;
تناسب اندام و تغذیهسلامت

کاهش وزن با لوبیا چیتی | در کمتر از 20 روز سایز کم کنید!

لوبیا چیتی یک لوبیای مغذی و خوشمزه است که می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. این لوبیا سرشار از فیبر، پروتئین و مواد معدنی مختلف است که می‌توانند به شما در احساس سیری طولانی‌مدت و کاهش کالری دریافتی کمک کنند. در بخش سلامت از سری مطالب تناسب اندام و تغذیه طریقه کاهش وزن با لوبیا چیتی ا یاد بگیرید. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم بدردت می خوره:رهایی از شر چربی شکم و پهلو فقط با انجام 3 مرحله ساده و شدنی

فیبر بالا

کاهش وزن با لوبیا چیتی، لوبیا چیتی منبع عالی فیبر است. فیبر به شما کمک می‌کند تا احساس سیری طولانی‌تری داشته باشید و از پرخوری جلوگیری کنید. یک فنجان لوبیا چیتی پخته شده حاوی 15 گرم فیبر است که تقریباً نیمی از مقدار توصیه شده روزانه برای بزرگسالان است.

پروتئین بالا

لوبیا چیتی همچنین منبع خوبی از پروتئین است. پروتئین به شما کمک می‌کند تا عضلات خود را حفظ کنید و از کاهش وزن جلوگیری کنید. یک فنجان لوبیا چیتی پخته شده حاوی 15 گرم پروتئین است.

مواد معدنی مختلف

لوبیا چیتی همچنین حاوی مواد معدنی مختلف مانند آهن، پتاسیم، منیزیم و فولات است که می‌توانند به بهبود سلامت کلی شما کمک کنند.

 کاهش وزن با لوبیا چیتی چطوری امکان دارد؟

کاهش وزن با لوبیا چیتی1

برای بهره مندی از فوایدکاهش وزن با لوبیا چیتی، می‌توانید آن را به صورت‌های مختلفی در رژیم غذایی خود بگنجانید. به عنوان مثال، می‌توانید آن را به سوپ، سالاد، خورشت یا حتی به عنوان یک میان وعده سالم مصرف کنید.

در اینجا چند نکته برای استفاده از لوبیا چیتی برای کاهش وزن آورده شده است:

لوبیا چیتی را به جای غذاهای پرکالری مانند برنج، نان و سیب زمینی مصرف کنید.
لوبیا چیتی را به صورت کامل و پخته شده مصرف کنید.
لوبیا چیتی را به صورت ناگت، پوره یا سوپ مصرف کنید.
لوبیا چیتی را به عنوان میان وعده مصرف کنید.

این هم مفیده: بهترین افطاری ماه رمضان برای کاهش وزن بدون گرسنگی

نکاتی برای کاهش وزن با لوبیا چیتی

در کنار مصرف لوبیا چیتی، توجه به نکات زیر نیز می‌تواند به شما در کاهش وزن کمک کند:

یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید.
به اندازه کافی آب بنوشید.
فعالیت بدنی منظم داشته باشید.

خوراک لوبیا چیتی
خوراک لوبیا / کاهش وزن با لوبیا چیتی

چرا کاهش وزن با لوبیا چیتی خیلی خوبه؟

لوبیا چیتی منبع باکیفیتی از پروتئین، فیبر غذایی و مواد مغذی ضروری است که آنها را به یک مکمل ایده آل برای هر رژیم کاهش وزن تبدیل می کند. در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا لوبیا چیتی می تواند به کاهش وزن کمک کند:

سرشار از فیبر: لوبیا چیتی حاوی مقدار قابل توجهی فیبر رژیمی است که به تنظیم هضم، کنترل سطح قند خون و تقویت سیری کمک می کند. با سیر نگه داشتن شما برای مدت طولانی، لوبیا چیتی می تواند از پرخوری جلوگیری کرده و به مدیریت وزن کمک کند.

منبع پروتئین: لوبیا چیتی به عنوان یک منبع غنی از پروتئین گیاهی می تواند به شما در ساخت توده عضلانی بدون چربی و در عین حال از دست دادن چربی کمک کند. این فرآیند متابولیسم شما را افزایش می دهد و به شما امکان می دهد حتی در زمان استراحت کالری بیشتری بسوزانید.

کالری و چربی کم: لوبیا چیتی محتوای کالری و چربی نسبتاً کمی دارد و آن را به گزینه ای سالم و بدون احساس گناه برای کاهش وزن تبدیل می کند. گنجاندن آنها در وعده های غذایی می تواند به شما در حفظ کمبود کالری کمک کند، که برای کاهش وزن اضافی ضروری است.

سرشار از مواد مغذی ضروری: لوبیا چیتی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری مانند آهن، پتاسیم و فولات را فراهم می‌کند که برای سلامتی و تندرستی کلی حیاتی هستند. مصرف غذاهای غنی از مواد مغذی مانند لوبیا چیتی می تواند به شما در جلوگیری از کمبود مواد مغذی که می تواند منجر به افزایش وزن ناسالم شود کمک کند.

این هم مفیده: کاهش وزن با روزه: 6 راهکار برای اینکه در ماه رمضان لاغر شوید!

رژیم کاهش وزن با لوبیا چیتی

اکنون که فواید لوبیا چیتی برای لاغری را فهمیدیم، بیایید به نحوه رژیم کاهش وزن با لوبیا چیتی بپردازیم.

1.گنجاندن لوبیا چیتی در وعده های غذایی روزانه

کاهش وزن با لوبیا چیتی، برای بهره مندی از فواید کامل لوبیا چیتی، سعی کنید آنها را در وعده های غذایی روزانه خود بگنجانید. این می تواند به سادگی اضافه کردن یک وعده لوبیا به سالاد، سوپ یا سرخ کردنی باشد.

در حالی که لوبیا چیتی بخشی ضروری از رژیم لاغری است، مصرف یک رژیم غذایی متعادل که شامل انواع میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین های بدون چربی باشد، بسیار مهم است.

سعی کنید نیمی از بشقاب خود را با سبزیجات غیر نشاسته ای، یک چهارم با پروتئین بدون چربی و یک چهارم با غلات کامل یا کربوهیدرات های پیچیده مانند لوبیا چیتی پر کنید.

علیرغم فواید بی شماری که برای سلامتی دارند، هنگام مصرف لوبیا چیتی، کنترل وعده غذایی ضروری است. برای جلوگیری از مصرف بیش از حد کالری، به اندازه وعده تقریباً نصف فنجان لوبیا پخته بچسبید.

این هم جالبه: رژیم ماست + برنامه غذایی برای هفت روز هفته: اگه فکر می کنی لاغر نمیشی امتحان کن!

لوبیا چیتی چیست؟

لوبیاچیتی که به آن لوبیای رومی هم می‌گویند، یکی از انواع لوبیا و از گیاهان دولپه‌ای می‌باشد و یکی از محبوب‌ترین لوبیاها در بین ایرانی‌ها، ایتالیایی‌ها، پرتغالی‌ها و ترکیه‌ای‌ها است.

لوبیا چیتی
لوبیا چیتی چیست؟ / کاهش وزن با لوبیا چیتی

بسیاری معتقدند که طعم این نوع لوبیا به نسبت دیگر انواع لوبیا بهتر است و با خوردن آن کمتر دچار نفخ می‌شوند اما هنوز شواهدی که نشان بدهند کدام یک از انواع لوبیاها نفاخ تر هستند به دست نیامده است. آمینواسید فراوان موجود در لوبیاچیتی آن را به یک منبع خوب برای دریافت پروتئین و جایگزین مناسبی برای انواع گوشت‌ها تبدیل کرده‌است. لوبیای چیتی از نظر مقدار فیبر بر سایر لوبیاها برتری دارد.

ویژگی های لوبیا چیتی:

یک فنجان لوبیای چیتی یا ۱۹۳ گرم از آن ۶۷۰ کالری دارد که از این میزان، ۲۱ کالری آن به چربی، ۴۸۳ کالری از آن به کربوهیدرات موجود در لوبیا و ۱۶۵ کالری به پروتئین موجود در آن اختصاص دارد. این ماده غذایی فاقد کلسترول بوده و قند موجود در آن در مقایسه با انواع لوبیا کمتر است. این ماده غذایی منبع مناسبی از ویتامین «ث» بوده، همچنین میزان کلسیم، آهن، سدیم و پتاسیم موجود در این نوع لوبیا قابل توجه است. تیامین، منیزیم، نیاسین و فسفر از جمله مواد معدنی موجود در این لوبیا است.

 

این مطالب هم جالبن:

آب کردن چربی شکم و پهلوها با این 8 عادت صبحگاهی | برای داشتن شکم صاف این عادت ها را فراموش نکنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + بیست =

دکمه بازگشت به بالا