;
سرگرمی

چاق ترین نوجوان جهان: داستان پسر جوانی که رکورد سنگین وزن ترین نوجوان جهان را در اختیار داشت.

چاق ترین نوجوان جهان: در سال 1975، تنها 4 درصد از افراد 5 تا 19 ساله به عنوان چاق یا دارای اضافه وزن طبقه بندی شدند. این درصد افزایش چشمگیری را تجربه کرد و در سال 2016 به 18 درصد رسید و هیچ نشانه ای از کاهش را نشان نمی دهد. یکی از قابل توجه ترین موارد مربوط به خالد محسن شعاری است، مرد جوانی که رکورد چاق ترین نوجوان جهان را در اختیار دارد. داستان او نشان می دهد که چگونه عزم می تواند مسیر زندگی فرد را به طور کامل تغییر دهد.

داستان چاق ترین نوجوان جهان

رکورد داستان چاق ترین نوجوان جهان

خالد قبلا وزن حیرت آور 610 کیلوگرمی را حمل می کرد. او در سال 1991 متولد شد و به دلیل ناتوانی در ترک خانه به دلیل وزن زیاد، سبک زندگی بسیار منزوی داشت. برای بیش از 2.5 سال، او در خانه‌اش محبوس ماند و اگر کمک‌های لازم را دریافت نمی‌کرد، شرایط او می‌توانست نتیجه بسیار متفاوتی داشته باشد. در آگوست 2013، او رسماً وزن شد و به عنوان سنگین وزن ترین نوجوان و دومین فرد سنگین وزن در سطح جهان شناخته شد. BMI او 204 بود و حتی قادر به بلند شدن از رختخواب نبود.

آغاز کمک های خالد توسط ملک عبدالله آغاز شد. در سال 2013، پادشاه عربستان سعودی اقدام قاطعی در مورد وضعیت خالد انجام داد و دستور انتقال او به بیمارستان را صادر کرد. با این حال، اندازه خالد، حمل و نقل دستی به خارج از آپارتمان او را غیر ممکن می کرد. در نتیجه برای خارج کردن وی از یک لیفتراک تخصصی با پشتیبانی 30 نفر از پرسنل پزشکی و دفاع شهری استفاده شد. در واقع، لازم بود تا دیوارهای خانه تا حدودی تخریب شود تا عبور تخت راحت شود و خالد همچنان روی آن باشد.

چاق ترین نوجوان جهان

چاق ترین نوجوان جهان: خالد متعاقباً در بیمارستان پزشکی ملک فهد در ریاض بستری شد، جایی که تحت محدودیت های غذایی قرار گرفت و در برنامه های فعالیت بدنی شرکت کرد. او تحت هیچ عمل جراحی قرار نگرفت. در عوض، او به یک رژیم غذایی سخت پایبند بود که او را قادر می ساخت که بیش از نیمی از وزن بدن خود را که معادل 305 کیلو بود را در عرض شش ماه کاهش دهد. خالد که در ابتدا به ویلچری که به طور خاص طراحی شده بود متکی بود، در نهایت توانایی راه رفتن مستقل را به دست آورد. تا سال 2014، او به طور قابل توجهی عملکرد قلب و ریه خود را بهبود بخشید، در حالی که کاهش قابل توجهی در التهاب بدن را نیز تجربه کرد.

او اکنون می تواند دوباره راه برود.

امروز خالد می تواند یک بار دیگر راه برود. در سال 2016، ویدئویی منتشر شد که خالد را با اطمینان در حال حرکت با کمک یک قاب زیمر نشان می‌دهد که نمادی از پیشرفت چشمگیر او بود. گفتنی است دو خواهر و برادر خالد که چاق نیز بودند بدون کمک موفق به راه رفتن شدند. مورد خالد تنها یکی از موارد متعددی است که وزارت بهداشت عربستان در آن کمک کرده است. آنها به دو خواهر و برادر دیگر که به ترتیب 330 و 350 کیلو وزن داشتند، در تلاش های موفق خود برای کاهش وزن کمک کردند.

چاق ترین نوجوان جهان در بیمارستان

دو سال بعد، در سال 2018، عکسی از خالد منتشر شد که فردی کاملاً غیرقابل تشخیص را نشان می‌داد. او به طور قابل توجهی لاغرتر به نظر می رسید، زیرا تحت عمل جراحی برای برداشتن پوست اضافی ناشی از کاهش وزن فوق العاده اش قرار گرفته بود. برآوردها نشان می دهد که خالد در حال حاضر تنها 75 کیلو  وزن دارد که نشان دهنده کاهش 540 کیلویی است.

اهمیت کاهش وزن فراتر از روندها یا محبوبیت صرف است. این شامل پیگیری بهزیستی شخصی و بازیابی سلامت فرد است. این درس ارزشمندی است که از سفر خارق‌العاده فردی که بیش از 540 کیلو وزن کم کرده است، به دست آمده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 4 =

دکمه بازگشت به بالا