;
تناسب اندام و تغذیهسلامت

رژیم غذایی برای کودکان چاق: درمان چاقی کودکان بدون اینکه بهشون سخت بگذره!

رژیم غذایی برای کودکان چاق: بسیاری از والدین نگران سلامتی فرزندان خود هستند و به‌ خصوص در سنین کودکی، وزن کودکان، می‌تواند یکی از مسائل نگران‌کننده باشد.

علاوه بر مصرف کمتر غذاها، نوشیدنی‌ها و میان‌وعده‌های پر کالری، چربی، قند و نمک، می‌توانید با ارائه بیشتر این گزینه‌ها، فرزندتان را به خوردن سالم‌تر تشویق کنید. در بخش سلامت ار سری مطالب تناسب اندام و تغذیه بهترین رژیم غذایی برای کودکان چاق را به شما معرفی می کنیم. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: حرکات ضد پیری: بیا ببین ژاپنی ها برای جوانی چکار می کنند؟!+ عکس

رژیم غذایی برای کودکان چاق

رژیم غذایی برای کودکان چاق1

میوه ها، سبزیجات و غلات کامل مانند برنج قهوه ای

گوشت بدون چربی، مرغ، غذاهای دریایی، لوبیا و نخود، محصولات سویا و تخم مرغ، به جای گوشت پرچرب

شیر و فرآورده های شیر بدون چربی یا کم چرب یا جایگزین های شیر، مانند نوشیدنی های سویا با کلسیم و ویتامین D اضافه شده، به جای شیر کامل یا خامه

اسموتی میوه و سبزیجات با ماست بدون چربی یا کم چرب به جای میلک شیک یا بستنی تهیه شده است.

آب، شیر بدون چربی یا کم چرب، به جای نوشابه و سایر نوشیدنی های حاوی قند اضافه شده

اسموتی با میوه.

سعی کنید میلک شیک یا بستنی را با اسموتی های میوه و سبزیجات جایگزین کنید.

رژیم غذایی برای کودکان چاق، همچنین ممکن است با تلاش به کودکتان کمک کنید بهتر غذا بخورد، از سرو کردن مقدار بزرگی غذا یا نوشیدنی‌هایی که فرزندتان برای یک وعده غذایی یا میان‌وعده انتخاب می‌کند، خودداری کنید. با مقدار کمتری غذا شروع کنید و اجازه دهید فرزندتان اگر هنوز گرسنه است غذای بیشتری بخواهد.

اگر فرزندتان غذا یا نوشیدنی را از بسته، ظرف یا می‌توان انتخاب کرد، پیوند خارجی برچسب حقایق تغذیه را بخوانید تا ببینید چه مقدار برابر با یک وعده است. برای جلوگیری از کالری، چربی و شکر اضافی، سهم کودک خود را با اندازه وعده ذکر شده در برچسب مطابقت دهید.

غذاها و نوشیدنی های سالم را در جایی قرار دهید که به راحتی دیده شوند و غذاها و نوشیدنی های پرکالری را از دید دور نگه دارید – یا اصلا آنها را نخرید.

کمتر فست فود بخورید. اگر به یک رستوران فست فود می روید، فرزندتان را تشویق کنید که گزینه های سالم تری مانند میوه های تکه شده به جای سیب زمینی سرخ شده را انتخاب کند. همچنین، کودک خود را با غذاهای مختلف مانند حمص همراه با سبزیجات آشنا کنید.

سعی کنید تا آنجا که ممکن است به وعده های غذایی خانوادگی بنشینید و وعده های غذایی کمتری “در حال فرار” داشته باشید.

از خوردن جلوی تلویزیون، کامپیوتر یا سایر وسایل الکترونیکی خودداری کنید.

گزینه های غذایی سالم را در دسترس کودک خود قرار دهید.

این هم جالبه: خوراکی شکم آب کن: بهترین روشی که شما را لاغر و فیت می کند!

درمان سریع چاقی کودکان

رژیم غذایی برای کودکان چاق، برای درمان سریع چاقی کودکان در صورتی‌که وزن آن‌ها به‌گونه‌ای است که ممکن است به سلامت آن‌ها آسیب بزنند، حتما با یک پزشک مشاور تغذیه مشورت کنید. اما در برخی موارد، اندکی اضافه وزن، ممکن است اشکالی ایجاد نکند و در سنین رشد به کودک شما کمک نماید.

شروع رژیم غذایی برای کودکان چاق از چه سنی است؟

رژیم غذایی برای کودکان چاق، اکثر مشاوران تغذیه، عقیده دارند که رژیم برای کودکان ۱۰ ساله می‌تواند آغاز شود و زودتر از این هنگام بهتر است از رژیم‌ برای کودکان استفاده نکنید. سعی کنید وضعیت نگران‌کننده چاقی را با حذف میان‌وعده‌های ناسالم و همچنین استفاده از موادغذایی سالم در وعده‌های اصلی اصلاح نمایید.

این هم جالبه: کاهش وزن و لاغری با مصرف روزانه روغن نارگیل + نکات و روش مصرف

شرکت در کلاس های ورزشی

رژیم غذایی برای کودکان چاق2

رژیم غذایی برای کودکان چاق، برای درمان چاقی کودکان دبستانی می‌توانید آن‌ها را در تابستان‌ها ویا روزهای تعطیل در طی سال، به کلاس‌های ورزشی بفرستید. بهترین ورزش برای کودکان چاق، همان ورزشی است که به آن علاقه دارند.

در غیر این‌صورت نه‌تنها از ورزش کردن لذت نمی‌برند؛ بلکه ممکن است آن را رها کنند و هیچ تلاشی برای کاهش وزن انجام ندهند. بدمینتون، والیبال، زومبا و… هرکدام می‌تواند بهترین ورزش برای کودکان چاق باشد، درصورتی که به انجام آن علاقه داشته باشند.

همچنین بهتر است برای دریافت برنامه رژیم برای کودکان 12 سال به بالا، با همراهی و خواست خود آن‌ها به مشاور مراجعه کنید و برنامه رژیمی را با کمک یکدیگر اجرا کنید. می‌توانید از رژیم آنلاین برای کودکان چنانچه از مشاور تغذیه آن اطمینان دارید استفاده کنید.

در کنار رژیم برای کودکان ۱۰ ساله و یا برای درمان چاقی کودکان دبستانی، از محرک‌هایی استفاده کنید تا به آن‌ها انگیزه دهد و هیچ اجباری برای این مسئله قرار ندهید تا در کنار رژیم لاغری، آسیبی به سلامت جسم و روان آن‌ها وارد نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + یک =

دکمه بازگشت به بالا