;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

شیوه استفاده از تخم مرغ برای موهای خشک و چرب متفاوت است!

شیوه استفاده از تخم مرغ برای موهای خشک و چرب: زرده تخم مرغ که بخشی از آن محسوب می‌شود دارای ترکیبات مغذی بسیاری است که خوردن آن حداقل برای یک بار در روز پیشنهاد می‌شود. البته این ماده غذایی تنها برای بدن مفید نبوده و فواید بسیاری برای ریشه و ساقه مو نیز دارد. البته تأیید علمی این موارد به مطالعات بیشتری نیاز دارد. اما تجربه استفاده و تقویت مو‌ با زرده تخم مرغ می‌تواند این موضوع را تأیید کند. با مد و زیبایی مجله گفتنی همراه باشید.

شیوه استفاده از تخم مرغ برای موهای خشک و چرب:

شیوه استفاده از تخم مرغ برای موهای خشک و چرب1

تقویت موها با زرده تخم مرغ

ممکن است شما از آن دسته افرادی باشید که با مشکل ریزش مو مواجه هستید و برای درمان آن نیز انواع کرم و ماسک مو را امتحان کرده‌اید. حال به نظر می‌رسد وقت آن رسیده که زرده تخم مرغ را به عنوان یک ماده طبیعی تقویت‌کننده مو‌ها مورد استفاده قرار دهید. پروتئین موجود در تخم مرغ می‌تواند باعث افزایش رشد در مو‌های کم پشت شود.

موهای محکم و سالم تر

در اثر تغذیه مو‌ها به وسیله این پروتئین‌ها رشد مو‌ها افزایش پیدا می‌کند. البته اثر تقویت مو‌ها با زرده تخم مرغ یک تفاوت بزرگ با دیگر مو‌ها خواهد داشت. مو‌های جدید بسیار محکم‌تر و سالم‌تر از مو‌های قبلی هستند. ریشه مو‌ها نیز از این ماده تقویتی بی‌نصیب نمانده و فولیکول‌های مو نیز تقویت خواهند شد. زرده تخم مرغ برای ریزش مو نیز مفید است. مواد تشکیل دهنده آن پوست سر را تحریک کرده و به طور طبیعی باعث تقویت ریشه مو می‌شود.

شیوه استفاده از تخم مرغ برای موهای خشک و چرب2

افزایش خاصیت ارتجاعی مو با زرده تخم مرغ

بسیاری از افراد دارای مو‌های بسیار نازک و شکننده هستند. به طوری که به راحتی با کمترین فشار شکسته یا دو شاخه می‌شوند. این افراد می‌توانند از زرده تخم مرغ برای تقویت مو‌های خود استفاده کنند. زرده باعث افزایش خاصیت ارتجاعی در مو‌ها شده و می‌تواند با کمک پروتئین‌های موجود آن‌ها را آبرسانی کند. آبرسانی و افزایش خاصیت ارتجاعی باعث مقاوم شدن مو‌ها شده و دیگر به راحتی دو شاخه نخواهند شد.

درخشان کردن مو‌ها با زرده تخم مرغ

افرادی که به طور منظم از زرده تخم مرغ یا ماسک‌های خانگی حاوی زرده استفاده می‌کنند، مو‌های درخشان‌تری نسبت به دیگر افراد دارند. مو‌های کدر و ناسالم به دلیل عدم تغذیه مناسب ظاهر بدی دارند و نمی‌توانند به خوبی حالت بگیرند. به جای استفاده از مواد شیمیایی گران قیمت و یا شامپو‌های مختلف، تقویت موها با زرده تخم مرغ می‌تواند مو‌ها را ترمیم کرده و آن‌ها را درخشان کند.

ترمیم موها

بسیاری از افراد در طول زندگی خود بد حالت شدن مو‌ها را تجربه کرده‌اند. به عنوان مثال افرادی که مو‌های صافی داشته‌اند به دلیل استفاده از شامپو‌ها، رنگ مو و یا مواد شیمیایی دیگر حالت مو‌های خود را ازدست داده‌اند‌. زرده تخم مرغ می‌تواند علاوه بر ترمیم مو‌ها، آن‌ها را مانند روز اول صاف کند. ترکیب زرده با مواد طبیعی دیگر نیز می‌تواند به عنوان ماسک مو عمل کرده و پس از آغشته کردن مو‌ها به آن شاهد بهبود حالت مو‌ها خواهیم بود.

شیوه استفاده از تخم مرغ برای موهای خشک و چرب3

کدام بخش تخم مرغ بهتر است؟

شیوه استفاده از تخم مرغ برای موهای خشک و چرب: شناخت نوع مو و مشکل آن می‌تواند در استفاده از ماسک طبیعی مناسب و یا انتخاب کدام بخش تخم مرغ برای استفاده کمک کند. البته استفاده از هر دو بخش تخم مرغ پرفایده بوده و باعث تقویت مو‌ها می‌شود. در بیشتر موارد سفیده تخم مرغ برای مو‌های چرب و زرده برای مو‌های خشک مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما استفاده از هر دو بخش فواید بسیاری دارد.

زرده تخم مرغ به دلیل داشتن ویتأمین‌های گروه B و پروتئین مزایای فراوانی برای مو‌ها دارد. تقویت مو‌ها با زرده تخم مرغ به دلیل وجود مواد مغذی از قدیم توصیه شده است. همچنین در این بخش از تخم مرغ ترکیبات چربی وجود دارد که می‌تواند به عنوان نرم‌کننده مورد استفاده قرار بگیرد.

تقویت مو‌ها با زرده تخم مرغ و زیتون

ترکیب زرده تخم مرغ و روغن زیتون می‌تواند به عنوان یک ماسک مناسب ریشه و ساقه مو را تقویت کرده و آن‌ها را درخشان کند. در بین انواع روغن‌ها، روغن زیتون دارای خواص بیشتری برای مو است. به همین دلیل استفاده از آن توصیه می‌شود. البته می‌توان از انواع ترکیب دیگر زرده به عنوان ماسک مو بهره برد.

چه کسانی نباید از زرده برای تقویت استفاده کنند؟

در صورتی که نسبت به استفاده از تخم مرغ حساسیت دارید استفاده از آن حتی به صورت موضعی پیشنهاد نمی‌شود؛ زیرا استفاده از آن ممکن است باعث واکنش آلرژیک شود. همچنین هنگام مصرف تخم مرغ برای تقویت مو‌ها باید مراقب بود تا به قسمت‌های حساس مانند چشم، دهان یا بینی تماس نداشته باشد. از طرفی ممکن است بوی زننده آن نیز در هنگام استفاده برای برخی ناخوشایند باشد.

این مطالب هم جالبه:

شیره انجیر برای زیبایی پوست و مو: اگر ریزش مو دارید!

از بین بردن لک پوستی: ۲ قاشق چای خوری روغن خشخاش با کمی نمک دریا و پوست لیمو!

(ویدیو) چطوری آرایش فوری دخترانه انجام بدیم؟

آرایش با مدفوع راهی غیر معمول که رومی ها انجام می دادند!

بیندی: آیا معنای پشت نقطه قرمز پیشانی هندی ها را می دانید؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − دو =

دکمه بازگشت به بالا