;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

آموزش وکس خانگی برای رفع همیشگی موهای زائد صورت و دانه‌های سرسیاه

آموزش وکس خانگی: شما می توانید برای رفع همیشگی موهای زائد صورت و دانه های سر سیاه با مواد طبیعی و گیاهی که بدون ضرر هستند وکس خانگی تهیه و استفاده کنید.

آموزش وکس خانگی خواسته بسیاری از افراد است. یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن روبه‌رو هستند، داشتن آکنه، دانه‌های سرسیاه و موهای زائد است. افراد همواره به دنبال ازبین‌بردن این مشکلات هستند. یکی از این روش‌ها برای ازبین‌بردن آن‌ها استفاده از وکس است. خبر خوبی که برای شما داریم آن است که شما می‌توانید در خانه با مواد در دسترس وکس صورت درست کنید. با بخش مد و زیبایی مجله گفتنی همراه باشید.

آموزش وکس خانگی:

محصولات و روش‌های مختلفی برای ازبین‌بردن موهای زائد در بازار موجود است. در این مطلب به چند مورد از این روش‌ها می‌پردازیم.

شاید جالب باشد: بهترین ماسک لک صورت که تیره‌ترین لک روی پوست را محو می کند!

1. آموزش وکس خانگی با سفیده تخم مرغ

۲ عدد سفیده تخم‌مرغ
دستمال تمیز نازک (دستمال‌کاغذی) است

روش تهیه:

سفیده تخم‌مرغ را خوب به هم بزنید تا به‌اندازه کافی کف کند. لایه‌های دستمال‌کاغذی را از یکدیگر جدا کنید. سپس لایه‌های دستمال‌کاغذی را با کمک یک قلم‌موی نرم آرایشی به سفیده تخم‌مرغ زده شده آغشته کنید و روی پوست صورت قرار دهید، به‌طوری‌که به‌جز چشم، ابرو و لب‌ها روی تمام سطح پوست صورت را پوشانده باشد.

درصورتی‌که احساس کردید دستمال‌ها به‌خوبی آغشته به سفیده تخم‌مرغ نشدند با استفاده از قلم باقی سفیده تخم‌مرغ را به‌آرامی روی صورت بمالید. اجازه دهید دستمال‌ها کاملاً خشک شوند، تقریباً ۱۰ الی ۱۵دقیقه بایستی در همین حالت بمانید. در مرحله بعد نوبت به جداکردن دستمال‌ها می‌رسد. دقت کنیم مرحله برداشتن دستمال از روی پوست از قسمت انتهای دستمال در پایین صورت و به سمت بالا انجام شود.

بخوانید: بهترین روغن پوست: روغن هایی که چین و چروک را از بین می برند!

3. آموزش وکس خانگی با آرد ذرت و تخم‌مرغ

آموزش وکس خانگی2: آموزش وکس خانگی با آرد ذرت و تخم‌مرغ

دو بار در هفته برای تهیه این ماسک، یک عدد تخم‌مرغ را با ۵ قاشق غذاخوری آرد ذرت مخلوط کنید و خمیر به‌دست‌آمده را روی موهای زائد صورت بمالید و اجازه دهید تا خشک شود. سپس صورت خود را بشویید.

4. آموزش وکس خانگی با نعنا

نوشیدن روزی یک فنجان دم‌نوش نعنا، تولید هورمون آندروژن در بدن را کاهش می‌دهد و بدین‌طریق سبب ازبین‌رفتن موهای زائد می‌شود. برای تهیه دم‌نوش نعنا ۶ برگ نعنا و یک قاشق‌چای‌خوری نعنای خشک شده را در قوری بریزید و به آن یک لیوان آب جوش بیفزایید و ۷ دقیقه روی حرارت غیرمستقیم قرار دهید. سپس آن را از صافی عبور داده و میل کنید.

بخوانید: پروتئین تراپی مو با ماست و تخم مرغ، پولتان را در جیب نگه دارید!

2. آموزش وکس خانگی با پوست گردو

برای ازبین‌بردن موهای زائد صورت پوست گردو سوزانده شده را با یک قاشق غذاخوری خاکستر و یک لیتر آب مخلوط کنید و اجازه دهید تا ۱۲ ساعت مخلوط بماند. سپس با یک پنبه این مخلوط را روی صورت خود بمالید.

آموزش وکس خانگی3: آموزش وکس خانگی با پوست گردو

5. آموزش وکس خانگی با شکر و لیمو

هفته‌ای ۲ تا ۳ بار برای ازبین‌بردن موهای زائد صورت، ۲ قاشق غذاخوری آب‌لیمو و شکر و ۱۰ قاشق غذاخوری آب را ترکیب کنید و بر خلاف رشد موها به‌صورت بمالید و بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ماساژ صورت آن را بشویید.

شاید جالب باشد: اسپری بدن خانگی که عاشقش می شوید، دیگر دئودورانت نخرید!

وکس صورت چه عوارضی دارد؟

برخی از افراد بعد از وکس پوستشان مدت طولانی قرمز خواهند ماند و جوش های زیادی از صورتشان بیرون می ریزد. همین جوش های زیاد روی صورت می تواند بسیار ناامید کننده و ناراحت کننده باشند.
حتما باید با روش های درست و متعارف وکس صورت را انجام دهید. در صورتی که با روشی نامناسب و با مواد نامرغوب وکس صورت را انجام دهید احتمال آسیب دیدگی پوست شما بیشتر است. ممکن است پوست صورتتان بسوزد یا زخم شود.

چه کسانی نباید صورت خود را وکس کنند؟

اگر دارای پوست چرب هستید و یا پوست شما پر از جوش است و مستعد آکنه می باشد بهتر است پوست خود را وکس نکنید. همینطور موم و شمع هم برای پوست شما روش های مناسبی نمی باشند و استفاده از روش های دیگری مانند لیزر، شیو، کرم های موبر و .. برای شما مناسب تر هستند. اگر افراد دارای پوست چرب و مستعد آکنه وکس صورت را انجام دهند تعداد جوش های آن ها بیشتر خواهد شد و در واقع صورت خود را برای زدن جوش های جدید تحریک می کنند.

مفید و موثر: بوتاکس دور چشم به صورت خانگی چگونه انجام می شود؟

اگر پوست حساسی دارید

حتما مراقب باشید که به طور اصولی و درست وکس کنید و یا حتی در صورت امکان وکس صورت انجام ندهید. چرا که پوست های نازک احتمال آسیب پذیری بیشتری دارند و ممکن است در حین وکس کردن پوست صورت شما دچار خون ریزی و زخم شدن سطحی شود. در وکس کردن پوست صورت ناگهانی کشیده می شود به همین دلیل در کسانی که پوست های خیلی نازک دارند می تواند روش مناسبی نباشد.

چه کارهایی باید بعد از وکس صورت انجام دهیم؟

بعد از وکس صورت، صورت خود را با یک پنبه و روغن گیاهی مانند روغن زیتون یا روغن نارگیل و هر روغن گیاهی دیگری پاک کنید که اگر مواد موم روی صورت شما مانده است پاک شوند. صورت خود را با آب خنک بشویید و بعد از آن از یک کرم مرطوب کننده خنک و ملایم استفاده کنید. مصرف مرطوب کننده باعث می شود پوست شما آرام شود و آبرسانی به لایه های پوست انجام شود همینطور از تحریک شدن و ملتهب شدن پوست شما جلوگیری میکند.
مرطوب کننده هایی که حاوی آلوئه ورا هستند می توانند گزینه مناسبی برای شما باشند چرا که آلوئه ورا یک التیام دهنده خوب برای پوست است. بعد از وکس صورت، منافذ پوست شما باز می شوند پس بهتر است از کرم ها و لوازم آرایشی با رایحه های تند و سنگین استفاده نکنید چرا که ممکن است حتی در صورت نداشتن پوست چرب، جوش بزنید. بهتر است بعد از وکس در مقابل نور مستقیم خورشید قرار نگیرید و حد الامکان در منزل بمانید تا پوست صورت شما به یک وضعیت تعادل برسد و منافذ پوست بسته شوند.
نکته: اگر تخصص کافی برای انجام وکس صورت ندارید بهتر است این کار را در سالن های آرایشی انجام دهید تا بدون هیچ خطر و مشکلی پوست خود را تمیز کنید. اگر اولین بار است که می خواهید از مواد موم و وکس استفاده کنید بهتر است برای اولین بار آن را روی صورت خود نگذارید و اول روی قسمت های دیگر بدن مانند دست یا پا تست کنید و بعد از چند سری که احساس کردید حرفه ای تر و کار بلد تر شده اید روی پوست صورت خود وکس کنید.

شاید برایتان جالب باشد:

حجیم و خوش‌فرم شدن لب‌ها با روش های خانگی

روغن رزماری برای ابرو و روش استفاده از آن را یاد بگیرید!

روغن کرچک باعث افزایش سرعت رشد مو تا پنج برابر بیش تر از میزان معمول می‌شود!

ماسک ضد ریزش مو که با آن ریزش موی شما قطع می‌شود!

بهترین روغن های ابرو: با این روغن ها ابروهای خود را پر پشت کنید!

مام ضد عرق خانگی در منزل درست کنید و نگران عوارض استفاده از آن نباشید!

ماسک دارچین برای چروک پوست: با این ماسک دوباره جوان می شوید!

عوارض عمل بینی عروسکی یا فانتزی + همه چیزهایی که باید قبل از عمل بدانید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا