;
مد و زیباییآرایش و زیبایی

6 ترفند زیبا شدن: چطور زیباتر به نظر برسیم؟

ترفند زیبا شدن: بدون شک شما مثل هر انسانِ دیگری، یک زیبایی طبیعی دارید که تماما متعلق به خودتان است. با این حال گاهی اوقات ممکن است بخواهید با آرایش یا استراتژی‌های طبیعی ظاهر خود را زیباتر کنید.

ترفند زیبا شدن:

خوشبختانه، راه‌های سریع و آسان زیادی وجود دارد که می‌توانید زیبایی ظاهر‌تان را افزایش دهید! با چشمانتان که به «پنجره‌های روح» معروف است، شروع کنید. سپس با بزرگ‌تر نشان دادن لب‌های خود لبخند زیبای‌تان را تقویت کنید. پس از آن، تکنیک‌هایی که در این مطلب آمده را برای بهبود ظاهر کلی پوست، مو و ناخن خود امتحان کنید. با بخش مد و زیبایی از سری مطالب آرایش و زیبایی همراه مجله گفتنی باشید.

این هم جالبه: خواص پوست پسته برای مو؛ اگر خارش و ریزش مو دارید ببینید!

۱. به پوست صورتتان برسید

ترفند زیبا شدن: صورت خود را دوبار در روز با یک پاک کننده ملایم بشویید. صورت خود را با آب ولرم خیس کنید، سپس مقداری از پاک کننده صورت را با استفاده از نوک انگشتان خود به پوست صورتتان، اطراف گونه ها، چانه، بینی، پلک‌ها و پیشانی خود بمالید. سپس آن‌را با آب ولرم بشویید و صورت خود را با یک حوله تمیز خشک کنید.

هرگز با آرایش نخوابید. همیشه آن را بردارید و قبل از رفتن به رختخواب صورت خود را بشویید.

*نکته: از شستشو یا مالش صورت خود با دستمال بپرهیزید.

۲. با برس لوفا خودتان را برق بیندازید!

ترفند زیبا شدن: از برس ساخته‌شده از گیاهِ لوفا برای ایجاد پوستی صاف استفاده کنید. شما به راحتی می‌توانید پوست خود را با برس زدن درخشان‌تر نشان دهید. هنگام دوش گرفتن از یک اسفنج یا برس لوفا مخصوص پوست، برای مسواک کردن پوست خود استفاده کنید. برای تقویت گردش خون، بهتر است آن‌را به سمت قلب‌تان بکشید.

گزینه دیگر استفاده از اسکراب لایه‌بردار برای پاکسازی پوست است. این کار هر گونه پوست مرده را از بین می‌برد و پوست شما را شاداب و صاف می‌کند.

۳. از فونداسیون استفاده کنید

ترفند زیبا شدن: فونداسیون یک راه آسان برای بهبود رنگ پوست شما است. کرم پودری را انتخاب کنید که با رنگ پوست شما هماهنگ باشد و آن را با یک اسفنج آرایشی بمالید. فونداسیون را در لایه‌های بسیار نازک بمالید و اجازه دهید هر لایه حدود ۵ دقیقه قبل از لایه قبلی خشک شود. این به شما امکان می‌دهد تا به سطح پوششی که می‌خواهید برسید.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید پوشش سبکی داشته باشید، ممکن است فقط ۱ تا ۲ لایه اعمال کنید، اما اگر می‌خواهید پوشش کامل داشته باشید، ممکن است به ۳ تا ۴ لایه نیاز داشته باشید.

۴. قند و کربوهیدرات را کنار بگذارید

ترفند زیبا شدن1

ترفند زیبا شدن: مصرف قند و کربوهیدرات‌های فرآوری شده را کاهش دهید تا ظاهر پوستتان بهتر شود. خوردن قند زیاد می‌تواند تاثیراتی منفی روی پوست شما بگذارد؛ از جمله ایجاد جوش‌ها؛ بنابراین مطمئن شوید که مصرف شیرینی‌ها و کربوهیدرات‌های فرآوری‌شده مانند نان سفید، پاستا و برنج سفید را محدود کنید. در عوض، غلات کامل، میوه‌ها و سبزیجات را جایگزین کنید.

نوشابه و سایر نوشیدنی‌های شیرین را کنار بگذارید و به جای آن آب بنوشید. اگر مایلید با میوه به آب خود طعم بدهید. همچنین سعی کنید میوه‌های بیشتری مانند هندوانه و خیار با محتوای آب زیاد بخورید.

*نکته: برای اینکه پوستتان خیلی سریع درخشان شود، حدود ۱ دقیقه ورزش شدید انجام دهید. سعی کنید در جای خود بدوید، طناب بزنید یا بپرید.

۵. شامپوی خشک را دریابید

ترفند زیبا شدن: زمانی که وقت شامپو کردن ندارید از شامپوی خشک استفاده کنید. اگر وقتتان کم است یا جایی هستید که آب نیست، شامپوی خشک را روی ریشه‌هایتان اسپری کنید و آن را با نوک انگشتانتان بمالید. سپس مو‌های خود را کاملا برس بزنید تا شامپوی خشک پخش شود. پس از اتمام کار مو‌های شما تمیز و حجیم به نظر می‌رسد.

برای صرفه جویی بیش‌تر در زمان، سعی کنید قبل از رفتن به رختخواب از شامپوی خشک استفاده کنید.

شامپو خشک زمان بیشتری برای جذب روغن‌های موجود در مو‌های شما خواهد داشت و ظاهری تازه به آن می‌بخشد.

۶. ناخن‌هایتان را بسابید!

ترفند زیبا شدن: ناخن‌های خود را با یک بلوک صاف کننده مالش دهید تا براق به نظر برسند. برای اینکه ناخن هایتان براق و سالم به نظر برسند، نیازی به مانیکور ندارید. فقط یک بلوک صاف کننده بردارید و آن را در امتداد لبه‌های بالایی هر یک از ناخن‌های خود بمالید. بلوک را به مدت ۱۵ ثانیه روی هر یک از ناخن‌های خود به جلو و عقب بکشید.

برای براق شدن بیشتر ناخن‌ها، پس از اینکه ناخن‌هایتان را صاف کردید، یک لایه لاک شفاف بزنید.

*نکته: همیشه یک مرطوب کننده دست کنارتان داشته باشید و آن را در طول روز بمالید تا پوستتان نرم و لطیف بماند. این کار همچنین می‌تواند به براق شدن ناخن‌ها کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =

دکمه بازگشت به بالا