;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

معرفی بهترین روغن پوست برای رفع چین و چروک + روغن هایی که چین و چروک را از بین می برند!

بهترین روغن پوست: احتمالا از مزیت روغن ها برای سلامت و زیبایی پوست شنیده اید. روش صحیح استفاده از روغن ها را یاد بگیرید تا از شر چین و چروک های پوستی خلاص شوید!

مقابله با پیری پوست مشکلی است که هیچ‌کس نمی‌تواند از آن فرار کند. تنها کاری که می‌توانید بکنید این است که فرآیند پیری پوست را به تأخیر بیندازید. افراد به دلایل مختلف ترجیح می‌دهند برای مبارزه با پیری پوست از روغن‌های اسانسی استفاده کنند. این روغن‌ها غلیظ بوده و حاوی ترکیبات فرار گیاهان هستند.

روغن‌های اسانسی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند و از آسیب دیدن پوست توسط رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کنند، چین‌وچروک را کاهش می‌دهند و پوست را هیدراته، شاداب، روشن و درخشان نگه می‌دارند. روغن‌های اسانسی برخلاف محصولات ضدپیری هیچ ماده‌ی شیمیایی ندارند‌. می‌توانید به جای این محصولات از روغن‌های اسانسی استفاده کنید و سلامت پوست خود را افزایش دهید. امروز در مد و زیبایی قرار است به معرفی بهترین روغن‌های اسانسی برای از بین بردن چین‌وچروک بپردازیم. با گفتنی همراه باشید.

شاید مفید باشد: روغن نارگیل برای لک صورت یک روش کاملا سنتی و گیاهی

دلایل چروک صورت

چروک صورت براثر مجموعه‌ای از عوامل ایجاد می‌شود که برخی از آن‌ها قابل‌کنترل بوده ولی رفع بقیه عوامل چروک صورت غیرقابل‌اجتناب هستند. عمده‌ترین دلایل چروک صورت شامل:

سن: وقتی افراد پا به سن می‌گذارند پوست طبیعتاً انعطاف‌پذیری خود را از دست می‌دهد و شکننده‌تر می‌شود. کاهش میزان تولید روغن‌های طبیعی باعث خشکی پوست می‌شود و چروک را در آن افزایش می‌دهد. چربی لایۀ زیرین پوست از بین رفته و این کمبود چربی باعث شل و آویزان شدن پوست شده و درنتیجۀ نمای ظاهری شیارها و حفره‌های ایجادشده افزایش می‌یابد.

همچنین بخوانید: مراقبت از پوست به روش زنان کره ای اگر پوستی درخشان و بدون چروک می خواهید!

قرار گرفتن در معرض نور ماورای بنفش: اشعه ماورای بنفش که باعث تسریع روند طبیعی پیری می‌شود، یکی از دلایل چروک صورت است. قرار گرفتن در معرض نور ماورای بنفش باعث درهم شکستن بافت متصل پوست یا کلاژن و فیبرهای الاستین می‌شود که در لایۀ عمقی پوست قرار دارند.

مصرف دخانیات: یکی از دلایل چروک صورت مصرف دخانیات است که می‌تواند روند سالخوردگی نرمال پوست را شتاب بخشیده، عامل تقویت چین و چروک باشد. این ممکن است به دلیل تغییراتی باشد که در روند جریان خون‌رسانی به پوست ایجاد می‌شود.

تکرار حالات صورت: حرکات و نماهای ظاهری شکل‌گرفته در صورت مانند لبخند زدن باعث ایجاد خطوط و چین و چروک ظریف در پوست می‌شود. هر بار که فرد یکی از عضلات صورت را مورداستفاده قرار می‌دهد، یک شیار در زیر سطح پوست شکل می‌گیرد؛ و وقتی پوست پیر می‌شود، انعطاف‌پذیری را ازدست‌داده و دیگر نمی‌تواند سر جای اولش برگردد و این شیارها به ویژگی‌های دائمی چهره تبدیل می‌شوند.

همچنین جالب است: از بین بردن آکنه با آلوئه‌ورا + کمرنگ کردن لکه‌های پوستی با ترکیب مواد دیگر

بهترین روغن پوست:

روغن‌های اسانسی ظاهر چین‌وچروک اطراف دهان، زیر چشم، گوشه‌های چشم، پیشانی، چانه و گردن را کاهش می‌دهند. در ادامه به نحوه‌ی اثربخشی روغن‌های اسانسی اشاره کرده‌ایم‌.

روغن اسانسی چوب صندل

بهترین روغن پوست: چوب صندل خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی دارد. این ترکیب رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد، استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهد و پوست را سالم نگه می‌دارد. در تحقیقات مختلف نشان داده شده که روغن چوب صندل در درمان زگیل، پسوریازیس، آکنه یا جوش و اگزما اثربخش است.

همچنین بخوانید: رازهای جذابیت سوفیا ورگارا را یاد بگیرید تا در میانسالی مثل زنان جوان به نظر برسید!

بهترین روغن پوست1: روغن اسانسی چوب صندل

روغن رزماری

بهترین روغن پوست: یکی دیگر از بهترین روغن‌های اسانسی برای رفع چین‌وچروک پوست روغن رزماری است. این روغن خواص ضدباکتریایی دارد و می‌تواند مشکلات پوستی از جمله درماتیت، اگزما و روزاسه را درمان کند. علاوه بر این برای حفظ سلامت پوست مفید است. روغن رزماری از استرس اکسیداتیو پیشگیری می‌کند که یکی دیگر از علل پیری پوست به شمار می‌رود. عصاره‌ی رزماری آنتی‌اکسیدان دارد که از تغییر لیپیدهای طبیعی سطح پوست پیشگیری می‌کند و در به تأخیر انداختن پیری پوست مفید است.

همچنین بخوانید: رفع سیاهی مچ پا، زانو و آرنج با روش های طبیعی در منزل+ روشن شدن پوست در عرض یک هفته

 روغن اسانسی رز

بهترین روغن پوست: روغن اسانسی رز یکی از گران‌ترین روغن های اسانسی موجود در جهان به شمار می‌رود. روغن رز به حفظ سلامت پوست کمک می‌کند. عصاره‌ی رز حاوی خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدباکتریایی است. روغن رز محصول جانبی فرآیند تولید گلاب محسوب می‌شود. حتی گلاب هم حاوی ۱۰ تا ۵۰ درصد روغن رز است. این روغن فوق‌العاده ممکن است به حفظ سلامت و جوانی پوستتان کمک کند.

شاید جالب باشد: تونر رازیانه درست کنید و پوست خود را تا قبل عید پاکسازی کنید!

 روغن فرانکنشتاین

بهترین روغن پوست: این روغن مکانیسم دفاعی پوست را در برابر باکتری‌های مضر بهبود می‌بخشد. علاوه بر این رنگ پوست را یکنواخت کرده و قابلیت ارتجاعی پوست را حفظ می‌کند. یک مطالعه نشان داد که روغن فرانکنشتاین خواص ضدالتهابی دارد. این روغن به رشد بافت پوست کمک کرده و از التهاب پیشگیری می‌کند. علاوه بر این می‌تواند از طریق کاهش ظاهر استرچ مارک یا ترک‌های پوستی و اسکارهای روی پوست بهبود زخم را بهبود ببخشد. بنابراین ممکن است اثرات مشابهی روی چین‌وچروک داشته باشد.

شاید جالب باشد: آرایش مخصوص جای جوش که اگر رعایت کنید واقعا جواب می دهد!

بهترین روغن پوست7

 روغن مریم گلی

بهترین روغن پوست: می‌خواهید با چین‌وچروک و خطوط ظریف موجود روی پوست خود مبارزه کنید؟ از روغن مریم گلی استفاده کنید. این روغن خواص ضدافسردگی طبیعی دارد، حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها است و آسیب دیدن پوست توسط رادیکال‌های آزاد را کاهش می‌دهد. رادیکال‌های آزاد می‌توانند به DNA پوست آسیب برسانند و سرعت فرآیند پیری پوست را افزایش دهند. استفاده از روغن اسانسی مریم گلی می‌تواند چین‌وچروک را به حداقل برساند و پوست را جوان نگه دارد.

همچنین ببینید: جید رولر برای کاهش پف‌کردگی اطراف چشم و روشن‌تر شدن پوست، حتما امتحان کنید!

روغن اسانسی لاوندر یا اسطوخودوس

بهترین روغن پوست: روغن اسانسی اسطوخودوس که به آن روغن لاوندر هم گفته می‌شود، عصاره‌ی گل لاوندر است. این روغن حاوی خواص ضدالتهابی، ضدمیکروبی و آنتی‌اکسیدانی است. استفاده از روغن اسانسی اسطوخودوس می‌تواند پوست را نرم‌تر کند، از آن در برابر عفونت‌های باکتریایی و قارچی محافظت کند و جای زخم و آفتاب‌سوختگی را کاهش دهد. روغن لاوندر یک گزینه‌ی عالی برای از بین بردن چین‌وچروک به شمار می‌رود. این روغن اثرات مثبتی روی پوست می‌گذارد.

شاید جالب باشد: لباس دردسر ساز دختر رهبر کره شمالی که خبرساز شده است!

 روغن یلانگ یلانگ

روغن اسانسی یلانگ یلانگ خواص آنتی‌اکسیدانی دارد و با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند. این موضوع به احیاء پوست و ترمیم آن از طریق کاهش اثرات رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.

بهترین روغن پوست2:  روغن یلانگ یلانگ

 روغن اسانسی انار

بهترین روغن پوست: روغن هسته انار یک آنتی‌اکسیدان موضعی قوی است. این روغن غنی از ترکیبات فعال است که خواص آنتی‌اکسیدانی، ضدسرطانی و ضدمیکروبی دارد. بر اساس نتایج یک مطالعه این روغن از طریق تحریک کراتینوسیت‌ها (سلول‌های اپیدرمال که کراتین تولید می‌کنند) به ترمیم اپیدرم‌ها (لایه‌ی فوقانی پوست) کمک می‌کند.

روغن ذکر شده خاصیت ارتجاعی پوست و سطح پروتئین‌های کلیدی پوست را بهبود می‌بخشد که سفتی پوست را حفظ می‌کنند. حتی خود انار و عصاره‌‌ی آن هم برای پوست مفید هستند. این روغن می‌تواند از پوست شما در برابر پیری ناشی از قرار گرفتن در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش خورشید (UV) محافظت کند.

جالب است بخوانید: نکاتی برای دستیابی به پوستی صاف مثل نوزاد!

 روغن اسانسی رزهیپ

بهترین روغن پوست6: روغن اسانسی رزهیپ

روغن رزهیپ روی پوست اثرات ضدالتهابی دارد. این روغن حاوی اسید لینولئیک، کاروتنوئیدها و توکوفرول (ویتامین E که خواص ضدپیری دارد) است. روغن هسته رزهیپ اسید فنولیک هم دارد که از التهاب و استرس اکسیداتیو پیشگیری می‌کند که هر دو سرعت فرآیند پیر شدن پوست را افزایش می‌دهند.

همچنین جالب است: از بین بردن جای جوش با سفیده تخم مرغ با روشی ساده که تعجب می کنید!

 روغن هسته هویج

روغن هسته هویج حاوی SPF یا فاکتور حفاظت از پوست در برابر خورشید است. از این روغن به دلیل داشتن فعالیت‌های آنتی‌اکسیدانی به‌طور گسترده در محصولات مختلف استفاده می‌شود. یک مطالعه در هند به این نتیجه رسید که روغن هسته هویج از طریق پیشگیری از تجزیه‌ی سلول‌های پوستی سالم، پوست را جوان می‌کند.

 روغن اسانسی لیمو

بهترین روغن پوست: روغن لیمو سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است که از طریق خنثی کردن رادیکال‌های آزاد از پوست در برابر استرس محافظت می‌کند. این روغن حاوی اسید اسکوربیک، آلفا توکوفرول (یک ترکیب ضدپیری) و گلوتاتیون است که از پوست در برابر آسیب ناشی از نور خورشید محافظت می‌کنند. مالیدن روغن لیمو روی پوست سد دفاعی پوست را مستحکم کرده و از پیری زودرس پوست و شکل‌گیری چین‌وچروک پیشگیری می‌کند. این روغن رنگ پوست را هم یکنواخت می‌کند.

همچنین بخوانید: صاف کردن مو با نوشابه را برای یکبار هم شده امتحان کنید!

بهترین روغن پوست3: روغن اسانسی لیمو

روغن اسانسی گرانیوم

بهترین روغن پوست: روغن اسانسی گرانیوم فواید متعددی برای پوست دارد. این روغن حاوی خواص ضدعفونی‌کننده و بهبوددهنده‌ی زخم است. روغن گرانیوم منجر به عوارض جانبی یا تحریک پوست نمی‌شود. علاوه بر این روغن ذکر شده می‌تواند مشکلات پوستی را بهبود ببخشد. این روغن ممکن است اگزما و درماتیت را بهبود ببخشد و چربی اضافی پوست را کاهش دهد. روغن گرانیوم خواص آنتی‌اکسیدانی دارد و به همین دلیل پوست را سالم و جوان نگه می‌دارد.

 روغن اسانسی نرولی

روغن اسانسی نرولی از گل‌های درخت پرتقال تلخ استخراج می‌شود. این روغن نسبتا گران‌قیمت است، چون ۸۵۰ کیلوگرم از گل نرولی برداشت می‌شود تا ۱ کیلوگرم روغن نرولی تولید شود! این روغن خواص ضدمیکروبی، ضدعفونی‌کننده و آرام‌بخش دارد. علاوه بر این پوست خسته را جوانسازی می‌کند و به پوست درخشندگی هدیه می‌دهد.

شاید مفید باشد: سفید کردن دندان و رفع سیاهی دور چشم با ماست خوردنی که واقعا جالبه!

بهترین روغن پوست5: روغن اسانسی نرولی

روغن اسانسی هلیکریزوم

بهترین روغن پوست: روغن هلیکریزوم از گیاهی استخراج می‌شود که در اروپای جنوبی و مدیترانه یافت می‌شود. این روغن اسانسی خواص ضدمیکروبی، ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدانی، ضدآکنه و بهبوددهنده‌ی زخم دارد. این خواص روغن هلیکریزوم آن را تبدیل به یکی از بهترین محصولات طبیعی ضدپیری می‌کنند. می‌توانید برای مراقبت از پوست خود و مبارزه با مشکلات پوستی مختلف از این روغن استفاده کنید.

ببینید: لیفت ابرو در خانه در حال تبدیل شدن به یک ترند جهانی است!

 روغن میره

دو مطالعه به این نتیجه رسیدند که روغن‌های اسانسی میره و فرانکنشتاین زمانی که با هم استفاده شوند، سلامت پوست را بهبود می‌بخشند و جریان خون را افزایش می‌دهند. هر دو مورد ذکر شده پوست را هیدراته و جوان نگه می‌دارند و چین‌وچروک را از پوست دور می‌کنند. روغن اسانسی میره در برابر عفونت‌های قارچی اثرگذار بوده و در دور کردن عفونت‌ها از پوست مفید است.

 روغن درخت سرو

بهترین روغن پوست: از زمان‌های قدیم از روغن اسانسی درخت سرو به دلیل داشتن خواص درمانی استفاده می‌شد. معطرترین ترکیب این روغن سدرول (cedrol) نام دارد که از طریق بهبود فعالیت فیبروبلاست تولید کلاژن را تحریک می‌کند. این موضوع به کاهش چین‌وچروک و خطوط ظریف کمک می‌کند. روغن درخت سرو خواص ضدمیکروبی و ضدالتهابی دارد که هر دو برای حفظ سلامت و درخشندگی پوست مفید هستند.

روغن پاچولی

بهترین روغن پوست: یک مطالعه در چین به این نتیجه رسید که روغن اسانسی پاچولی به شکل‌گیری چین‌وچروک روی پوست موش‌هایی کمک کرد که در معرض نور خورشید قرار داشتند. بنابراین روغن ذکر شده از پیری پوست در اثر مواجه با نور خورشید محافظت می‌کند. روغن اسانسی پاچولی خواص ضدباکتریایی و ضدالتهابی دارد و به همین دلیل قرمزی را کاهش می‌دهد و به دور کردن عفونت‌ها از پوست کمک می‌کند.

بهترین روغن پوست4: روغن پاچولی

روغن های حامل:

۱. روغن بادام

اسیدهای چرب موجود در این روغن به بهبود رنگ پوست کمک کرده، پوست را هیدراته کرده و آن را نرم می‌کنند.

۲. روغن آووکادو

مالیدن روغن آووکادو روی پوست تولید کلاژن را بهبود می‌بخشد و به روش‌های مختلف سلامت پوست را افزایش می‌دهد.

۳. روغن آرگان

مصرف و مالیدن روغن آرگان به بهبود قابلیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند.

۴. روغن جوجوبا

روغن جوجوبا به حفظ سد دفاعی پوست کمک می‌کند.

۵. روغن هسته‌ی انگور

این روغن به ویتامین E کمک می‌کند در مراقبت از پوست بهتر عمل کند. روغن ذکر شده همچنین حاوی پروآنتوسیانیدین بوده که نوعی آنتی‌اکسیدان است که قابلیت ارتجاعی پوست را حفظ می‌کند.

چگونه از روغن‌های اسانسی استفاده کنیم؟

بهترین روغن پوست: حتما باید قبل از استفاده از روغن اسانسی آن را با روغن حامل ترکیب کنید. علت این موضوع این است که روغن‌های اسانسی زمانی که در شکل غلیظ هستند، ممکن است خطراتی را به دنبال داشته باشند. از روغن اسانسی دلخواه خود به روش زیر استفاده کنید.

۱۰ قطره روغن حامل را که تقریبا معادل یک قاشق چای‌خوری است، با روغن اسانسی ترکیب کنید.
مخلوط روغن‌ها را روزی دو بار روی صورت خود بمالید.
اگرچه روغن‌های اسانسی فواید متعددی دارند، اما ممکن است منجر به مشکلاتی شوند. برای مثال ممکن است بعد از استفاده از آن‌ها دچار واکنش‌های آلرژیک شوید. اگر به روغن‌های اسانسی آلرژی داشته باشید، ممکن است علائم زیر را تجربه کنید.

راش یا بثورات پوستی
قرمزی پوست
برآمدگی پوست
خارش
عطسه کردن
آبریزش بینی
به همین دلیل است که باید قبل از استفاده از روغن‌های اسانسی تست پچ را انجام دهید. برای انجام این تست مقدار کمی از روغن را روی بخش کوچکی از پوست بازو یا ساعد خود بمالید. ناحیه‌ی مدنظر را با یک تکه پارچه یا بانداژ بپوشانید. ۲۴ ساعت صبر کنید. سپس ناحیه‌ی مدنظر را بررسی کنید. اگر پوستتان هیچ واکنش آلرژیکی نشان نداد، یعنی استفاده از آن روی پوست برای شما بی‌خطر است.

چروک صورت، علل و درمان آن

پوست کلاژن و الاستین کمتری تولید می‌کند و این امر باعث خشک شدن، نازک شدن و کاهش مقاومت پوست در برابر آسیب‌ها می‌شود. عوامل محیطی، کم‌آبی و سموم منجر به ایجاد چین و چروک می‌شوند. چروک صورت بخش جدایی‌ناپذیر و طبیعی فرایند پیری است؛ بنابراین هیچ دلیلی برای ترس از آن وجود ندارد.

برای درمان چروک صورت و از بین بردن علائم پیری پوست، درمان‌ها و مداخلات زیادی وجود دارد اما دراین‌بین نمی‌توان نقش تغذیه را ازنظر دور داشت. چین و چروک که بخشی طبیعی از سالخوردگی است بیشتر در بخش‌هایی از پوست مثل صورت، گردن، دست‌ها و ساعد به چشم می‌زند که در معرض آفتاب قرار دارند.

اگرچه ساختار و بافت پوست عمدتاً توسط ژنتیک تعیین می‌شود، قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، به‌ویژه در مورد افرادی باپوست روشن، یک علت اصلی چروک صورت است. دلایل چروک صورت دیگر مثل آلاینده‌های هوا و سیگار نیز باعث تقویت بروز چین و چروک می‌شوند.

جلوگیری از چروک صورت

 راهکارهای زیادی برای جلوگیری از چروک صورت وجود دارد که در اینجا بعضی از آن‌ها را نام می‌بریم.

  1. از خورشید دوری‌کنید: اشعه مستقیم خورشید اصلی‌ترین دلیل چروک صورت است.
  2. از کرم ضد آفتاب استفاده کنید بخصوص در تابستان: استفاده از کرم‌های ضد آفتاب علاوه بر جلوگیری از ایجاد چروک، از شما در مقابل سرطان پوست هم محافظت می‌کند.
  3. سیگار نکشید: دود سیگار پوست را پیر می‌کند. این دود آنزیم‌هایی را آزادکرده که کلاژن و الاستین را که مواد مهمی برای پوست هستند، از بین می‌برد.
  4. به‌اندازه کافی بخوابید: وقتی به‌اندازه‌ کافی بخوابید، هورمون رشد بیشتری تولید می‌شود، این هورمون کمک می‌کند پوستتان ضخیم باقی بماند، کشسانی بیشتری داشته باشد و کمتر چروک شود.
  5. به پشت بخوابید: خوابیدن در حالت‌های خاص برای شب‌های متوالی می‌تواند خط‌‌هایی روی صورت ایجاد کرده و چروک‌هایی در سطح پوست به وجود می‌آورد. به پهلو خوابیدن چروک‌های روی چانه و گونه‌ها را افزایش می‌دهد و خوابیدن روی شکم باعث می‌شود پیشانی‌تان چروک بخورد. پس بهتر است برای کم کردن چروک پوست به پشت بخوابید.
  6. چشمتان را در برابر نور آفتاب جمع نکرده عینک آفتابی بزنید.
  7. هفته‌ای یک‌بار ماهی بخورید مخصوصاً ماهی سالمون: ماهی علاوه برداشتن پروتئین منبع خوبی از اسیدهای چرب بخصوص امگا 3 هم هست و اسیدهای چرب در جلوگیری از چروک صورت بی‌تأثیر نیستند.
  8. بیشتر میوه و سبزی‌ بخورید: ماده‌ی مؤثر موجود در میوه‌ها و سبزی‌ها آنتی‌اکسیدان آن‌هاست و آنتی‌اکسیدان‌ها کاری می‌کنند که پوست جوان‌تر و درخشان‌تر به نظر برسد و کمتر از نور خورشید صدمه ببیند
  9. به‌جای قهوه شکلات داغ بخورید: شکلات مقادیر زیادی از فلاونول غذایی دارد که از پوست در برابر خورشید محافظت می‌کند. همچنین جریان خون را در سلول‌های پوست افزایش می‌دهد، پوست را آبرسانی کرده و باعث می‌شود صاف‌تر شود.
  10. صورتتان را زیاد نشورید: آب، چربی و رطوبت طبیعی پوست را که از چروک شدن پوست جلوگیری می‌کند، از بین می‌برد.
  11. از کرم‌های مرطوب‌کننده مرغوب استفاده کنید.

مطالبی که دیگران در حال خواندن هستند:

چاقی صورت با ماسک سیب زمینی اگر صورت لاغری دارید!

اصلاح زردی مو بعد از دکلره کردن را به راحتی با راهکارهای ساده امتحان کنید!

از بین بردن سلولیت با کلاژن و مولتی ویتامین با روشی ساده که متخصصان زیبایی به شما نمی گویند!

لباس های لاغر کننده که شما را باریک تر و متناسب نشان می دهند!

از بین بردن کک و مک با راهکارهای طبیعی

ماسک های ضد لک صورت که به سادگی در منزل درست می شوند+ روش تضمینی و ارزان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

دکمه بازگشت به بالا