;
مد و زیباییآرایش و زیبایی

خطرات ماسک تخم مرغ چیست؟

خطرات ماسک تخم مرغ: سفیده تخم مرغ در ترفندهای زیبایی خانگی برای جوان ماندن جایگاه خاصی دارد. اما استفاده از آن چقدر ایمن است؟ ما نشان می دهیم که این فرمول به چه کسانی کمک زیادی نمی کند. بنابراین با بخش مد و زیبایی امروز مجله گفتنی همراه شوید.
خطرات ماسک تخم مرغ چیست؟
در دنیای مراقبت از صورت صدها گزینه برای بهبود ظاهر صورت وجود دارد. سفت کردن پوست و از بین بردن چین و چروک، روشن کردن لکه ها، تامین کلاژن و طراوت ظاهر. اگرچه لوازم آرایشی تجاری کاتالوگ خود را گسترش می دهد، درمان های خانگی مانند ماسک تخم مرغ هر روز طرفدارانی پیدا می کنند.

 

مفید و موثر: رفع سیاهی آرنج، زانو و زیر بغل با این مواد خانگی در طب سنتی معجزه می کند!

 

استفاده از سفیده تخم مرغ به عنوان یک ماده ضد پیری جنجالی در زیبایی ایجاد کرده است. به همین دلیل است که فواید تخم مرغ برای پوست در مقالات گوناگونی منتشر شده است اما پرداختن به عوارض ماسک تخم مرغ نیز مهم است.

همچنین ببینید: 5 راهکار فوق العاده برای از بین بردن موهای زائد صورت در خانه

خواص تخم مرغ و کاربرد آن در زیبایی

تخم مرغ یکی از کامل ترین غذاهای موجود است که توسط موسسه مطالعات تخم مرغ مشخص شده است. دارای ویتامین ها، لیپیدها، اسیدهای چرب اشباع شده و اسیدهای چرب تک غیراشباع است. به همین ترتیب، به گفته سازمان مصرف کنندگان، حاوی پروتئین هایی با ارزش بیولوژیکی بالا با مقادیر متعادل اسیدهای آمینه است .

مصرف آن در دستور العمل های آشپزی مختلف رایج است، اگرچه به عنوان جزء اصلی در درمان های زیبایی خانگی نیز برجسته است. استفاده از سفیده تخم مرغ بیشتر از زرده به این دلیل است که ظاهراً خواص محصول با علائم پیری زودرس مقابله می کند.

به همین ترتیب، ماسک های تخم مرغ دارای مزایای پاک کنندگی، تقویت کننده، ضد احتقان، قابض و طراوت هستند. کسانی که قدرت این آماده سازی ها را با تسریع بهبودی مرتبط می کنند، کم نیستند.

خطرات ماسک تخم مرغ در روتین های صورت

استفاده از سفیده تخم مرغ به تنهایی یا همراه با سایر مواد روی صورت، خطرات بالقوه ای را در پوست با شرایط خاص نشان می دهد. به عنوان مثال، در میان کسانی که مشکلات آکنه، زخم های باز یا سوختگی دارند.

اگرچه کسانی هستند که از اثربخشی ماسک تخم مرغ در مراقبت از پوست دفاع می کنند، شواهد کافی برای حمایت از این ادعاها وجود ندارد. استفاده از این جایگزین ها همچنان ادامه دارد. فقط همین احتیاط برای اجتناب از عواقب زیر توصیه می شود.

تخم مرغ برای تهیه ماسک

از تخم مرغ سال ها در درمان های زیبایی خانگی استفاده می شود. خواص جالبی برای پوست به آن نسبت داده می شود.
اگر به تازگی بریدگی، خراشیدن یا خراشیدگی دارید، از قرار دادن سفیده تخم مرغ روی پوست خود اجتناب کنید. ممکن است منجر به عفونت ثانویه شوند. در مورد صورت، شدت آن بیشتر خواهد بود.

واکنش های آلرژیک، عوارض ماسک تخم مرغ

اگر به تخم مرغ آلرژی دارید، آن را نخورید یا به صورت موضعی استفاده نکنید. قرار دادن ماسک با دانستن این که بدن شما آن را رد می کند، منجر به بثورات پوستی، خارش و مشکل در تنفس می شود. واکنش بستگی به درجه آسیب شناسی دارد.

اگر از آلرژی بی اطلاع هستید، می توانید یک آزمایش پوستی انجام دهید، مانند آزمایشی که برای کودکان اعمال می شود:

بگذارید یک قطره عصاره تخم مرغ روی پوست بریزد.
ناحیه را خارش یا خارش دهید.
15 دقیقه صبر کنید تا جوش یا جوش قرمز ظاهر شود.

سالمونلا در سوختگی

تخم مرغ می تواند حاوی باکتری به نام سالمونلا باشد. این ها یک پاتوژن هستند که می توانند تعداد زیادی از میزبان ها مانند حیوانات، گیاهان و تک یاخته ها را آلوده کنند و به یک تهدید بزرگ برای سلامت عمومی تبدیل شوند.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) مقرراتی را برای کاهش آلودگی تخم مرغ در مزرعه و در نتیجه کنترل سالمونلا اجرا می کند. اما او تاکید می کند که همکاری مصرف کنندگان در حمل و نقل ایمن محصول بسیار مهم است.

آلودگی سطحی-خطرات ماسک تخم مرغ

اگر در حالی که منتظر اثرگذاری ماسک هستید در خانه قدم بزنید، احتمالاً قطرات روی سطوحی مانند سینک، کانتر یا پیشخوان می ریزند. این باعث آلودگی سطوح می شود.

سعی کنید این ماده را با دستکش روی صورت خود پخش کنید و در یک جا بمانید، زیرا به این ترتیب از پخش شدن ذرات پروتئین در اتاق ها و آسیب رساندن به یکی از اعضای خانواده آلرژیک جلوگیری می کنید.

تخم مرغ شکسته و خام

تخم مرغ خام می تواند حامل سالمونلا باشد. این باکتری برای انسان خطرناک است. عدم تحمل تخم مرغ با واکنش آلرژیک متفاوت است. عدم تحمل آن باعث ناراحتی گوارشی و التهاب پس از مصرف می شود.

چگونه ممکن است با یک ماسک چنین اتفاقی بیفتد؟ از آنجایی که برای صورت است، مقداری از فرمول ممکن است از طریق دهان خورده شود.

چگونه از عوارض جانبی ماسک تخم مرغ جلوگیری کنیم؟

نکته مهم این است که قبل از پخش ماسک تهیه شده با تخم مرغ روی صورت خود مراقب باشید. هرگز این ماده را روی جراحات پخش نکنید و سعی کنید آن را در حمام یا سینک انجام دهید، همیشه قبل و بعد از برداشتن آن، محل و دست‌ها را ضدعفونی کنید.

نکته دیگر استفاده از تخم مرغ ارگانیک یا پاستوریزه است. و در مورد استفاده از جایگزین های سفیده تخم مرغ، به خصوص اگر پوست حساسی دارید، با پزشک مشورت کنید.

لینک های بیشتر:

تسکین پوست صورت در تابستان با استفاده از ماسک های گیاهی

6 ویتامین برای افزایش رشد مو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 15 =

دکمه بازگشت به بالا