;
مد و زیباییآرایش و زیبایی

از بین بردن جای آبله مرغان با این 5 روش خانگی که خیلی جواب میده!

از بین بردن جای آبله مرغان: جای آبله مرغان ممکن است در صورت عدم درمان تا آخر عمر با ما بماند، اما با چند روش خانگی موثر می‌توانیم جای زخم و لکه‌های این بیماری را درمان کنیم.

بسیاری از آدم‌ها از جای آبله مرغان این را به خاطر دارند که در کودکی حدود 7 روز به مدرسه نرفته‌اند و دانه‌های قرمزی بر روی بدنمان به وجود آمده بودند. این بیماری ویروسی واگیردار، علائمی مانند تب، ضعف، کاهش اشتها، درد عضلات، حالت تهوع و تاول‌های خارش‌دار به همراه دارد.

از بین بردن جای آبله مرغان 2

بیشتر بخوانید: ترفند خانگی رفع تیرگی آرنج و زانو با ژل آلوئه ورا+ طرز تهیه و نحوه مصرف

از بین بردن جای آبله مرغان

علائمی که برای 7 الی 10 روز ممکن است در بدن ما بماند و بعد کم کم حالمان بهتر می‌شود. اما با بهتر شدن حال ما، پوستمان آسیب دیده باقی می‌ماند و ممکن است در صورت عدم درمان، تا آخر عمر لکه و جای آبله مرغان با ما بماند. در بخش مد و زیبایی از سری مطالب آرایش و زیبایی 5 روش موثر برای از بین بردن جای آبله مرغان به شما پیشنهاد می‌دهیم. با مجله گفتنی همراه باشید.

 

بیشتر بخوانید: لوازم آرایش عروس و داماد رو از کجا بخریم؟ + لیست کامل

روغن ویتامین E و آلوئه ورا

از بین بردن جای آبله مرغان: به طور کلی از روغن ویتامین E و آلوئه ورا برای تسکین و کاهش خارش و التهاب استفاده می‌شود. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای از بین بردن جای آبله مرغان این دو ماده را باهم ترکیب کنید و از ماسک به دست آمده بر روی قسمت‌های آسیب دیده پوست استفاده کنید. این روند را در صورتی که حساسیت نداشتید چند بار انجام دهید تا جای آبله مرغان از بین برود.

بیشتر بخوانید: پاک کردن جوش سر سیاه بینی

آب لیمو ترش

آب لیمو ترش

اسید سیتریک و ویتامین C موجود در آب لیمو ترش برای از بین بردن جای زخم و تغییر رنگ پوست فوق‌العاده عمل می‌کند. در صورتی که در فصل لیمو سنگی هستیم نصف یک عدد و اگر در فصل لیمو سبز هستیم دو عدد کوچک را آبگیری کنید و با دو قاشق چایخوری عسل ترکیب کنید. مواد ترکیب شده را بر روی صورتتان بمالید و بعد از 10 الی 15 دقیقه بشویید.

عسل

از بین بردن جای آبله مرغان: به طور کلی از عسل به عنوان یک ترمیم‌کننده قوی در گذشته استفاده می‌شد. این ماده خوراکی حاوی آنتی‌اکسیدان های قوی برای تقویت و تسریع کلاژن‌سازی فوق‌العاده عمل می‌کند. ضمن اینکه خاصیت ضدعفونی‌کننده آن برای درمان لکه و جای آبله مرغان خصوصاً زمانی که هنوز کامل خشک نشده‌اند، عالی عمل می‌کند.

جوش شیرین

از بین بردن جای آبله مرغان: اگر متوجه شده‌اید که درگیر آبله مرغان شده‌اید، از جوش شیرین برای پیشگیری و جلوگیری از پیشرفت تاول‌ها می‌توانید استفاده کنید. جوش شیرین در صورتی که بر روی قسمت‌های آسیب دیده استفاده شود از خارش و سوزش پوست جلوگیری می‌کند. ضمن اینکه می‌توانید با آب مخلوط کنید تا حالت خمیری بگیرد. سپس آن را بر روی پوستتان ماساژ دهید تا سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد.

میوه پاپایا

میوه پاپایا
میوه پاپایا برای از بین بردن جای آبله مرغان

از بین بردن جای آبله مرغان: پاپایا یک میوه گرمسیری شبیه به خربزه است که به دلیل وجود آنزیم پاپائین، برای روشن‌تر شدن و از بین بردن سلول‌های مرده سطح پوست فوق‌العاده عمل می‌کند. از میوه پاپایا می‌توانید یک اسکراب برای از بین بردن جای آبله مرغان و رطوب‌رسانی استفاده کنید.

اسکراب پاپایا

از بین بردن جای آبله مرغان: برای تهیه اسکراب یک فنجان پاپایا تازه را با 5 قاشق غذاخوری شیر و 5 قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای ترکیب کنید. اسکراب به دست آمده را روی صورتتان خیلی ملایم و آرام بمالید و سپس با آب و شوینده مخصوص پوستتان بشویید. این اسکراب را می‌توانید تا زمانی که به نتیجه مطلوب برسید استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − یک =

دکمه بازگشت به بالا