;
مد و زیباییآرایش و زیبایی

9 روش طبیعی برای رفع چربی موی سر

رفع چربی موی سر: موهای ما هر از گاهی چرب یا اکثر اوقات چرب می شود، حتی اگر مدام شامپو بزنیم. اگر موهای شما به شدت چرب است، حتی پس از شامپو زدن هر روز و عدم استفاده از هیچ روغنی، ممکن است موهایتان بیش از حد چربی تولید کند و باعث چرب شدن پوست سر شود.

در این بخش از مد و زیبایی در وب سایت گفتنی به راهکارهای طبیعی برای رفع چربی موی سر می پردازیم. به خواندن ادامه دهید.

 

مطلب خیلی جالب: معیارهای زیبایی در کشورهای مختلف چگونه است؟

 

9 روش طبیعی برای رفع موهای چرب

ترفندهای آرایشی جدید: نکات خفن برای آرایش صورت که عاشقش می شید!

 

1. روغن درخت چای

رفع چربی موی سر-روغن درخت چای

شوره سر گاهی اوقات موها را چرب می کند. خواص ضد قارچی روغن درخت چای به مبارزه با شوره سر و کنترل چربی کمک می کند.

15 قطره روغن درخت چای را با 30 میلی لیتر از هر روغن حامل (مانند روغن نارگیل یا جوجوبا) مخلوط کرده و به پوست سر خود بمالید. آن را به طور یکنواخت در طول موهای خود پخش کنید. قبل از شستشو حداقل یک ساعت آن را بگذارید. همچنین اگر به آن حساسیت ندارید، می توانید روغن درخت چای را مستقیماً به پوست سر خود بمالید. این مخلوط را می توانید ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید.

همچنین بخوانید: ترفندهایی که هر خانمی باید بداند!

2. سرکه سیب

رفع چربی موی سر-سرکه سیب

سرکه سیب ماهیتی اسیدی دارد. شستشوی مو با ACV ممکن است سبوم اضافی را کنترل کند. با این حال، تحقیقات در این زمینه محدود است. می توانید 2 تا 3 قاشق غذاخوری ACV را با 1 فنجان آب مخلوط کنید. پس از شستن موها با شامپوی ملایم، موها را با سرکه سیب رقیق شده تمیز کنید. بگذارید چند دقیقه بماند و با آب سرد بشویید. می توانید آن را ۲ تا ۳ بار در هفته انجام دهید.

3. روغن نارگیل

رفع چربی موی سر-روغن نارگیل

استفاده از روغن نارگیل قبل از شامپو کردن یک راه عالی برای حالت دادن به موهای شما بدون ایجاد چربی است. روغن نارگیل بکر سبک است و وزن مولکولی کمتری نسبت به بسیاری از روغن های دیگر دارد و به موهای شما درخشندگی لازم را می دهد. بنابراین، ممکن است به جلوگیری از تولید بیش از حد چربی کمک کند. مقداری روغن نارگیل بکر را به پوست سر و نوک موهای خود بمالید. آن را به صورت دورانی ماساژ دهید. بگذارید یک ساعت بماند و با یک پاک کننده ملایم بشویید. می توانید هفته ای یکبار روغن را بمالید.

4. آلوئه ورا

آلوئه ورا برای رفع چربی موی سر

آلوئه ورا به دلیل ترکیبات غنی از مواد مغذی، خواص قابض و مغذی قابل توجهی از خود نشان می دهد. همچنین ممکن است به کنترل تولید روغن اضافی کمک کند.

۱ تا ۲ قاشق غذاخوری آب آلوئه ورا را با ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو مخلوط کنید. این را با یک فنجان آب مخلوط کنید. از این ترکیب برای آبکشی موهای خود بعد از شامپو استفاده کنید. می توانید هفته ای یکبار از آن استفاده کنید.

رفع چربی موی سر

5.جوش شیرین

جوش شیرین برای رفع چربی موی سر

جوش شیرین به عنوان یک شامپوی خشک و همچنین آبکشی موهای چرب عالی عمل می کند. شواهد حکایتی نشان می دهد که ماهیت قلیایی آن ممکن است به تعادل pH پوست سر و جذب چربی اضافی کمک کند.

2 تا 3 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و خمیر غلیظی درست کنید. این را به پوست سر و موهای خود بمالید. بگذارید حدود 5 دقیقه بماند و آن را با آب سرد بشویید. از آنجایی که این مخلوط بسیار خشک می شود، از آن به طور مکرر استفاده نکنید. اگر به جوش شیرین حساسیت دارید یا هر گونه بریدگی، زخم یا بثورات دارید، احتیاط کنید – زیرا ممکن است باعث احساس سوزش خفیف شود.

6. چای سبز

چای سبز برای رفع چربی موی سر

 

چای سبز سرشار از پلی فنول است که سلامت پوست سر را تقویت می کند. نقش مهمی در کنترل ترشح سبوم دارد. پودر چای سبز را به آب در حال جوش اضافه کنید و آب آن را صاف کنید. بگذارید کاملا خنک شود و روی پوست سر و موها بمالید. بگذارید 30 تا 40 دقیقه بماند و آن را بشویید. می توانید هفته ای یک بار این کار را انجام دهید.

7. روغن آرگان

روغن آرگان برای رفع چربی موی سر

ماساژ دادن روغن آرگان روی پوست سر و موهایتان می‌تواند سبوم را دوباره در ساقه‌های موهایتان پخش کند و آن‌ها را مرطوب نگه دارد. همچنین ممکن است ترشح سبوم را تنظیم کرده و گردش خون را تحریک کند. با این حال، اطلاعات محدودی در مورد چگونگی فواید آن برای موهای چرب وجود دارد. روغن آرگان خالص را از پوست سر تا نوک موها بمالید و یک حوله مرطوب گرم را دور موهای خود بپیچید. بگذارید 60 دقیقه بماند و با یک پاک کننده ملایم بشویید. می توانید این کار را 1 تا 2 بار در هفته انجام دهید.

8. آب لیمو

آب لیمو برای رفع چربی موی سر

آب لیمو حاوی اسید سیتریک است. مطالعه ای که روی همستر انجام شد نشان داد که فلاونوئیدهای مرکبات (مشابه با آب لیمو) ممکن است ترشح سبوم را مهار کنند. 4 تا 5 قاشق غذاخوری آب لیمو را با 2 فنجان آب مقطر مخلوط کنید. مخلوط را در یخچال بگذارید. پس از شستشوی مو، موهای خود را خشک کنید و این مخلوط را بمالید. بگذارید حدود 10 دقیقه بماند و با آب سرد بشویید. این مخلوط را می توان هر زمان که موهای شما بیش از حد چرب شد استفاده کنید.

احتیاط: بعد از مالیدن آب لیمو به موهایتان زیر نور آفتاب ننشینید زیرا در برابر نور خورشید موهایتان را سفید می کند.

9. زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ برای رفع چربی موی سر

زرده تخم مرغ ممکن است فولیکول های مو را سفت کند و ترشح سبوم را کاهش دهد. با این حال، اطلاعات بیشتر در این زمینه ضروری است.

1 یا 2 زرده تخم مرغ را در 1 قاشق غذاخوری آب لیمو مخلوط کنید و آن را به موهای شسته خود بمالید. بگذارید 30 تا 40 دقیقه بماند و با آب سرد کاملا بشویید تا بوی تخم مرغ نگیرد. می توانید هفته ای یکبار از آن استفاده کنید. علاوه بر درمان های طبیعی ذکر شده در بالا، می توانید به این نکات نیز توجه داشته باشید که به جلوگیری از چرب شدن پوست سر/موی شما کمک می کند.

نکات پیشگیری

  • نوع موی خود را بشناسید و بر اساس آن شامپو بزنید. اگر احساس می کنید موهایتان خیلی چرب شده است، یک بار در روز شامپو بزنید. اگر با وجود شامپو زدن روزانه احساس چربی می کنید، به این معنی است که موهایتان روغن بیشتری برای آبرسانی مجدد تولید می کند. بنابراین، شامپو را در روزهای متناوب بشویید.
  • موهای خود را فقط با مقدار مورد نیاز شامپو بشویید. آن را زیاد نکنید، زیرا ممکن است روغن های طبیعی را از بین ببرد و موهای شما برای جبران ریزش، روغن بیشتری تولید می کند و در نتیجه موهای چرب تر می شود.
  • سعی کنید فقط از محصولات ساخته شده برای موهای چرب استفاده کنید.
  • بعد از شامپو زدن زیاد از نرم کننده ها استفاده نکنید. همچنین ممکن است موها را چرب کنند.
  • از بسته‌های میوه‌ای ساخته شده از موز یا پاپایا استفاده کنید یا از بسته‌های اسفناج یا هویج برای بهبود سلامت پوست سر استفاده کنید.
  • تمام برس‌ها، صاف‌کننده‌ها، لوازم جانبی مو را به‌طور مرتب تمیز کنید تا از عفونت مو جلوگیری کنید.
  • بعد از تمرین موهای خود را بشویید.
  • قرار گرفتن در معرض آفتاب را کاهش دهید. برای محافظت از موهای خود از کلاه یا روسری لبه دار استفاده کنید.
  • موهای خود را بیش از حد ماساژ ندهید زیرا ممکن است غدد چربی را بیش از حد تحریک کرده و منجر به تولید چربی اضافی شود.
  • زیاد به موهایتان سشوار یا اتو مو نزنید و همچنین به درمان های شیمیایی موهای خود وابسته نباشید. اینها ممکن است چربی مو و پوست سر را تشدید کند.

چرا موهای شما چرب می شود؟

  • اگر هوای اطرافتان مرطوب است، احتمال اینکه حتی بعد از شامپو زدن موهایتان چرب باشد زیاد است.
  • دست زدن بیش از حد به موهایتان می تواند روغن را از دستانتان به موهایتان منتقل کند و موهایتان را چرب تر کند.
  • استفاده از برخی سرم های مو نیز می تواند پوست سر شما را چرب کند.
  • استفاده از نرم کننده اضافی
  • کمبود ویتامین B
  • عدم تعادل هورمونی
  • شامپو زدن بیش از حد ممکن است روغن طبیعی موهای شما را از بین ببرد و در نتیجه پوست سرتان چربی بیشتری تولید کند.
  • شوره سر درمان نشده

نکته ای که بهتر است بدانید

موهای چرب کاملا طبیعی هستند و می توانند فصلی نیز باشند. با این حال، اگر این مشکل بر روی ظاهر شما تأثیر بگذارد، باید به آن رسیدگی شود. علت چربی را درک کنید و بر اساس آن روی آن کار کنید – عادات غذایی و محصولات مراقبت از مو را که استفاده می کنید تغییر دهید. اغلب موهای چرب را می توان بدون هیچ گونه کمک پزشکی به خوبی مدیریت کرد. امروز هر یک از این درمان های طبیعی را امتحان کنید و نتایج را خودتان ببینید.

رفع چربی موی سر

سوالات متداول:

چرا موهای من بعد از 1 روز چرب می شود؟

شستشوی ناکافی، تولید بیش از حد سبوم، تجمع پوست سر، استفاده بیش از حد از نرم کننده و استفاده از محصولات مو با مواد شیمیایی خشن برخی از دلایل احتمالی چرب شدن موهای شما یک روز پس از شستشو هستند.

چگونه می توانم فوری چربی موهایم را بگیرم؟

می توانید از شامپوی خشک، بیکینگ پودر یا پودر بچه یا یک کاغذ لکه دار استفاده کنید تا فوراً موهای خود را کمتر چرب کنید.

هر چند وقت یکبار موهای چرب خود را بشوییم؟

موهای چرب یا چرب خود را باید هر 1 تا 2 روز یکبار بشویید.

اگر پوست سرم چرب است، آیا باید هر روز موهایم را بشورم؟

بله، اگر پوست سرتان چرب است، می توانید هر روز موهای خود را بشویید. با این حال، استفاده بیش از حد از محصولات مو یا محصولات با مواد شیمیایی خشن ممکن است پوست سر شما را بیش از حد خشک کند و تولید چربی در سر را افزایش دهد. حتما از محصولات فرموله شده برای پوست سر و موی چرب استفاده کنید.

لینک های مرتبط:

فواید روغن نارگیل+ پریانکا چوپرا یکی از مهمترین رازهای خود را لو داد!

چگونه بوتاکس مو را حفظ کنیم؟ نکاتی برای ماندگاری طولانی تر درمان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا