;
سرگرمی

قبیله آفریقایی با پاهای شترمرغ، چرا آنها فقط دو انگشت در هر پا دارند؟

قبیله آفریقایی با پاهای شترمرغ: قبیله Doma یا VaDoma که به نام های Dema یا Wadoma نیز شناخته می شود، تنها گروه سنتی شکارچی و عشایری بومی زیمبابوه است. آنها دارای یک ویژگی متمایز هستند که آنها را از سایر گروه ها متمایز می کند: بروز غیرعادی یک تغییر ژنتیکی که باعث یک بیماری ژنتیکی نادر شده است، که بر رشد انگشتان دست و پا تأثیر می گذارد. بیایید بررسی کنیم که چرا این قبیله “مردم شترمرغ پا” نامیده شده است و روش زندگی منزوی آنها را بررسی کنیم.

قبیله آفریقایی با پاهای شترمرغ

طبق اساطیر دوما، اجداد آنها از یک درخت بائوباب نازل شدند و برای شکار و جمع آوری میوه های سرزمین خود شروع به راه رفتن کردند. در حال حاضر، آنها به زندگی عشایری در کوهستان ها ادامه می دهند و اوقات خود را به ماهیگیری، شکار و جمع آوری میوه ها و ریشه های وحشی می گذرانند.افراد این قبیله به زبانی به نام Dema ارتباط برقرار می کند و این قبیله منزوی تنها جامعه غیرکشاورزی در زیمبابوه را نشان می دهد.

رونمایی از معمای قبیله آفریقایی با پاهای شترمرغ

بخش قابل توجهی از جمعیت وادوما با اکتروداکتیلی زندگی می کنند که معمولاً به آن سندرم پنجه خرچنگ می گویند. در این بیماری نادر ژنتیکی، سه انگشت میانی وجود ندارد و دو انگشت خارجی به سمت داخل چرخیده است. این به دلیل یک جهش خاص در کروموزوم 7 ایجاد می شود و به روش اتوزومال غالب به ارث می رسد. در نتیجه، اگر یکی از والدین به این عارضه مبتلا باشد، به احتمال 50 درصد فرزندان آنها نیز به آن مبتلا خواهند شد. این ویژگی متمایز باعث شده است که قبیله دوما به عنوان مردم شترمرغ پا یا دو انگشت شناخته شود.

قبیله آفریقایی با پاهای شترمرغ-قبیله دوما

به دلیل قوانین قبیله ای، مردم دوما از ازدواج در خارج از گروه خود منع شده اند، تا اطمینان حاصل شود که وضعیت آنها در داخل قبیله محدود می شود. با این حال، آنها پای دو انگشتی خود را به عنوان یک ناتوانی در نظر نمیگیرند. آنها به طور کامل در جامعه خود ادغام شده اند و می توانند وظایف مختلف را به راحتی انجام دهند. حتی برخی افراد قبیله بر این باورند که نادر بودن آنها در بالا رفتن از درخت مزیتی به آنها بخشیده است.

با کاوش در زندگی ساده قبایلی که دور از شلوغی شهری قرار دارند، می‌توانیم درک درستی از محیط طبیعی و سنت‌های باستانی داشته باشیم که ما را به عنوان انسان شکل داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 10 =

دکمه بازگشت به بالا