خودتو بکش که اینا رو بلد نیستی بعد وقتی این قدر بلد نیستی جواب نده سنگین تری

  2. اشتباه هست چون اولین ندارم ضرب به تقسیم هر کدوم زود تر از سمت چپ بیاد جواب میشه 50

  3. اشتباهه. اولویت بین ضرب و تقسیم با ترتیب قرار گیری اونهاست. یعنی میشه:
    ۷_۲=۵
    ۲۰÷۲=۱۰
    ۱۰×۵=۶۰

    1. 20 را تقسیم بر ۱۰ کردی بعدش دوباره تو خودش تقسیم کردی!!!!وقتی یک علامت تقسیم هست فقط یکبار عملیات تقسیم انجام میشود ،ریاضی و طرح چیستانهایش باید در چهار چوب قوانین ریاضی باشد وگرنه خب همه بلدن از این نوع سوال ها مطرح کنند و فقط باید علم غیب داشت تا فهمید منظور طرف کدام روشه😂😂

  4. داداش جواب میشه 50
    بعد اینکه 7 منهای 2 شد میشه 5
    بعد از سمت چپ ضرب و تقسیم میکنیم
    که 20 تقسیم بر 2 میشه 10 و 5 ضربدر 10 میشه 50

  5. من هم این عدد را بدست اوردم متوجه معادله ای که اینجا نوشته شده نشدم
    2÷20=10
    ۷-۲=5
    وقتی که علامتی وجود نداشت بین دو عدد ضرب میشه
    ۱۰×۵=50

    1. اگر کامنت دوستان را نمیخواندم همچنان گیج و منگ بودم روی جواب سوالی که طراح بدست اورده ،بیشتر روی جوابی که طراح سوال بدست اورده بود فکر کردم تا حل درست خود مسئله😂

  6. جفت جوابا درسته
    درسته که ضرب و تقسیم اولویتش از چپ به راسته ولی تو اینجور مواقع که بین پرانتز و اون عدد هیچ علامتی نیست به گفته بعضیا ضرب اولویتش بالاتره
    دراصل همچین چیزی تو هیچجای ریاضی نیست

    1. جوابش درسته اول پرانتزو حل میکنی میشه 5 بعد باید 2 رو در 5 ضرب کنی میشه 10 بعد20 رو تقسیم بر 10 میکنی میشه 2
      اولویت
      پرانتز
      توان یا رادیکال
      ضرب و تقسیم
      جمع و تفریق

  7. درسته که اولویت با ضرب و تقسیم هست اما هر وقت پرانتز در معادله بود صد در صد اولویت با پرانتز هست و بعد ضرب و تقسیم و جواب عدد ۲ کاملا درست هست

  8. اشتباهه اولویت ها را رعایت نکرده
    (۷-۲)۲÷۲۰
    اول پرانتز که میشه ۵
    بهد تقسیم که میشه ۱۰
    بین پرانتزم چیزی نیست پس ضرب
    ۵×۱۰=۵۰

  9. واقعآ دوستان درست گفتند ظاهرا دوست دانشمند ریاضیدان ما ،الویت های ساده ریاضی را بلد نیستند جواب همان عدد ۵۰ است.

  10. نه جواب کاملا درست است
    اول 2-7 بعد 2 که قبل این پراتز بود در آن ضرب میشه بعدم که تقسیم و…
    اولویت اول با پرانتز ضرب و تقسیم و بعد جمع و تفریق

    1. برادر عزیز درسته اولویت اول پراتزه ولی منظور دااااااخل پرانتزه بعد عدد داخل پرانتز بعد حل معمولی بحساب میاد

  11. جواب کاملا درسته اول پرانتز رو حل مبکنیم که میشه 5 بعد باید 2 که درپشت پرانتز هست رو در پرانتز ضرب کنیم(زیرا الویت ها:1 پرانتز 2ـ توان یا رادیکال 3ـضرب و تقسیم4ـ جمع و تفریق است) که میشه 10 بعد 20 رو تقسیم بر 10 میکنیم که میشه 2فقط در بعضی جاها میبینیم که اگه اول ضرب کنیم بعد تقسیم جواب ما درست در نمیاد یا اصلا نمیشه در این مواقع اشکالی نداره اول تقسیم کنیم بعد ضرب

  12. کسایی که کامنت دادید خدایی دازید میگید اینو؟
    کاملا درسته
    اول پرانتز بدست میاریم میشه پنبعد ضربدر دو کنار میکنیم میشه ده
    حالا بیست تقسیم بر ده دو

  13. میتونیدم اینجورحساب کنید
    دو رو در تک تک اجزای پرانتز ضرب کنید میشه چارده منهای چهار مساوی ده
    حالام بیست تقسیم بر ده میشه دو

  14. بابا کار بلد🗿🚬
    اول پرانتزه که میشه ۵
    بعد تقسیم چون سمت چپ تره که میشه۱۰
    بعد چون علامت نیست بین پرانتز و عدد میشه ضرب که میشه ۵۰

  15. دوستانی که میگید جواب درسته،حداقال بزنید تو ماشین حساب!!!!
    و نابغه ها،حتی بچه ششمی هم میدونه که اول پراتز رو حساب میکنیمممم و وقتی تقسیممم زودتر از سمپ چپ اومده دلیلی نیست که بریم پشت پرانتز رو اول حساب کنیممم!
    حداقال بزنید تو ماشین حساب…

  16. اونایی که میگید الویت با پرانتزه و درسته

    الویت با پرانتز هست ولی بین ضرب و تقسیم اونی که چپ تره پس اول تقسیمه

  17. جواب میشه دو. اولویت های ریاضی اول پرانتز بعد توان و جذر بعد ضرب و تقسیم و بعد جمع و تفریق. عدد پشت پرانتز همیشه اول کار روی پرانتز پخش میشه.

  18. این معادله هست؛ جمع و تفریق یا ضرب و تقسیم ساده نیست که با ماشین حساب حل بشه.

  19. جواب درسته. اولویت های ریاضی اول پرانتز بعد توان و جذر بعد ضرب و تقسیم بعد جمع و تفریق. عدد پشت پرانتز همیشه اول کار روی پرانتز پخش میشه. ماشین حساب معادله حل نمی کند فقط ضرب و تقسیم یا جمع و تفریق ساده حل می کند.

  20. تو اشتباهی حل می‌کنی دادا
    اول اولویت داخل پارانتز بعد ضرب بعد تقسیم برو اولویت بندی ریاضی رو بخون بیا آفرین گل پسر🙂

  21. با توجه به اولویت های ریاضی اول پرانتز رو حساب میکنیم میشه ۵ حالا یه تقسیم و به ضرب داریم « اولویت با اونیه که اول از سمت چپ اومده باشه » پس اول تقسیم رو حل میکنیم میشه ۱۰ و بعد در ۵ ضرب میکنیم که میشه ۵۰ . جواب اصلی و درست ۵۰ هست

  22. جواب اشتباهه و باید با توجه به اولویت ها در ریاضی حل کرد که جواب درست ۵۰ میشه

  23. شماهایی که میگین جواب پنجاه هست …
    واقعا براتون متاسفم یعنی شما تو این چند سال که درس خوندین فقط فهمیدین ضرب و تقسیم برابرن؟؟؟
    خاک تو سرتون که به غیر از اون نفهمیدین که 《اگر پرانتز بلافاصله بعد از عددی بیاد اون عدد از اولویت پرانتز به حساب میاد…》
    واقعا که‌‌….
    برین یکم بیشتر بخونین.

  24. کاملا اشتباهه، چون اولویت های ضرب با تقسیم یا جمع با منها یا اصلا رادیکال با توان هیچ فرقی ندارن و در این جور مواقع هیچ فرقی بین ضرب و تقسیم نیست، لطفا اول اولویت هارو کامل یاد بگیرید تا حداقل از یه بچه ۱۴ ساله غلط هاتونو نفهمید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 11 =

دکمه بازگشت به بالا