;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

از بین بردن آکنه با آلوئه‌ورا + کمرنگ کردن لکه‌های پوستی با ترکیب مواد دیگر

از بین بردن آکنه با آلوئه‌ورا: آیا به روش های طبیعی در از بین بردن آکنه فکر کرده اید؟ آیا آلوئه‌ورا می‌تواند به درمان آکنه کمک کند؟ استفاده از ژل آلوئه‌ورا برای درمان آکنه و بسیاری از بیماری‌های پوستی، بدون نسخه انجام می‌شود و نشان داده شده که مصرف آن در کنار داروهای سنتی و شیمیایی موثر است.

عصاره‌ی این گیاه دارای خواص ضدباکتریایی و ضدالتهابی است که باعث استفاده از آن در درمان آکنه شده است. درمان آکنه با آلوئه‌ورا می‌تواند به صورت تنها یا در ترکیب با سایر محصولات طبیعی باشد. همچنین می‌توانید مایع ژله مانند داخل گیاه را به صورت تکه‌ای بر روی محل قرارگیری آکنه بگذارید. در مد و زیبایی امروز به راه های ممکن برای درمان آکنه با آلوئه‌ورا در کنار سایر محصولات طبیعی برای درمان آکنه و کم‌رنگ کردن لکه‌های پوستی می‌پردازیم. با مجله گفتنی همراه باشید.

جالب است: تشخیص نوع پوست: چطور نوع پوست را مشخص کنیم؟ آیا نوع پوست به مرور زمان تغییر می‌کند؟

از بین بردن آکنه با آلوئه‌ورا:

۱. استفاده از آلوئه‌ورای خالص برای درمان آکنه

از بین بردن آکنه با آلوئه‌ورا: تحقیقات نشان می‌دهد که آلوئه‌ورا دارای ویژگی‌های خاصی است که باعث می‌شود استفاده از آن برای درمان آکنه موثر باشد. به عنوان مثال، ژل آلوئه‌ورا یک ماده‌ی آنتی باکتریال، آنتی اکسیدان و ضدالتهاب است. به همین دلیل ممکن است افرد از کرم آلوئه‌ورای خالص به جای پاک کننده‌های سنتی برای جلوگیری از بروز آکنه استفاده کند.

عملکرد کرم یا ژل خالص آلوئه‌ورا به این صورت است که عوامل ضد باکتری موجود در این گیاه، باکتری‌ها را از روی پوست حذف می‌کند و در نتیجه خطر ایجاد لکه‌ها به‌طور چشم‌گیری کاهش می‌یابد. برای درمان آکنه‌های موجود، می‌توانید هنگام شب و قبل از خواب یک تکه از ماده‌ی داخل برگ آلوئه‌ورا را روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید و صبح، هنگامی‌ که از خواب بیدار شدید، آن را از روی صورت خود بشویید.

همچنین بخوانید: رازهای جذابیت سوفیا ورگارا را یاد بگیرید تا در میانسالی مثل زنان جوان به نظر برسید!

از بین بردن آکنه با آلوئه‌ورا2: استفاده از آلوئه‌ورای خالص برای درمان آکنه

۲. آلوئه‌ورا را با آب لیمو ترکیب کنید

از بین بردن آکنه با آلوئه‌ورا: یک استفاده‌ی بسیار خوب از آلوئه‌ورا این است که آن را با لیمو مخلوط کنید و از آن مواد آرایشی مختلفی مانند اسکراب بدن و ماسک صورت تهیه کنید. اسید سیتریک موجود در میوه‌هایی مانند لیمو نیز ممکن است به درمان آکنه کمک کند. آب لیمو خالص خاصیت اسیدی دارد، بنابراین مخلوط کردن آن با آلوئه‌ورا خاصیت اسیدی آن را تعدیل می‌کند و مانع تحریک پوست می‌شود.

شما می‌توانید با مخلوط کردن آلوئه‌ورا و آب لیمو به نسبت ۸ به ۱ ماسک صورت درست کنید و آن را به‌صورت مساوی روی سطح صورت پخش کنید و حدود ۱۰ دقیقه به آن زمان بدهید که روی پوست صورت‌تان بماند. نکته‌ی مهم درباره‌ی استفاده از ماسک آلوئه‌ورا و لیمو این است که برای جلوگیری از سوزش تا حد امکان از تماس مخلوط با چشم جلوگیری کنید و بعد از سپری شدن زمان ۱۰ دقیقه، ماسک را به‌طور کامل از روی صورتتان بشویید.

همچنین بخوانید: رفع سیاهی مچ پا، زانو و آرنج با روش های طبیعی در منزل+ روشن شدن پوست در عرض یک هفته

۳. ترکیب دارچین، عسل و آلوئه‌ورا برای درمان آکنه

از بین بردن آکنه با آلوئه‌ورا: تهیه ماسک صورت از عسل، دارچین و آلوئه ورا گزینه دیگری است که ممکن است به تسکین آکنه کمک کند، زیرا دارچین و عسل دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی مشابه با آلوئه ورا هستند. برای تهیه این ماسک می‌توانید حدود ۲ قاشق غذاخوری عسل، ۱ قاشق غذاخوری آلوئه‌ورا و یک چهارم قاشق چای‌خوری دارچین را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید. ماسک به دست آمده را روی صورت بمالید، بگذارید ده دقیقه بماند و بعد آن را با آب گرم بشویید.

شاید جالب باشد: تونر رازیانه درست کنید و پوست خود را تا قبل عید پاکسازی کنید!

از بین بردن آکنه با آلوئه‌ورا1: ترکیب دارچین، عسل و آلوئه‌ورا برای درمان آکنه

۴. آلوئه‌ورا را با روغن درخت چای ترکیب کنید

از بین بردن آکنه با آلوئه‌ورا: تحقیقات منتشر شده در سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد که ژل‌های روغن درخت چای و شوینده‌های صورت ممکن است برای درمان آکنه‌های خفیف تا متوسط مؤثر باشند. البته توجه به این نکته، مهم است که نباید اجازه دهید روغن درخت چای برای مدت طولانی‌ای روی پوست شما بماند؛ اما هنگامی که با آلوئه ورا مخلوط می شود، ممکن است برای استفاده به عنوان یک محلول پاک کننده مناسب باشد. برای تهیه‌ی این محلول آب، آلوئه‌ورا و ۲ تا ۳ قطره اسانس درخت چای را با هم مخلوط کنید. همان‌طور که اشاره کردیم با توحه به قوی بودن روغن درخت چای، ممکن است برخی از افراد به آن حساس باشند؛ بنابراین فراموش نکنید که محلول را بعد از چند دقیقه با آب بشویید.

همچنین ببینید: جید رولر برای کاهش پف‌کردگی اطراف چشم و روشن‌تر شدن پوست، حتما امتحان کنید!

۵. استفاده از اسپری آلوئه‌ورا برای درمان آکنه

از بین بردن آکنه با آلوئه‌ورا: خواص آب‌رسانی آلوئه‌ورا‌ مطمئنا می‌تواند به درمان یا جلوگیری از بروز آکنه کمک کند. اسپری کردن محلول رقیق شده‌ی آلوئه‌ورا بر روی پوست می‌تواند به آبرسانی بدون ایجاد چربی اضافی یا برق زدن پوست کمک کند. برای درست کردن اسپری آلوئه‌ورا تقریبا دو لیوان آب را با یک لیوان مایع آلوئه‌ورا ترکیب کنید و آن را داخل یک بطری اسپری‌دار بریزید. محلول را روی ناحیه مورد نظر اسپری کنید و دقت داشته باشید که از تماس آن با چشم‌ها خودداری شود.

شاید جالب باشد: آرایش مخصوص جای جوش که اگر رعایت کنید واقعا جواب می دهد!

۶. اسکراب روغن نارگیل، شکر و آلوئه‌ورا‌

از بین بردن آکنه با آلوئه‌ورا: بسیاری از لایه‌بردارهای بدون نسخه حاوی مواد شیمیایی هستند؛ اما اگر می‌خواهید که از مصرف مواد شیمیایی اجتناب کنید، می‌توانید با ترکیبی از روغن نارگیل، شکر و آلوئه‌ورا، برای خودتان اسکراب طبیعی بسازید. هرکدام از این مواد خواصی دارند که می‌تواند برای درمان آکنه مفید باشد. با تاثیر آلوئه‌ورا و فایده‌ی آن برای درمان آکنه که آشنا شدیم. اما در مورد نقش شکر و نارگیل در این ترکیب باید بگوییم که دانه‌های موجود در شکر لایه‌های مرده‌ی پوست را از بین می‌برد و در مورد استفاده از نارگیل هم مطالعات نشان داده که اسید لوریک، به عنوان یک جزء کلیدی روغن نارگیل، منبع مورد اعتمادی برای مبارزه با آکنه است.

برای آماده کردن این اسکراب می‌توانید مقادیر مساوی شکر و روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید و نصف مقدار آلوئه‌ورا به آن اضافه کنید. اسکراب آماده شده را روی ناحیه‌ی مورد نظر بمالید و بعد از چند دقیقه به‌طور کامل آن را بشویید. اما توجه به این نکته مهم است که از لایه‌برداری بیش از حد منظم خودداری کنید و همیشه قبل از استفاده از کرم‌های لایه‌بردار برای آکنه با پزشک مشورت کنید، زیرا استفاده بیش از حد آن می‌تواند پوست را بیشتر تحریک کند.

۷. استفاده از کرم آلوئه‌ورا برای درمان آکنه

از بین بردن آکنه با آلوئه‌ورا: گیاه آلوئه‌ورا یکی از عناصر بسیاری رایجی که در کرم‌های ضدآکنه‌ی بدون نسخه از آن استفاده می‌شود. اگر می‌‌خواهید برای درمان آکنه از کرم آلوئه‌ورا استفاده کنید، می‌توانید برای تهیه کرم موردنظرتان، برچسب ترکیبات را مطالعه کنید تا محصولی که حاوی آلوئه‌ورا است را انتخاب کنید. استفاده‌ی روزمره از کرم‌های حاوی آلوئه‌ورا ایده‌ی خوبی برای درمان آکنه است؛ زیرا این محصولات خاصیت ضدالتهابی و ترکیب طبیعی و کاملا بی‌ضرری دارند.

موارد احتیاط:

از بین بردن آکنه با آلوئه‌ورا: واکنش آلرژیک به آلوئه‌ورا تقریبا نادر و امری غیرمعمول است، اما ممکن است برخی از افراد به آن واکنش آلرژیک نشان دهند. علائم آلرژی معمولا شامل قرمزی و تورم پوست است. در صورت بروز این علائم بهتر است مصرف آلوئه‌ورا را قطع کنید و اگر نسبت به علائم نگران هستید به پزشک مراجعه کنید. برخی شواهد هم وجود دارد که می‌گوید نوشیدن آلوئه‌‌ورا ممکن است برای بعضی از افراد مناسب نباشد.

همان‌طور که در این ۷ روش اشاره کردیم بسیاری از راه‌های استفاده از آلوئه‌ورا شامل ترکیب آن با سایر مواد است. این مواد ممکن است باعث ایجاد واکنش آلرژیک روی پوست شوند. در صورت مشاهده هرگونه تحریک پوستی، فرد باید استفاده از آن ترکیبب را متوقف کند و به دنبال یک ترکیب جایگزین مناسب باشد.

میزان اثربخشی استفاده از آلوئه‌ورا برای درمان آکنه

استفاده از آلوئه‌ورا یا سایر مواد طبیعی در درمان آکنه برای تمام افراد ممکن است تاثیر یکسان و مشابهی نداشته باشد و این روش‌ها برای همه کارساز نباشد؛ اما از آن‌جایی که آلوئه‌ورا یک ماده‌ی کاملا طبیعی است، ریسک استفاده از آن به نسبت داروهای شیمیایی تقریبا صفر است. بنابراین استفاده از آن کاملا بی‌خطر و بی‌ضرر است. در واقع استفاده از آلوئه‌ورا یک درمان جایگزین و کمکی است، به همین دلیل هیچ دستورالعمل تایید شده‌ای در مورد قدرت یا میزان اثرگذاری آن وجود ندارد.

در آخر توجه داشته باشید که بهتر است بدون مشورت با پزشک یا متخصص پوست، ماده‌ی جدیدی را برای صورت و پوست خود استفاده نکنید. همچنین ممکن است استفاده از آلوئه‌ورا با مصرف بعضی از داروها تداخل داشته باشند، که در این زمینه هم پزشک و متخصص می‌تواند راهنمای شما باشند.

مطالبی که دیگران دوست داشتند:

شاید جالب باشد: سفید کردن دندان و رفع سیاهی دور چشم با ماست خوردنی که واقعا جالبه!

بهترین روغن پوست: روغن هایی که چین و چروک را از بین می برند!

لباس های لاغر کننده که شما را باریک تر و متناسب نشان می دهند!

از بین بردن کک و مک با راهکارهای طبیعی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا