;
سبک زندگیمهارت های زندگی

6 روش جلوگیری از بخار گرفتن آینه حمام و دستشویی

جلوگیری از بخار گرفتن آینه حمام و دستشویی برای اینکه لکه‌های بخار روی آن ثابت نمانند و ظاهر ناپسندی به حمام ندهند، برای مردم حائز اهمیت است. در سبک زندگی امروز از سری مطالب مهارت های زندگی، شما را با روش‌هایی آشنا می‌کنیم که با کمک آن ها بتوانید مانع از بخار گرفتن آینه حمام منزل خود شوید. با مجله گفتنی همراه باشید.

بیشتر بخوانید: 2 روش‌ برای جلوگیری از سیاه شدن چای در فلاسک

جلوگیری از بخار گرفتن آینه حمام و دستشویی

جلوگیری از بخار گرفتن آینه حمام و دستشویی3

1- جلوگیری از بخار گرفتن آینه حمام و دستشویی با شامپو

دومین ابزاری که به شما در جلوگیری از بخار گرفتن آینه حمام و دستشویی کمک می‌کند، همان شامپویی است که برای شستشوی سر خود استفاده می‌نمایید. هنگامی که آینه خشک است، دو برابر شامپویی را که برای شستن موهای خود استفاده می‌کنید، روی دستمال توالت بمالید. سپس دستمال توالت دیگری برداشته و تمام آینه را تمیز کنید. توجه داشته باشید که آینه باید کاملاً خشک باشد در غیر این صورت این روش باعث کدر شدن آینه حمام و دستشویی خواهد شد.

شاید برای شما هم جالب باشد بدانید که اگر بخواهید جایگزینی برای شامپو انتخاب کنید، بهترین مواد جایگزین آن، خمیر اصلاح، خمیر دندان و مایع لباسشویی هستند.

بیشتر بخوانید: ۵ روش فنگ شویی ساده برای دور کردن بد شانسی از خانه

2- جلوگیری از بخار گرفتن آینه حمام و دستشویی با سرکه

جلوگیری از بخار گرفتن آینه حمام و دستشویی2

این را هم شاید بپسندی: دعای مشلول بهترین دعا برای رهایی از ناامیدی و رسیدن به حاجات

سرکه یکی از موادی به حساب می‌آید که خاصیت پاک کنندگی بسیار بالایی دارد. هنگام شستن لباس، ظروف و رفع لکه‌های سایر وسیله‌ها استفاده از سرکه، به ویژه سرکه سفید امکان پذیر است. بنابراین برای جلوگیری از بخار گرفتن آینه حمام و دستشویی نیز بهتر است سرکه را مورد استفاده قرار دهید.

برای استفاده از سرکه باید سرکه را با مقداری آب مخلوط کرده و در اسپری بریزید. این امکان برای شما وجود دارد که کمی مایع دستشویی به این محلول اضافه کنید. سپس آن را در اسپری ریخته و بر آینه اسپری کنید. سپس با دستمال توالت آینه را کامل پاک کنید. در صورتی که این راهکار را انتخاب کنید، باید انتظار چند روز تأثیر آن را داشته باشید و مجدداً با اسپری کردن سرکه به آینه و پاک کردن آن، مانع از بخار گرفتن آینه شوید.

بیشتر بخوانید: تمیز کردن پشت قابلمه با راهکارهای خانگی بدون زحمت

3- جلوگیری از بخار گرفتن آینه حمام و دستشویی و استفاده از آب سرد

هنگامی که آینه حمام بخار می‌گیرد، هوای حمام گرم و مرطوب است. بنابراین باید روشی را انتخاب کنیم که این حرارت و رطوبت را کاهش دهد. درست حدس زدید، آب سرد پیشنهاد ماست. آب سرد یکی از ابزارهای در دسترس است که با کمک آن می‌توانید از بخار گرفتن آینه حمام جلوگیری کنید. برای این فرآیند، باید پیش از باز کردن آب گرم برای دوش گرفتن، دوش آب سرد را چند دقیقه باز کنید. سپس دوش آب گرم یا ولرم را برای استحمام تنظیم کنید.

در جلوگیری از بخار گرفتن آینه حمام باید دقت کنید که نهایتاً روی آینه بخار آب قرار می‌گیرد. هرچند ممکن است این بخار کم باشد. بنابراین بعد از یک حمام و دوش گرفتن طولانی، می‌توان انتظار کمی بخار را داشت.

این هم جالبه: چرا پیاممو سین میکنه اما جواب نمیده؟

جلوگیری از بخار گرفتن آینه حمام و دستشویی1

4- سشوار، جلوگیری از بخار گرفتن آینه حمام

اگر تصمیم دارید، مانع از بخار گرفتن آینه و حمام شوید، به شما سشوار را توصیه می‌کنیم. این ابزار باد خنک و گرم به آینه می‌زند و مانع از جذب رطوبت روی آینه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: مراحل شستن کتانی در ماشین لباسشویی

5- جلوگیری از بخار گرفتن آینه حمام و دستشویی با اسپری ضد بخار

نوعی اسپری وجود دارد که با پاشیدن ماده داخل آن روی شیشه و آینه، احتمال بخار گرفتن این وسایل کاسته می‌شود. بنابراین با اسپری کردن این ماده بر آینه حمام مانع از بخار گرفتن آن هنگام دوش گرفتن می‌شوید. البته باید توجه داشته باشید که اسپری ضد بخار برای رفع چربی و لکه‌های کثیف از آینه و شیشه کاربرد دارد ولی با ویژگی ضد بخار بودن، خود را از سایر محصولات پاک کننده متمایز می‌کند.

6- جلوگیری از بخار گرفتن آینه حمام و دستشویی با استفاده از گلیسیرین

برای جلوگیری از بخار گرفتن آینه حمام می‌توانید دستمالی را به گلیسیرین آغشته کرده و تمام سطح آینه را با آن تمیز کنید. این نکته باعث می‌شود که بار دیگر که حمام می‌روید و هوای آن مرطوب است، روی آینه بخار ننشیند.

 

این مطالب هم جالبه:

۸ ترفند جالب برای تقویت بدن در ۱۰ ثانیه!

نکات خرید طلای نو و دست دوم را یاد بگیرید!

روانشناسی شخصیت | اگر کسی این رفتار را با شما داشت بدانید از شما متنفر است!

رنگ، روز و عدد شانس متولدین ماهها در سال 1403

ترفندهای براق کردن سینک ظرفشویی و شیرآلات

بهترین روش های از بین بردن بوی بد فلاسک و قمقمه که نمی دونی!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا