;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

بهترین راه حل مراقبت مو در زمستان که فوق العاده است!

مراقبت مو در زمستان: هوای سرد و خشکی هوا و همچنین قرار گرفتن در معرض باد، می‌تواند موها را دچار آسیب کند، اما این مسئله برای افرادی که دارای موهای خشک هستند، بسیار شدیدتر است. برای زیبایی موها در فصل زمستان نیز مانند پوستتان تلاش کنید تا همیشه موهایی پرپشت، خوش حالت و جذاب داشته باشید.

شوره‌ها را برطرف کنید

پوست سر، به دلیل خشکی هوا و از دست رفتن رطوبتش، دچار خشکی می‌شود و در نتیجه شوره در سر ایجاد خواهد شد. این ضعیف و خشک شدن پوست سر، می‌تواند باعث ریزش موها نیز بشود که اصلا قابل قبول نیست. خیلی از افراد نمی‌دانند که با یک ماساژ کوچک و ساده، نه تنها از ین مشکلات جلوگیری خواهند کرد، بلکه در ادامه موهای پرپشت، درخشان و زیباتری نیز خواهند داشت.

30 دقیقه قبل از حمام و دوش گرفتن، 2 تا 3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا زیتون را گرم کنید و در صورت تمایل، چند قطره آبلیمو در آن بچکانید. پوست سر و بیخ موها را با این محلول، به آرامی ماساژ دهید و بعد از نیم ساعت، موها را با شامپو بشویید و بعد نرم کننده بزنید.

کاربردی: ابروهای پرپشت با ژل ابرو+ طرز تهیه ژل ابرو خانگی

موهای وز شده را کنترل کنید

یکی از مشکلاتی که در این فصل هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها پیش می‌آید، وز شدن موهاست که در اثر تماس با کلاه پشمی، شال و هدبند ایجاد می‌شود. برای رفع این مشکل، باید این 3 نکته را رعایت کنید:

1. از ایجاد سایش زیاد این پوشش‌ها روی موها جلوگیری کنید. کلاه را روی سرتان بگذارید، مرتب کنید و دیگر آن روی موها حرکت ندهید.

2. موها را با یک شانه از جنس طبیعی شانه کنید.

3. شستشوی مو فقط با آب ولرم و کمی گرم باشد، آب داغ، موها را خشک و وز می‌کند.

موهایتان خشک خشک است؟

1. موها را کاملا شانه کنید تا گرهی در آن نباشد.

2. حالا 3 قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق آب رقیق کنید و از ابتدا تا انتها، موها را به آن آغشته کنید. این کار را با یک شانه دندانه‌دار بزرگ انجام دهید تا کاملا همه تارهای مو را به عسل آغشته کند.

3. به مدت 30 دقیقه موها را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید.

4. بعد از این مدت، می‌توانید موها را آبکشی کنید و بشویید.

عسل یک آبرسان بسیار قوی است که خشکی موها را در مدت کوتاهی برطرف می‌کند. با به کار بردن این درمان، خیلی زود موهای نرم و درخشانی خواهید داشت که باورتان نمی‌شود.

موهای زیبا، پرپشت و درخشانی می‌خواهید؟

توصیه می‌کنیم که اگر هیچ کاری برای زیبایی موهایتان نمی‌کنید، لااقل این یکی را به عنوان یک عادت همیشگی انتخاب کنید و آن را هیچ موقع ترک نکنید. ماهی 2 مرتبه در تمام اوقات سال و هفته‌ای یک بار در طول فصل زمستان.

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را گرم کنید و به آرامی با نوک انگشتان، بیخ موها و کف سر را با آن ماساژ دهید. این روغن زیتون برای موهایتان معجزه خواهد کرد. نرمی موها، رفع شوره سر، درخشان و پرپشت شدن موها و جلوگیری از ریزش مو، از بهترین نتایجی است که یکجا به دست خواهید آورد.

3 نکته مهم در رابطه با مراقبت از موها

1. اگر از نرم کننده مو استفاده می‌کنید، هفته‌ای یکبار، آن را بعد از شستشو از اواسط موها تا انتها بزنید و موها را با آن، بین دو دستتان کمی ماساژ دهید و بعد با آب سرد بشویید.

2. تا جایی که می‌توانید، موها را با سشوار خشک نکنید. این یعنی از دست رفتن کامل رطوبت موها و خشکی و شکنندگی بیشتر. اگر مجبور به این کار هستید، حتما سشوار را در کمترین درجه خود و از فاصله 15 سانتی‌متری از موها بگیرید.

3. اگر موها را با حوله خشک می‌کنید، از مالش و ساییدن آن‌ها با حوله خودداری کنید. فقط موها را بین 2 لایه حوله قرار دهید و با کمی فشار، آبگیری کنید.

مطالب جالب پیشنهادی:

رازهای زیبایی که آرایشگران به شما نمی گویند:موهایتان را با آب پیاز بشویید

مدل لباس مجلسی برای خانم های چاق که شما رو لاغر نشون میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا