;
تناسب اندام و تغذیهسلامت

آب شدن چربی شکم با زردچوبه و ماست + 5 میان وعده ساده

آب شدن چربی شکم با زردچوبه و ماست: مواد غذایی بسیار زیادی وجود دارند که هر کدام، به واسطه خواص لاغری‌شان به کاهش وزن بهتر در طول یک رژیم غذایی کمک می‌کنند. ماست یا حتی زردچوبه دو نمونه از این مواد غذایی‌اند و با ترکیب‌شان، می‌توانیم از خواص‌شان به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم. با گفتنی و یک مطلب دیگر از بخش تناسب اندام و تغذیه همراه باشید تا برایتان بررسی کنیم که آیا ترکیب ماست و زردچوبه برای لاغر موثر است یا خیر؟

این را هم بخوانید: نحوه دم کردن چای کشمش و فواید بی نظیر آن بر سلامتی بدن

تاثیر زردچوبه در لاغری

آب شدن چربی شکم با زردچوبه و ماست 1

تحقیقات بسیار زیادی در چند سال اخیر انجام شده تا بتواند خواص لاغری زردچوبه را اثبات کند. یک مطالعه امکان‌سنجی نشان می‌دهد که کورکومینِ موجود در زردچوبه، نشانگرهای التهابی خاصی که در چاقی افراد نقش دارند را سرکوب می‌کند.

این نشانگرها عموماً در افرادی که دارای اضافه وزن یا چاقی هستند، بیش‌تر است. جدا از این، مطالعات حیوانی زیادی هم در سایت PubMED منتشر شده که می‌گوید زردچوبه روی کاهش وزن و بافت چربی تأثیر می‌گذارد و حساسیت به هورمون انسولین را بیش‌تر می‌کند.

دانشمندان تحقیقات دیگری به نام The Effects of Curcumin on Weight Loss  منتشر کرده‌اند که روی ۱۶۰۰ نفر ۲۱ نوع بررسی مختلف انجام شده بود و در آن، توانستند به این نتیجه برسند که زردچوبه به کاهش وزن و چربی‌های دورِ کمر کمک می‌کند.

در این تحقیق ذکر شده بود که کورکومینِ موجود در زردچوبه باعث افزایش سطح آدیپونکتین می‌شود، هورمونی که تنظیم متابولیسم در بدن را بهبود می‌بخشد.

آب شدن چربی شکم با زردچوبه و ماست

تاثیر ماست در لاغری

آب شدن چربی شکم با زردچوبه و ماست 2

ماست به‌عنوان یکی از منابع عالی پروتئین شناخته می‌شود که خوردن آن، احساس سیری بیش‌تری به شما می‌دهد و به این ترتیب، در طول روز وعده‌های غذایی کم‌تری می‌خورید. جدا از این، ماست عموماً کالری خیلی کمی دارد و یک ماده غذایی مناسب در رژیم‌های غذایی کم‌کالری است.

پروتئین و چربی موجود در ماست می‌تواند به تنظیم هورمون‌های گرسنگی مثل گرلین و لپتین هم کمک کند و در نتیجه، اشتها و میل به خوردن غذا را از بین ببرد. مهم‌ترین خاصیت ماست هم پروبیوتیک‌اش است که به سلامت روده کمک می‌کند و روی هضم بهتر غذا نقش دارد.

تا به این‌جا می‌توانیم بگوییم که هر دو ماده غذایی خواص بسیار زیادی برای لاغری دارند و حتی به سلامت کلی بدن‌مان هم کمک می‌کنند. اما آیا واقعاً ترکیب ماست و زردچوبه برای لاغری مفید است؟

آب شدن چربی شکم با زردچوبه و ماست

این مطلب هم جالبه: راه حل عالی برای رژیم گرفتن و 6 دلیل شکست خوردن در رژیم لاغری!

آب شدن چربی شکم با زردچوبه و ماست

قطعاً می‌توانید با ترکیب ماست و زردچوبه برای لاغری تان اقدام کنید. زردچوبه و ماست یک ترکیبِ سرشار از آنتی‌اکسیدان و پروبیوتیک را در اختیار شما قرار می‌دهد که نه‌تنها برای بیماری‌هایی مثل آرتریت، مشکلات قلبی و سرطان مناسب است، بلکه باعث هضم بهتر غذا، تقویت سیستم ایمنی بدن و لاغری می‌شود.

ماست و زردچوبه در بسیاری از کشورهای خاورمیانه از جمله هند، به عنوان یک ماده غذایی محبوب شناخته می‌شود. هنگام مخلوط کردن زردچوبه با ماست، به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • با مقدار زردچوبه کمی شروع کنید: زردچوبه عطر و طعم قوی‌ دارد. برای ترکیب آن با ماست، مقدار کمی را در نظر بگیرید. مثلاً یک‌چهارم قاشق چای‌خوری می‌تواند انتخاب منطقی‌ باشد.
  • خوب مخلوط کنید: زردچوبه ادویه‌ است که به‌سخت مخلوط می‌شود. به همین خاطر حتماً حوصله لازم را داشته باشید تا به‌خوبی با ماست ترکیب شود.
  • از زردچوبه‌هایی استفاده کنید که کیفیت بالایی دارند: کیفیت زردچوبه می‌تواند تفاوت زیادی روی طعم و فواید غذایی‌ داشته باشد. زردچوبه‌های ارگانیک و با کیفیتِ خوب تهیه کنید.
  • مواد دیگر را هم امتحان کنید: زردچوبه با زنجبیل، سیر و لیمو طعم بسیار خوبی خواهد داشت. سعی کنید این مواد غذایی را هم به ماست و زردچوبه‌تان اضافه کنید تا طعمی بی‌نظیر به این ترکیب بدهید.

طرز تهیه 5 میان وعده با ماست و زردچوبه

  • دیپِ ماست و زردچوبه: ماست ساده، زردچوبه، سیر، آب‌ لیمو و نمک را با هم ترکیب کرده تا یک دیپِ خوشمزه درست شود. می‌توانید این ترکیب را با نان و سبزیجات میل کنید.
  • مارینادِ زردچوبه و ماست: ماست ساده، زردچوبه،‌ زیره، گشنیز و سیر را مخلوط کنید تا یک مارینادِ خوشمزه درست شود. این ترکیب در کنار مرغ و ماهی عالی است.
  • اسموتی ماست و زردچوبه: ماست، موز یخ‌زده، زردچوبه، زنجبیل و کمی شیر بادام را با هم مخلوط کنید تا یک اسموتی خامه‌ای و خوشمزه داشته باشید.
  • سسِ ماست و زردچوبه: ماست ساده، زردچوبه، عسل، آب‌لیمو و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید تا به‌عنوان یک سس شیرین در کنار سالاد قرار بگیرد.
  • برنج و ماست و زردچوبه: برنج پخت‌شده، ماست ساده، زردچوبه و سبزی تازه خرد شده را با هم مخلوط کنید و کنار غذا بخورید.

حرف پایانی

در انتهای مطلب آب شدن چربی شکم با زردچوبه و ماست باید گفت که زردچوبه یکی از محبوب‌ترین ادویه‌هایی است که در تمامی خانه‌ها پیدا می‌شود و به غذاهای مختلف ایرانی، طعمی لذیذ می‌دهد. جدا از خواص زردچوبه برای لاغری، این ادویه در بهبود بیماری‌های مختلف و کمک به سلامت کلی بدن هم مفید است.

ترکیبِ فعال کورکومین داخل زردچوبه براساس تحقیقات انجام‌شده، می‌تواند روی لاغری و کاهش وزن نقش مؤثری داشته باشد اما همچنان تحقیقات انجام‌شده کامل نیست و به مطالعات انسانی‌ گسترده‌تری نیاز است تا بتوان صحتِ خواص ماست و زردچوبه برای لاغری را بررسی کرد. و در مصرف این ترکیب نباید زیاده روی کنید و به صورت نورمال و معمول به عنوان یک میان وعده استفاده کنید.

منبع: لیمومی

 

این مطالب هم جالبه:

آب نشدن شکم و پهلو: ۱۴ دلیل اصلی آب نشدن شکم و پهلو که نمی دانستید!

11 روش لاغر کردن سریع و آسان بدون ورزش + کم کردن 8 کیلو در یک ماه!

اسرار لاغری: افراد لاغر و چیزهایی که شما نمی دانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 3 =

دکمه بازگشت به بالا