;
مد و زیباییآرایش و زیبایی

آرایش برای پوست های چرب: چگونه از شر پوست چرب خلاص شویم؟

آرایش برای پوست های چرب: همه‌ی افراد چیزهایی را می خواهند که ندارند. کسانی که پوست خشک دارند مجبورند دائما آن را نرم و مرطوب نگه دارند. از طرف دیگر پوست های چرب به دنبال راه هایی برای خشک کردن و کاهش چربی آن هستند.

در واقع، هر نوع پوست دیگری بسیار بهتر از پوست چرب است! وقتی پوست چرب است، پوست همیشه بسیار براق به نظر می رسد، اما این به معنای سالم بودن آن نیست. نه تنها این، بلکه مهم نیست که چقدر تلاش می کنید، هرگز نمی توانید جوش های آکنه را کنترل کنید. امروز در بخش مد و زیبایی به شما خواهیم گفت که چگونه از شر پوست چرب خلاص شوید. با گفتنی همراه باشید.

 

حتما ببین: ترفندهای آرایشی بلک پینک: دیگه دوره زمونه آرایش سنگین نیست!

 

چگونه از شر پوست چرب خلاص شویم؟

پوست چرب معمولا ضخیم است و منافذ بیشتری دارد و یک مشکل بسیار رایج است. عوامل مختلفی مانند پوست، هورمون ها، مشکلات ارثی و یا محیط را می توان مقصر این بیماری دانست. در حالی که هیچ راهی برای جلوگیری از تولید چربی پوست شما وجود ندارد، شما قطعاً می توانید این وضعیت را کنترل کنید، مهم نیست چقدر چرب باشد. پس برای از بین بردن چربی پوست با روش های طبیعی چه باید کرد؟ در این مقاله نکات اولیه زیبایی و آرایش را پیدا خواهید کرد که می توانید برای خلاص شدن از شر پوست چرب از آنها استفاده کنید.

همچنین بدانید: فرق آرایش کره ای و غربی: چگونه به سبک کره ای آرایش کنیم؟

مراقبت های زیبایی ضروری برای از بین بردن پوست چرب:

در اینجا چند راه برای کمک به کنترل درخشش وجود دارد:

1. فراوان بشویید

صورت خود را اغلب در طول روز بشویید، زیرا کثیفی وارد منافذ بزرگ شده و مسدود شدن آنها و در نتیجه ایجاد آکنه می شود. یک شوینده صورت خوب و مناسب برای پوست های چرب انتخاب کنید. از محصولی استفاده کنید که به مبارزه با آکنه و جلوگیری از تشکیل آن کمک کند.

2. مقدار زیادی آب بنوشید

هر روز آب کافی بنوشید، حداقل 8 تا 10 لیوان آب توصیه می شود. مقدار زیادی میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی خود بگنجانید زیرا به سم زدایی بدن شما کمک می کند.

همچنین بدانید: ترفندهایی برای جلوگیری از چرب شدن و ماسیده شدن آرایش در گرمای تابستان

3. در خانه ماسک درست کنید:

گلاب برای پوست های چرب بهترین است. این به ویژه در تابستان ها که پوست تمایل به تعریق بیش از حد دارد، خوب عمل می کند. گلاب تمام روغن اضافی را جذب می کند.

4. لایه برداری کنید

لایه برداری دو بار در هفته ایده خوبی است. آلودگی های موجود در منافذ را پاک می کند. این به دور نگه داشتن آکنه از پوست شما کمک می کند. لایه برداری باید همیشه با ماساژ ملایم انجام شود و با آب شسته شود.

پوست های چرب اغلب مستعد آکنه هستند، بنابراین باید مطمئن شوید که اسکراب مورد استفاده به اندازه کافی سبک است که به پوست شما آسیب نرساند. قهوه را می توان به عنوان یک لایه بردار طبیعی استفاده کرد که چربی اضافی تولید شده توسط پوست را جذب می کند.

5. پاکسازی کنید

همیشه هنگام تمیز کردن صورت خود از یک شوینده کف کننده خوب استفاده کنید! صورت خود را با آب تمیز خیس کنید. دو یا سه قطره از پاک کننده را روی کف دست خود بریزید و با انگشتان دست دیگر مخلوط کنید. سپس روی صورت مرطوب خود بمالید و به آرامی صورت خود را ماساژ دهید سپس کاملا با آب بشویید. شوینده کف کننده، باقی مانده های آرایش را نیز پاک می کند. همیشه پاک کننده ای انتخاب کنید که حاوی موادی باشد که بتواند با آکنه و باکتری های مولد آکنه مبارزه کند. همچنین می توانید از آب گرم برای تمیز کردن استفاده کنید.

همچنین جالبه: آموزش آرایش چینی: بهترین میکاپ برای داشتن پوست درخشان و صاف

از میوه به عنوان یک پاک کننده طبیعی استفاده کنید:

میوه هایی مانند پاپایا و هندوانه به عنوان پاک کننده های طبیعی عمل می کنند. با استفاده از این میوه، پوست خود را به آرامی مالش دهید تا به طور طبیعی پوست خود را تمیز کرده و چربی را از بین ببرید.

6. استفاده از تونر

استفاده از تونیک برای از بین بردن چربی اضافی پوست و حفظ تعادل چربی ضروری است. اگر تونر پوست شما را خشک می کند، می توانید تغییری ایجاد کنید. یک مارک خوب انتخاب کنید.

7. از یک رطوبت ساز استفاده کنید

پوست های چرب نیز به رطوبت نیاز دارند. بنابراین محصولی را انتخاب کنید که احساس چربی به جا نگذارد. هر چیزی که نیاز دارید با یک برند خوب موجود است. اگر مرطوب کننده مورد علاقه شما کمی چرب است نگران نباشید. فقط چند قطره گلاب اضافه کنید و بمالید.

8. مراقبت شبانه را نادیده نگیرید

علاوه بر روتین پاکسازی، لایه برداری، تقویت کننده و مرطوب کننده، اگر پوست دارای لک یا آکنه است، به سادگی از لوسیون ضد آکنه استفاده می شود و روی ناحیه آسیب دیده باقی می ماند. اگر جای جوش از آکنه باقی مانده است، یک پماد ضد لک روی جای زخم بمالید و بگذارید یک شب بماند.

9. سرم بزنید

اگر جوش یا آکنه روی صورتتان زیاد است، از یک کرم خوب برای آن استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که کرم حاوی سرم است. این سرم نه تنها آکنه و جای آکنه را کاهش می دهد، بلکه می تواند از ظاهر شدن آکنه های جدید نیز جلوگیری کند.

10. آب گوجه فرنگی بمالید

آب گوجه فرنگی با سفت کردن منافذ به کاهش آکنه کمک می کند. چند قطره آب گوجه فرنگی را با پنبه روی پوست خود بمالید.

11. قبل از آرایش از قالب یخ استفاده کنید

آرایش می تواند پوست چرب را چرب تر کند یا باعث استفراغ پوست شود. برای جلوگیری از این امر، قبل از آرایش کردن، یک تکه یخ را روی پوست خود بمالید.بسیاری از نکات فوق به شما کمک می کند تا چربی صورت و پوست خود را به درستی کنترل کنید.

نکاتی برای پوست چرب هنگام آرایش:

در اینجا چند نکته جالب برای کمک به کنترل چربی روی پوست وجود دارد:

1. از پرایمر توصیه شده برای پوست های چرب استفاده کنید

همیشه قبل از شروع آرایش از یک پرایمر خوب استفاده کنید. مطمئن شوید که برای پوست های چرب مناسب است. محصول را روی پلک ها و همچنین صورت خود بمالید.

2. از کانسیلر زیاد استفاده نکنید

از استفاده بیش از حد کانسیلر خودداری کنید زیرا باعث پر شدن خطوط آرایش می شود.

3. از دستمال مرطوب جاذب روغن استفاده کنید

در طول روز از دستمال مرطوب جاذب روغن برای جذب روغن اضافی استفاده کنید. همچنین پوست شما را جوان می کند.

4. یک پاک کننده مناسب انتخاب کنید

همیشه قبل از آرایش از یک محصول پاک کننده استفاده کنید. پاک کننده های طبیعی و کف کننده اولین انتخاب برای از بین بردن چربی اضافی هستند.

5. از تونر سفت کننده منافذ استفاده کنید

بعد از تمیز کردن پوست خود از تونر استفاده کنید. به کنترل ترشح روغن کمک می کند. پوست پرتقال به عنوان یک قابض طبیعی عمل می کند.

6. قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید

حتما قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید. باقی مانده آرایش منافذ را می بندد. این نکات را امتحان کنید و به ما بگویید کدام یک را دوست دارید. در به اشتراک گذاشتن نظرات خود با ما دریغ نکنید.

لینک های مرتبط:

اشتباهات رایج در رژلب زدن که آرایش تان را غیر حرفه ای و خراب می کند

مزایا و معایب آرایش دائم: انجام بدهیم یا نه؟؟

نحوه آرایش ابرو: چگونه با آرایش ظاهری طبیعی و پر به ابرو بدهیم؟

ترفندهای آرایشی فوری برای از بین بردن جای زخم و جای جوش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا