;
مد روزمد و زیبایی

تغییر رنگ چشم به روش بوعلی سینا چگونه است؟

تغییر رنگ چشم: امروزه انواع تغییرات در چهره از جمله جراحی بینی، پروتز، گونه‌گذاری و … انجام می‌شود و توانایی یکی دیگر از اینگونه تغییرات که به زودی به دنیای پزشکی عرضه خواهد شد، توانایی تغییر رنگ چشم است. امروزه تمایل به داشتن چشم‌های روشن به دلیل بالا بودن جذابیت آن به خصوص در بین جوانان زیاد شده است.

تغییر رنگ چشم در طب سنتی و طب جدید

رنگ چشم یکی از عناصری است که در جذاب کردن چهره شخص بسیار موثر است و آمارها حاکی از پایینتر بودن جذابیت رنگ چشم قهوه‌ای نسبت به رنگ چشم‌های روشن‌تر است. از این رو افراد زیادی خواهان این بوده و هستند که بتوانند رنگ چشم خود را تغییر بدهند. چشم پزشکان هم در تکاپو افتادند تا راز تغییر رنگ چشم را دریابند. تاکنون دقت کرده‌اید که وقتی آسمان پاک است، رنگ آن آبی است و گاهی هم ممکن است رنگش به کرم تغییر کند؟ این به علت برگشت یا استفرینگ نور است. چشم پزشکان با استفاده از این موضوع یک نوع دستگاه (لیزر) ابداء کرده‌اند که نام آن را New eye lase نهاده‌اند، همچنین تکنیکی به نام New eye ech ique را نیز پایه‌گذاری کردند که توسط این دو تکنیک تغییر رنگ چشم را میسر می‌سازد. در این مقاله قصد داریم به شیوه های تغییر رنگ چشم در دو طب سنتی و نوین بپردازیم.

تغییر رنگ چشم در طب نوین

در چشم ما اصلا رنگدانه آبی یا سبز وجود ندارد و چشم ما فقط یک نوع رنگدانه به نام ملانین دارد که قهوه ای است. پس علت اینکه رنگ بعضی چشم ها آبی یا سبز است چیست؟

ابتدا باید بدانیم که قسمت رنگی چشم (عنبیه) توسط ژنتیک و وراثت تعیین می شود، اگر میزان رنگدانه ملانین در سطح جلویی عنبیه زیاد باشد، رنگ به سمت قهوه ای و تیره و هر چه کمتر باشد به رنگ سبز و اگر کمتر از آن باشد به رنگ آبی نزدیک می شود.

بنابراین میزان غلظت این رنگدانه (ملانین) هست که باعث می شود ما رنگ چشم را قهوه ای، سبز، آبی و… ببینیم. متخصصان با این لیزر نو ساخته، می توانند تعداد ملانین ها را کم کنند و با این کار رنگ چشم را به آبی و سبز تغییر دهند. به این صورت که وقتی رنگدانه ها کاهش پیدا می کنند نور سفید به لایه های زیرین آن برخورد می کند و برگشت آن را ما به رنگ آبی یا سبز می بینیم.

طول این عمل جراحی ۲۰ ثانیه طول می کشد، تاکنون عارضه ای نداشته است و فرد چند ساعت پس از عمل زندگی عادی را از سر می گیرد. میزان تابش اشعه لیزر با توجه به چشم بیمار متفاوت است. این تغییر رنگ چشم دائمی است و یکی از مشکلات این عمل این است که اگر فرد از تغییر رنگ پشیمان شد دیگر بازگرداندن چشم به رنگ قبلی امکان پذیر نیست.

تغییر رنگ چشم به روش بوعلی سینا:

اطبای طب سنتی راه های ساده تری برای تغییر دادن رنگ چشم توصیه می کنند. آنان معتفدند که راه حلی که باعث تغییر رنگ دائمی چشم می شود قطعا برای چشم مضر است، از این رو برای تغییر دادن رنگ چشم نسخه عسل و آب را توصیه می کنند. آنان معتقدند گرچه این روش موقتی است اما عارضه کمتری نسبت به روش های دائمی دارد.

اضافه کردن آب به عسل از آن روست که باعث می شود چسبندگی عسل کمتر شود، استفاده از ترکیب آب ولرم و عسل باعث می شود روشنی چشم بیشتر شود. آنان پیشنهاد می کنند که روزانه (هر صبح) به مدت دو هفته، دو تا سه قطره از ترکیب آب و عسل در هر چشم چکانده شود. استفاده از آب ولرم بهتر از آب خنک است. عسل و آب باید با نسبت ۱ به ۵ ترکیب شوند و برای چکاندنشان در چشم از قطره چکان تمیز استفاده شود. قبل از انجام این روش حتما با متخصص چشم مشورت کنید.

عوارض استفاده از عسل برای تغییر رنگ چشم چیست؟

مهمترین علتی که افراد را از استفاده از این روش پشیمان می کند، کمیاب بودن عسل خالص است زیرا عسل های ناخالص با انواع مواد مصنوعی ترکیب می شوند و ممکن است سبب ایجاد عارضه شوند. PH چشم انسان ۷٫۵ است و PH عسل ۳ است، بنابراین اگر عسل به تنهایی مصرف شود خاصیت اسیدی آن باعث سوزش چشم خواهد شد.

رژیم خام خواری و سم زدایی

در طب سنتی این نظریه وجود دارد که رنگ عنبیه و سلامت اندام های داخلی با هم مرتبط هستند. این قانون کلی در پزشکی ایریدولوژی نامیده می شود، اما از آنجایی که شواهد کافی وجود ندارد، این نظریه شبه علمی به حساب می آید و به رسمیت شناخته نشده است .

دکتر رابرت مورس، متخصص سلامت، معتقد است که ربع بیرونی چشم با سلامت مغز مرتبط است و دایره داخلی مربوط به دستگاه گوارش است.

او می ‌گوید که بسیاری از میوه ‌ها و سبزیجات در رژیم غذایی می‌ توانند رنگ چشم را تغییر دهند و حتی ویدئو هایی برای اثبات حرفِ خود دارد و ارائه داده است.

علاوه بر این؛ رنگدانه هر فرد منحصر به فرد است . مورس در این باره معتقد است که اسفناج به جوانی و روشن نگه داشتن چشم کمک می کند، عسل می تواند رنگ های گرم را به آن اضافه کند و غذا های دریایی می تواند رنگش را تندتر و تیره تر کنند. بقیه غذا هایی که می توانند روی رنگ چشم تأثیر بگذارند؛ روغن زیتون، پیاز و مغز های آجیلی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 14 =

دکمه بازگشت به بالا