;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

پاک کردن آرایش با این ۶ روش طبیعی پوستتان را عین بچه نرم می کند!

پاک کردن طبیعی آرایش: ما معمولا پاک کردن آرایش خود را با مواد شمیایی پاک کننده از جمله برای پایه، خط چشم، رژگونه و غیره انجام می دهیم. اگر این محصولات را به درستی استفاده کنید، همیشه برای پوست شما مضر نیستند.

پاک کردن آرایش نیز به گزارش مجله گفتنی، نقش مهمی در تأثیرگذاری بر کیفیت پوست شما دارد. بسیاری از مواقع فراموش می کنیم که آرایش خود را پاک کنیم و اجازه می دهیم یک شب بماند. این یک عمل سالم برای پوست شما نیست و می تواند منجر به آسیب بیشتر شود.

 

عدم پاکسازی صورت می تواند باعث بسیاری از مشکلات مراقبت از زیبایی مانند شکستگی و چروک، آکنه و کک و مک شود.

 

حتما ببین: ترفندهای آرایشی بلک پینک: دیگه دوره زمونه آرایش سنگین نیست!

در کنار محصولات پاک‌کننده آرایش که از بازار خریداری می‌شود، بسیاری از مواد طبیعی دیگر نیز وجود دارند که می‌توانند به این هدف کمک کنند. به خواندن این مطلب مد و زیبایی در مجله گفتنی ادامه دهید تا در مورد برخی از روش های مفید برای پاک کردن آرایش به طور طبیعی بدانید.

راه های پاک کردن طبیعی آرایش

نگهدارنده ها و مواد شیمیایی موجود در آرایش می توانند باعث آسیب پوست شوند . بنابراین، بهتر است برای پاک کردن آرایش از محصولات ارزان، طبیعی و در دسترس استفاده کنید. در زیر 6 روش مفید برای پاک کردن طبیعی آرایش ذکر شده است:

1. روغن نارگیل

پاک کردن طبیعی آرایش - روغن نارگیلروغن نارگیل حاوی روغن های طبیعی است که نقش یک مرطوب کننده را برای پوست شما ایفا می کند. این به جلوگیری از آسیب و خشکی پوست، که بیشتر توسط محصولات آرایشی ایجاد می شود، کمک می کند.

این یک ماده شگفت انگیز است که برای اهداف مختلف مراقبت از پوست و مو استفاده می شود. روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب ضروری و وزن مولکولی کم است که می تواند به راحتی به پوست شما نفوذ کند.

سرشار از خواص ضد میکروبی قوی است که می تواند به پاک کردن آسان آرایش همراه با رطوبت رسانی و آبرسانی مناسب کمک کند. می توانید از پدهای پنبه ای استفاده کنید و به آرامی آن را روی صورت بمالید تا آرایش خود پاک شود.

2. شیر

همچنین بخوانید:معجزه مالیدن شیر به ناف+ فواید بی نظیری که شما را شوکه می کند!

شیر یک درمان خانگی سریع و آسان برای پاک کردن طبیعی آرایش است. فواید زیبایی هم برای پوست و هم برای مو دارد. شیر دارای خواص سفید کننده قوی است که به روشن شدن پوست و پاک کردن آرایش کمک می کند.

این ماده طبیعی شگفت انگیز آشپزخانه (شیر کامل) حاوی چربی ها و پروتئین های ضروری است که به پوست شما در حفظ رطوبت و رفع سلول های آسیب دیده کمک می کند.

3. آلوئه ورا

آلوئه ورا یک ماده جادویی برای پوست و مو است. برای درمان مشکلات پوستی مانند آکنه، خشکی و آفتاب سوختگی شناخته شده است. از ژل آلوئه ورا می توان برای پاک کردن طبیعی آرایش نیز استفاده کرد. می توانید آن را روی پوست حساس به آرامی بمالید تا هر نوع محصول آرایشی پاک شود.

همچنین ببینید: آرایش برای پوست های چرب: چگونه از شر پوست چرب خلاص شویم؟

4. آب خیار

پاک کردن طبیعی آرایش - آب خیاریکی دیگر از پاک کننده های طبیعی آرایش خیار است. برای استفاده از آن برای پاک کردن آرایش، می توانید از آب خیار یا خمیر استفاده کنید. خیار حاوی خواص ضد التهابی است که می تواند به درمان پوست تحریک شده یا مستعد آکنه کمک کند. در واقع، آب خیار یکی از مواد اولیه مورد استفاده در بسیاری از پاک کننده های آرایش است. می توانید یک خیار را له کنید تا از خمیر آن به همراه روغن حامل برای پاک کردن آرایش از صورتتان استفاده کنید.

5. جوش شیرین و عسل

استفاده از مخلوط جوش شیرین و عسل می تواند به پاک کردن طبیعی آرایش شما کمک کند. جوش شیرین به عنوان یک لایه بردار عمل می کند و عسل پوست شما را مرطوب می کند.

برای این منظور حتما از عسل ارگانیک استفاده کنید. آن را به سختی پوست را تمیز نکنید، در عوض آن را به یک فرآیند ملایم تبدیل کنید. جوش شیرین و عسل می توانند به پاک کردن آرایش و تمیز کردن مناسب صورت شما کمک کنند. می توانید از یک پارچه نرم یا توپ های پنبه ای برای اعمال روی صورت استفاده کنید.

6. روغن بادام

مانند روغن نارگیل، روغن بادام نیز برای پاک کردن طبیعی آرایش مفید است. هر دو روغن حتی برای آرایش های سنگین و ضد آب نیز بسیار مفید هستند. حاوی ویتامین A و E است که برای پاک کردن آرایش طبیعی مفید است. می توانید از پدهای پنبه ای برای استفاده از آن به عنوان یک درمان خانگی استفاده کنید. روغن بادام برای افرادی که پوست حساسی دارند بهترین کارایی را دارد.

لینک های مرتبط:

زیبایی بعد از یائسگی: کارهایی که باید بعد از 50 سالگی برای شادابی پوستتان انجام دهید

استاندارد های زیبایی کره جنوبی: غوغای طبیعی بودن در جهان!

ماندگاری آرایش: چگونه آرایش را از صبح تا عصر تازه نگه داریم؟

چه کار کنیم تا 10 سال جوان تر از سنمان به نظر برسیم؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − یک =

دکمه بازگشت به بالا