;
سرگرمی

معمای برداشتن شمس طلا بدون خطر: کدام مخزن برای برداشتن شمش طلا ایمن است!؟

معمای برداشتن شمس طلا بدون خطر: این معما یا ازمون از آن دسته معماهایی است که شما باید از تمام ظرفیت و مهارت ذهنی و شناختی خود برای پیدا کردن تُنگ یا مخزن بدون خطر استفاده کنید. بدین ترتیب شما می توانید به شمش دست پیدا کنید. اگر فکر می کنید به آسانی می توانید معمای امروز را حل کنید با مجله گفتنی همراه شوید. سعی کنید این معما را در 8 ثانیه حل کنید.

معمای برداشتن شمس طلا بدون خطر

این معمای تصویری شاید بسیار ساده به نشر برسد. اما وقتی توضیحات مربوط به معمای برداشتن شمس طلا بدون خطر را بخوانید، خواهید فهمید که برای برداشتن بدون خطر شمس طلا باید از سلول های خاکستری مغزتان بیشتر استفاده کنید. بسیاری از کاربران پس از مدتی کلنجار رفتن به این آزمون خسته شده و خیلی سریع برای دیدن پاسخ به بخش پاسخ ها مراجعه کردند.

لذا اگر احساس می کنید که توانائیهای شناختی بالایی دارید، حتما آزمون و معمای امروز را که تحت عنوان معمای برداشتن شمس طلا بدون خطر در بخش سرگرمی مجله گفتنی منتشر شده است را از دست ندهید.
در تصویر معمای برداشتن شمس طلا بدون خطر، شما با یک معمای دشوار روبرو هستید. سه تُنگ یا مخزن شیشه ای به تصویر کشیده شده است. درون هر تُنگ یک شمش طلا قرار گرفته است. شما تنها با دست می توانید شمس را از درون تُنگ خارج کنید. تُنگ نباید بشکند. در یکی از تنگ ها آب در حال جوشیدن قرار گرفته است. منبع آتش تمام نشدنی است. در تنگ دیگر تعدادی ماهی گوشتخوار خطرناک قرار گرفته اند. و در دیگری ماده اسیدی که ممکن است به بدن و دست آسیب جدی بزند.

با توجه به توضیحات و تصویر شما فکر می کنید چگونه می توانید به یکی از این شمش های طلا دسترسی پیدا کنید. با دقت به تصویر و توضیحات نگاه کنید و تلاش کنید پاسخ درستی ارائه کنید.

معمای-برداشتن-شمس-طلا-بدون-خطر-1

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

پاسخ معمای برداشتن شمس طلا بدون خطر

همان طور که اشاره شد شما  تنها 8 ثانیه فرصت داشتید تا پاسخی مناسب به معمای برداشتن شمس طلا بدون خطر ارائه دهید. اگر به فرصت و زمان بیشتر نیاز دارید به بالا برگشته و بیشتر بر روی تصویر معمای برداشتن شمس طلا بدون خطر تمرکز کنید. شما به هدف اصلی که همان تمرین و ورزش دادن مغز است رسیده اید. اما کمی بیشتر تأمل می تواند بیشتر سلول های خاکستری مغزتان را به واکنش وادار کند و سلامت آن را تضمین کند.

.

.

.

.

احتمالا پاسخ درست معمای برداشتن شمس طلا بدون خطر را ارائه کرده اید. اما قبل از ارائه پاسخ می‌خواهیم به شما یادآوری کنیم که وب‌سایت گفتنی دارای چالش‌ها و معماهای تصویری بسیار متنوعی است که لینک برخی از آنها در میانه مطالب گذاشته شده است. در صورت علاقمندی به این معماها نیز مراجعه کنید.

مخصوص تیزبین ها: 5 تفاوت الاغ چپ و راست رو پیدا کن، گول ظاهرشو نخور!

اما راه حل:

اولین مخرن، آب داغ است که آتش زیر آن خاموش ناپذیر است. پس این مخزن غیرممکن است. مخزن سوم نیز پر از مواد اسیدی خطرناک است. فقط دومین مخرن باقی می ماند. اشاره نشده است که در این مخزن دستگاه اکسیژن ساز وجود دارد. به مرور زمان و به پایان رسیدن میزان اکسیژن آب، ماهی های گوشتخوار خواهند مرد. پس تا آن موقع انتظار می کشیم و سپس شمش را از درون تنگ ماهی ها بر می داریم.

حتمن بخوانید: داستان مهمان و همبستر شدن با زن صاحب خانه+ حکایت مثنوی

معمای-برداشتن-شمس-طلا-بدون-خطر-2

اهمیت بازی های فکری

به گفته Psychology Today، ورزش منظم مغز می تواند حافظه، تمرکز و توانایی های تفکر جانبی را بهبود بخشد. باور نکردنی است که چگونه یک سرگرمی دلپذیر مانند حل پازل یا جدول کلمات متقاطع ممکن است چنین مزایای عظیمی بر سلامت کلی شما داشته باشد.

پیشنهادی: وقتی آدمای عادی خودشون رو به پرنسس های دیزنی تبدیل کنند+ عکس

تأثیر بازی های فکری بر مغز

کار بر روی یک پازل ارتباطات بین سلول های مغز را تقویت می کند، سرعت ذهن را بهبود می بخشد و روشی موثر برای بهبود حافظه کوتاه مدت است. پازل ها تولید دوپامین را افزایش می دهند، ماده ای شیمیایی که خلق و خو، حافظه و تمرکز را تنظیم می کند. وقتی معما را حل می کنیم، دوپامین با موفقیت آزاد می شود.

حتمن ببینید: دیزاین میوه با شخصیت های کارتونی+15 عکس جذاب فانتزی

معمای تصویری چیست؟

معمای تصویری یک سرگرمی عالی برای کاربرانی است که وقت آزاد دارند و می‌خواهند از آن بهترین استفاده را ببرند. این چالش شامل یافتن یک شخص، حیوان، شی یا عدد در یک تصویر است. برخی محدودیت زمانی دارند و برخی نه. آنها همچنین به عنوان چالش ها، تست های تصویری، پازل های تصویری یا منطقی شناخته می شوند.

بازی های فکری و زوال عقل

بر اساس تحقیقات، مشخص شده است که افراد مسن که به طور منظم در پازل کلمات و اعداد شرکت می کنند، مغز تیزتری دارند. هر چه بیشتر پازل بازی کنند، عملکرد مغزشان بهتر می شود. یک مطالعه نشان داد که انجام جدول کلمات متقاطع می تواند شروع زوال عقل را تا دو سال و نیم کاهش دهد.

بازی های فکری و ورزش مغز

ورزش و ورزش منظم که نقش مهمی در کنترل بیماری هایی مانند قلبی عروقی، دیابت و فشار خون دارد، تأثیرات مثبتی بر مغز نیز دارد. ورزش با افزایش ترشح هورمون اندورفین که به هورمون شادی معروف است، عملکرد سازنده تری در روابط انسانی ایجاد می کند و در عین حال زمینه را برای بالا بردن آستانه شادی فراهم می کند. ورزش منظم باید بخشی از زندگی باشد تا از بیماری های تخریب کننده عصبی مانند زوال عقل، آلزایمر و پارکینسون جلوگیری شود. نباید فراموش کرد که یک فعالیت ذهنی با مهارت کامل، اساس یک فعالیت ورزشی است که به درستی انجام شده است.

معماها برای مغز مفید هستند؟

به باور محققان معماها و سوالات هوش، منطق و استدلال شما را تقویت می کنند پازل ها برای تمرین مغز ساخته می شوند. جدول کلمات متقاطع، معماها، جستجوی کلمات و مسائل منطقی همگی می توانند بخش های مختلف مغز شما را فعال کنند و به شما کمک کنند تا مهارت های تفکر انتقادی و تحلیلی خود را تقویت کنید.

معمای تصویری چیست؟

معمای تصویری یک سرگرمی عالی برای کاربرانی است که وقت آزاد دارند و می‌خواهند از آن بهترین استفاده را ببرند. این چالش شامل یافتن یک شخص، حیوان، شی یا عدد در یک تصویر است. برخی محدودیت زمانی دارند و برخی نه. آنها همچنین به عنوان چالش ها، تست های تصویری، پازل های تصویری یا منطقی شناخته می شوند.

تأثیر بازی های فکری بر مغز

کار بر روی یک پازل ارتباطات بین سلول های مغز را تقویت می کند، سرعت ذهن را بهبود می بخشد و روشی موثر برای بهبود حافظه کوتاه مدت است. پازل ها تولید دوپامین را افزایش می دهند، ماده ای شیمیایی که خلق و خو، حافظه و تمرکز را تنظیم می کند. وقتی معما را حل می کنیم، دوپامین با موفقیت آزاد می شود.

آیا دوست دارید در چالش تصویری دیگری شرکت کنید؟

این چالش ویروسی افراد بی‌شماری را سرگرم کرده است، اما وقتی به شما می‌گوییم این تنها چالش نیست، باور کنید. اگر می‌خواهید در چالش دیگری شرکت کنید، به شما اطلاع می‌دهیم که در مجله گفتنی تعداد زیادی را منتشر کرده‌ایم. همه آنها یک هدف دارند: سرگرم کردن شما.

امیدوارم از معمای برداشتن شمس طلا بدون خطر استفاده کرده باشید. شما همواره می توانید سوالات، بازی های فکری، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش سرگرمی گفتنی مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند.

شاید برایتان جالب باشد

تست شخصیت: با انتخاب یک قوری کشف کنید که آیا قانون شکن هستید یا پیرو قانون هستید!

هوش ریاضی: ارزش هر چراغ مطالعه را بیابید و این معادله هوش ریاضی را در 10 ثانیه حل کنید

داستان شنیدنی عهد شب زفاف!

حکایت جالب مرد بهانه گیری که 11 تا زن داشت!

داستان مردی که سه زن جذاب داشت و آن ها را فریب می داد!

آیا می توانید ارزش هر شکل را در معادله تصویری ریاضی زیر در 10 ثانیه حل کرده و بیابید؟

داستان پسر الاغ به دوش که دل دختر پادشاه را برد!

داستان قمار هارون الرشید و لخت شدن همسرش| داستان 18+

تست شخصیت: آیا فردی جاه طلب هستید یا قانع ؟ یک درخت را انتخاب کنید و ما آن را آشکار خواهیم کرد!

نوشته های مشابه

14 دیدگاه

  1. تنگ شماره سه آبش پایین میره اکسیژنم نداره ماهی ها میمیرند درست
    اما تنگ شماره یکم چون آتیش زیرش روشنه تبخیر میشه می توانیم برش داریم

    1. شما این سه تا تنگ رو بزار جلوی من، همشو بر میدارم هرچی ام شد مهم نیست با اون همه طلا درست میشه

  2. خیلی مسخره بود.
    از کجا معلوم که شعله گاز خاموش نشه یا این که مواد شیمیایی اونقدر قوی باشه که بتونه به پوست آسیب برسونه؟اصلا چرا از دستکش یا انبر استفاده نمیشه برای برداشتن شمش؟

  3. اتفاقا جواب منطقی تر اینه چون نوشته منبع آتش تمام نشدنیه(ظرف آب داغ) پس صبر میکنیم تا کل آب بخار بشه سپس میتونیم طلا ها رو برداریم

  4. اگه آنقدر منتظر باشیم تا ماهیها از بی اکسیژنی آب تلف شوند شاید یک تا دو روز طول بکشه،ولی مخزن آبجوش در عرض دو تا سه ساعت تمام آبش بخار میشه و دیگر ابجوشی نیست که دست رو بسوزونه

  5. خوب زیبا جان تنگ‌اول هم بعد چند دقیقه آب داخلش بخار میشه و میشه شمشهارو برداشت زودتر از تنگ دوم
    با این معماهاتون

  6. بنظر من طراح معما باید بیشتر از سلولهای خاکستری مغز استفاده کنه…چون. تنگ در حال جوشیدن زودتر آبش بخار میشه تا اکسیژن تنگ ماهی تموم بشه.

  7. خیلی نابغه هستید با این معماهای که اول و آخرش معلوم نیست چی هست مطمئن اگه کسی جواب درست را داده حتما شانسی بوده خودتون خندتون نمیگیره با طرح این معماها .لااقل اگه کپی برداری میکنید همچیز را توضیح بدید هشت دانشجو نشستیم و همه هنگ کردیم از پاسخ خودتون به معمای خودتون خخخخخ.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا