;
سرگرمی

چیستان: آن چیست که دارا آن را ندارد و ندار آن را دارد؟

چیستان جالب و سخت 3: یکی از گونه‌های ادبی در ادب رسمی و فرهنگ مردم ایران چیستان است. چیستان نوعی از تفرج و تفنن ادبی است که به جز کاربرد سرگرم‌کننده، جنبه‌های آموزشی و فرهنگی دیگری نیز دارد.این نوع ادبی را می‌توان در زمره ادبیات اندرزی به‌شمار آورد.

این هم جالبه: فقط یک چشم تیز بین می تواند 10 تفاوت تصویری را پیدا کند!

این مطلب هم جالبه: اگر ببرهای مخفی در تصویر را پیدا کنید، جزو 1 درصد تیزبین جهان اید!

علت نام گذاری این صنعت به «چیستان» در فارسی، این است که جملات پرسشی معمولاً به صورت سؤال و با عبارت «چیست آن» یا «چیست» آغاز می‌شوند. در ادامه با چیستان جالب و سخت 3 همراه باشید. شما در چیستان بزرگسالان از سری مطالب بخش سرگرمی گفتنی به این سوال پاسخ دهید: آن چیست که دارا آن را ندارد و ندار آن را دارد؟

چیستان جالب و سخت 3-1

این رو هم ببین: بازی حدس کلمه: فقط یک ذهن خلاق متوجه کلمه در تصویر می شود!

.

.

.

.

به نظر شما جواب چیه؟

فقط 5 ثانیه وقت داری!

.

.

.

این هم جالبه: تست هوش: به نظر شما حامله بودن زن واقعیه یا دکتره اشتباه می کنه؟

پاسخ چیستان جالب و سخت 3

جواب ساده است: “نقطه”

چیستان جالب و سخت 3-2

این را هم ببین: دقت و تمرکزت رو با پیدا کردن گربه مخفی میان سگها به رخ بکش!

چیستان چیست؟

چیستان کلمه ای مرکب از «چیست» و «آن» است که در علم بدیع در فارسی، معادل کلمه «لغز» عربیست. لغز در لغت به معنی پیچیدگی و پوشیدگی است و و در اصطلاح به معنی کلام موزونی است که نام چیزی در آن برده نشود ولی اوصاف آن طوری برشمرده شود که خواننده با خواندن آن اوصاف پی به نام آن چیز ببرد. طراح چیستان سعی می‌کند تا با بیان اجزای حسی و مادی یک پدیده و معرفی برخی از ویژگی‌های آن مخاطب را برای شناسایی آن به تلاش و تکاپوی فکری وادارد.

این هم جالبه: حدس کلمه با ایموجی: باید خیلی خلاق باشی بفهمی چه کلمه ای میشه!

IQ، مخفف ضریب هوشی (Intelligence Quotient)، معیاری برای سنجش توانایی استدلال افراد است. به طور خلاصه، قرار است ضریب هوشی اندازه‌گیری شود تا مشخص شود هر فرد برای پاسخ دادن به سؤالات یا پیش بینی کردن، تا چه حد می‌تواند از اطلاعات و منطق استفاده کند.

درگیر شدن مغز در بازی های فکری می تواند یک راه سرگرم کننده و عالی برای استراحت از استرس های روزانه باشد. تمرکز ما را از نگرانی‌ها دور می‌کند و به ما اجازه می‌دهد در حالی که هنوز ذهن خود را تمرین می‌دهیم، استراحت کنیم. بازی های فکری اغلب شامل به خاطر سپردن و یادآوری اطلاعات است که به بهبود حفظ حافظه و مهارت های یادآوری کمک می کند. این می تواند به ویژه برای افراد در هر سنی، از جمله دانش آموزان و افراد مسن مفید باشد. شما هرروزه در مجله اینترنتی گفتنی مطالب متنوعی از انوال پازل ها و معماها را می توانید ببینید و لذت ببرید. همچنین می توانید در شبکه های اجتماعی مانند ایسنتاگرام و فیس بوک گفتنی ما را دنبال کنید.

 

این مطالب هم جالبه:

تست هوش: به نظرت مگان کدوم یکی از کادوها رو دوست نداره؟!

بازی حدس کلمه: باهوشا فقط می تونن جواب بدن!

از نحوه نشستن روی صندلی اطرافیانت رو بشناس!

اگر دقت بالایی داری اشتباه تصویر رو در یک نگاه شناسایی کن!

حکایت دختر زیبای حاکم و شرط عجیب ازدواج برای 3 خواستگار جوانش!

مهتاب منصوری

مهتاب هستم، فارغ التحصیل رشته گرافیک از دانشگاه سوره تهران علاقه بسیاری به شخصیت های کارتونی و انیمیشنی دارم و اوقات فراغتم رمان های عاشقانه رو دوست دارم مطالعه کنم. من از زمستان 1402 به خانواده گفتنی پیوستم و در همین مدت کوتاه خیلی چیزها یاد گرفتم و دوست دارم مهارت هام رو روز به روز افزایش بدم.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. من فکر کردم میشه مشکل مالی چون دارا ها ندارند ولی ندار ها دارند . جوابش خیلی الکی و مسخره بود .😐😑

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا