;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

چرا کرم پودر روی صورتت ماسیده میشه؟ نکته ای که رعایت نمی کنی!

طرز صحیح کرم پودر زدن: صددرصد کسانی را دیده‎‌اید که کرم‌پودر روی صورتشان به طرز بدی ماسیده است! یا شاید هم برای خودتان پیش آمده باشد. به هرحال با این اتفاق آشنایی دارید!‌ شاید کرم‌ پودر گران‌قیمتی خریده باشید و به نظر خودتان باید بهترین پوست را از آن تحویل بگیرید ولی خلاف آن را دیده‌اید! پس علت چیست؟!

کرم‌پودر یکی از اجزای اصلی آرایش یک خانم است. برای اینکه کرم‌پودر روی صورتتان به اصطلاح خوب بخوابد و جلوه‌ی بدی نداشته باشد باید یکسری نکات ریز را رعایت کنید.

1. کرم پودر را صحیح نمی‌زنید

طرز صحیح کرم پودر زدن: کرم پودر را از مرکز صورت به سمت اطراف پخش کنید. با پد، قلم مو یا هر وسیله‌ای که در دسترس دارید کرم را خیلی خوب به همه‌ی قسمت‌های صورت بزنید. چند لایه‌ای کرم نزنید که ضخیم بشود و روی هم ماسیده شود.

قسمت‌های زیر چشم را با کانسیلر بپوشانید. کانسیلرها برای پوست نازک زیرچشم مناسب هستند و مقادیری هم ضدآفتاب مناسب چشم دارند.

2. کرم پودر مناسب پوستتان را انتخاب نمی‌کنید

طرز صحیح کرم پودر زدن: بنا به نوع پوستتان کرم پودر بخرید. هر کرمی مناسب هر نوع پوستی نیست و انتخاب اشتباه هم باعث آرایش بدفرم و هم آسیب دیدن پوستتان می‌شود. کرم‌پودرهای خیلی قوی را کنار بگذارید. شما قرار نیست نقش سینمایی بازی کنید و زیر پروژکتورها باشید!

جالب است ببینید: روتین پوستی در پاییزکه نباید از آن ها غافل شوید!

3. قبل از زدن کرم پودر پرایمر نمی‌زنید

طرز صحیح کرم پودر زدن: پرایمر یا زیرساز آرایش باعث می‌شود منافذ باز پوست بسته شود و کرم پودر بهتر روی آن بخوابد. پرایمرها از مواد مغذی لازم برای پوست تشکیل شده‌اند و علاوه بر تامین کردن رطوبت مناسب برای پوست، چین و چروک‌ها را هم تاحدی پوشش می‌دهند.

4. سطح پوستتان را تمیز نمی‌کنید

طرز صحیح کرم پودر زدن: قبل از شروع به آرایش حتما صورت‌تان را با ژل شستشو و تونر تمیز کنید. آلودگی‌ها باعث می‌شوند لایه‌ای روی پوستتان ایجاد شود که مانع از پخش کرم پودر به صورت مناسب روی پوست می‌شود.

این مرحله را حتما در انتهای روز هم انجام بدهید. پوست شما حداقل روزی دو بار نیاز به تنفس دارد. استفاده از ژل یا فوم شستشو و تونر که لایه‌های زیرین پوست را تمیز می‌کند جدی بگیرید.

5. از آبرسان استفاده نمی‌کنید

طرز صحیح کرم پودر زدن: اگر پوست شما رطوبت کافی نداشته باشد کرم پودر روی آن به صورت تکه تکه می‌شود. پس حتما یک مرطوب کننده مناسب با نوع پوستتان داشته باشید. البته آبرسانی و رسیدگی به پوست نباید فقط به زمان آرایش محدود بشود. سعی کنید یک روتین پوستی داشته باشید که همواره پوست شما در معرض رطوبت موردنیازش قرار بگیرد.

این مطالب هم جالبه:

آیا کوتاهی مو باعث درمان موخوره می شود؟

سی سی کرم خانگی: جایگزین کرم پودر با کم ترین آسیب برای پوست!

از بین بردن لک دندان با روغن نارگیل و جوش شیرین با ساده ترین روش

موی براق با آب خیار و آلوئه ورا: با این ترکیب موهایتان دیگر کدر نیست

شیوه استفاده از تخم مرغ برای موهای خشک و چرب متفاوت است!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

دکمه بازگشت به بالا