;
سرگرمی

چیستان حبیب لیسانسه ها: اگه گفتی چرا مار نمی تونه به مسافرت نمی تونه بره؟

چیستان حبیب لیسانسه ها: چیستان یکی از گونه‌های ادبی در ادب رسمی و فرهنگ مردم ایران چیستان است. چیستان نوعی از تفرج و تفنن ادبی است که به جز کاربرد سرگرم‌کننده، جنبه‌های آموزشی و فرهنگی دیگری نیز دارد. البته این سری از چیستان های حبیب حبیب لیسانسه ها بیشتر جنبه فان و سرگرمی داره و پاسخ جنبه طنز داره!

این هم جالبه: بازی حدس کلمه: غیرممکنه بار اول بتونی بگی کلمه در تصویر چیه؟!

این هم جالب: برای حدس این کلمه باید فسفر زیادی بسوزونی!

علت نام گذاری این صنعت به «چیستان» در فارسی، این است که جملات پرسشی معمولاً به صورت سؤال و با عبارت «چیست آن» یا «چیست» آغاز می‌شوند. در ادامه با چیستان خیلی سخت 2 همراه باشید. شما در چیستان حبیب لیسانسه ها از سری مطالب بخش سرگرمی گفتنی به این سوال پاسخ دهید: اگه گفتی چرا مار نمی تونه به مسافرت نمی تونه بره؟

چیستان حبیب لیسانسه ها

این را هم ببین جالبه: حدس زدن این کلمه کار هر کسی نیست! نشون بده خیلی باهوشی

.

.

.

.

این را هم ببینید: آزمون شناسایی زامبی واقعی: اگه زبلی بگو کدومشون واگعیه؟

به نظر شما جواب چیه؟

فقط 5 ثانیه وقت داری!

.

.

.

.

این داستان هم جالبه: داستان سلطان و دو گدا: گدای چاپلوس و گدای ساکت

.

.

پاسخ چیستان حبیب لیسانسه ها

جواب میشه: چون دست نداره خداحافظی کنه!

چیستان حبیب لیسانسه ها 2

این داستان هم جالبه: داستان دختر حاجی صیاد و خیانت معلم مکتب | بخش اول

این هم جالبه: سوال هوش: با دلیل و مدرک بگو کدوم فرد نوزاد را ربوده است؟!

چیستان چیست؟

چیستان کلمه ای مرکب از «چیست» و «آن» است که در علم بدیع در فارسی، معادل کلمه «لغز» عربیست. لغز در لغت به معنی پیچیدگی و پوشیدگی است و و در اصطلاح به معنی کلام موزونی است که نام چیزی در آن برده نشود ولی اوصاف آن طوری برشمرده شود که خواننده با خواندن آن اوصاف پی به نام آن چیز ببرد. طراح چیستان سعی می‌کند تا با بیان اجزای حسی و مادی یک پدیده و معرفی برخی از ویژگی‌های آن مخاطب را برای شناسایی آن به تلاش و تکاپوی فکری وادارد.

این داستان هم جالبه: داستان سلطان و دو گدا: گدای چاپلوس و گدای ساکت

درگیر شدن مغز در بازی های فکری می تواند یک راه سرگرم کننده و عالی برای استراحت از استرس های روزانه باشد. تمرکز ما را از نگرانی‌ها دور می‌کند و به ما اجازه می‌دهد در حالی که هنوز ذهن خود را تمرین می‌دهیم، استراحت کنیم. بازی های فکری اغلب شامل به خاطر سپردن و یادآوری اطلاعات است که به بهبود حفظ حافظه و مهارت های یادآوری کمک می کند. این می تواند به ویژه برای افراد در هر سنی، از جمله دانش آموزان و افراد مسن مفید باشد. شما هرروزه در مجله اینترنتی گفتنی مطالب متنوعی از انوال پازل ها و معماها را می توانید ببینید و لذت ببرید.

مزایای بازی فکری

تفریح و سرگرم شدن تنها یکی از فواید بازی های فکری می باشد، بازی فکری و سلامت روان رابطه ی مستقیمی باهم دارند. همچنین تاثیر بسزای بازیط فکری بر مهارت های شناختی و عملکرد ذهن را نباید از یاد برد. از جمله مزایای بازی های فکری می توان موارد زیر را نام برد.

1.باعث بهبود عملکرد مغز می‌شود

در بازی‌های فکری، باید دائما همه چیز را در نظر بگیریم و به آنها فکر کنیم. رفتار رقبا، شرایطی که در آن گیر افتاده‌ایم، تصمیماتی که باید در مقابل رفتار طرف مقابل بگیریم و حتی، شرایطی که ممکن است بعد از هر انتخاب برایمان رخ بدهد. این یعنی، استفاده کامل از سلول‌های مغزی.

بهتر است بدانید که هر چقدر بیشتر به سلول‌های مغزتان استراحت بدهید، آنها را تنبل‌تر می‌کنید. وقتی از آنها استفاده نشود، می‌میرند و این باعث می‌شود تا در معرض کندی ذهن یا آلزایمر قرار بگیریم.

اگر روال زندگی شما یک چیز روتین شده است و در طول روز، کاری ندارید که بخواهید برای انجامش، به مغزتان فشار بیاورید، باید به فکر یک جایگزین خوب باشید. چه چیزی بهتر از  بازی فکری! شما هرروزه می توانید مطالب متنوعی از تست های هوش و چیستان ها و معمای و تست های بینایی را در مجله گفتنی مشاهده کنید و با حل آنها قدرت تمرکز و فکری را تقویت کنید.

 

این مطالب هم جالبه:

اشتباه تصویر این زوج باغبان عاشق رو در 3 ثانیه پیدا کن! به نظرت آسونه؟

سوال ریاضی: اگر A+B=50 و A-B=30 باشد پاسخ عبارت B/A=؟ چند می‌شود!؟

چیستان قرآنی: نام دو کشور که در قرآن نقطه ندارند؟

داستان گدایی که ساکنان یک شهر را اُسکول کرد

 تست روانشناسی: با تعیین گربه مورد علاقه ات شخصیت درونی ات لو میره!

حکایت پهلوان تاشلی که با کشتن 10 مگس پهلوان پهلوانان شد!

تست بینایی: یکی از 0 ها با بقیه فرق داره! فقط 3 ثانیه فرصت داری

مهتاب منصوری

مهتاب هستم، فارغ التحصیل رشته گرافیک از دانشگاه سوره تهران علاقه بسیاری به شخصیت های کارتونی و انیمیشنی دارم و اوقات فراغتم رمان های عاشقانه رو دوست دارم مطالعه کنم. من از زمستان 1402 به خانواده گفتنی پیوستم و در همین مدت کوتاه خیلی چیزها یاد گرفتم و دوست دارم مهارت هام رو روز به روز افزایش بدم.

نوشته های مشابه

9 دیدگاه

  1. ناموسا خجالت نمیکشید که نمیتوانید یه جمله رو بدرستی تایپ کنید
    اولا دوبار پشت سر هم گفتید مار نمیتواند
    و بعد در چیستان بعدی گفتید که کدوم زامبی واگعیه که البته منظورتون واقعیه بود. از بی سوادتون آدم سر به بیابان میزنه و زبان قاصره. رو هم که نیست سنگ پا قزوینه

  2. حبیب اونقدر. چرت نمیگفت حداقل ادم خندش میگرفت با چیستاناش که جوک بود❕🐐

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا