;
سلامتدرمان خانگی و گیاهان دارویی

6 راه حل برای از بین بردن ترک خوردگی پاشنه پا که حتما امتحان خواهید کرد

از بین بردن ترک خوردگی پاشنه پا: توجه به ترک پاشنه پا بسیار مهم است، زیرا عدم درمان می تواند منجر به عفونت شود. در صورت وجود علائم شدید مانند خونریزی و درد، بهتر است با پزشک مشورت کنید.

برای از بین بردن ترک پاشنه پا چندین مراقبت لازم است. پوست پا ظریف است و در اثر برخی از انواع کفش ها و تماس آن با سطوح مختلف تمایل به خشک شدن دارد. طبق گزارشی 20 درصد از بزرگسالان آمریکایی ترک خوردگی پوست پاهای خود را تجربه کرده اند.

اگرچه آن ها معمولا جدی نیستند، اما در بسیاری از موارد باعث درد، تورم و سایر علائم ناراحت کننده می شوند که می تواند از انجام برخی از کارهای روزانه جلوگیری کند. حتی بدون مراقبت مناسب، چنین ترک هایی می توانند خونریزی یا عفونت ایجاد کنند. چگونه آن را بهبود بخشیم؟

شدیدترین موارد باید تحت نظر پزشک باشد، زیرا ممکن است استفاده از آنتی بیوتیک و سایر داروها ضروری باشد. با این حال، اگر چیزی جزئی است، برخی از درمان های خانگی می توانند کمک کنند. در بخش سلامت از وب سایت گفتنی 6 راهکار فوق العاده را به شما معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

باید بدانید: 4 دمنوش طبیعی برای کاهش فشار خون بالا

راهکارهایی برای از بین بردن ترک خوردگی پاشنه پا:

پاشنه های خشک و ترک خورده را می توان در ابتدا با مراقبت های اولیه در خانه درمان کرد. با این حال، در صورت غفلت از آنها، احتمالاً به دلیل عوارضی که ایجاد می کنند، نیاز به مداخله متخصص پا خواهد بود. طبق گفته کلینیک مایو ، اولین قدم برای درمان آنها مرطوب کردن آنها حداقل دو بار در روز است.

برای این منظور، او استفاده از کرم‌ها یا کرم‌های غلیظ حاوی مواد نرم‌کننده پوست مانند اوره، اسید سالیسیلیک یا آلفا هیدروکسی اسید را توصیه می‌کند که به از بین بردن پوست مرده نیز کمک می‌کند. همچنین می توان آنها را در آب گرم خیس کرد و با کرم های روغنی و وازلین درمان کرد.

اکنون، در فرهنگ عامه، یک سری درمان های جایگزین به اشتراک گذاشته شده است که می تواند به کاهش این وضعیت کمک کند. اگرچه اثرات آنها توسط شواهد علمی پشتیبانی نمی شود، داده های حکایتی نشان می دهد که ممکن است در درمان شما کمک کنند. یادداشت بردار!

برای این روزها خیلی مهمه: 10 ترفند مراقبت از پوست در هوای آلوده: این پاکسازی عمیق و برای شفاف شدن پوستت انجام بده!

1. حمام پا با سنگ پا-از بین بردن ترک خوردگی پاشنه پا

انجمن آمریکایی آکادمی درماتولوژی استفاده از سنگ پا را برای از بین بردن پوست های مرده اضافی که پینه های روی پوست پا را تشکیل می دهد، توصیه می کند. پس از چند دقیقه خیس کردن پاها در آب، صاف کردن آن راحت است. سنگ پا عنصری است که به برداشتن پوست مرده از پاشنه پا کمک می کند تا تسکین پیدا کند.

حتما بخوانید: درمان طبیعی کلسترول: چگونه کلسترول را بدون دارو کاهش دهیم؟

دستورالعمل ها

در شب، یک ساعت قبل از خواب، آب را گرم کنید. وقتی آماده شد آن را در یک لگن بریزید و پاهای خود را به مدت 15 یا 20 دقیقه خیس کنید.
پس از این مدت، پاهای خود را با سنگ پا به خصوص در ناحیه پاشنه پا بمالید. مراقب نواحی ترک‌خورده باشید، زیرا اگر خیلی سخت بشویید، می‌توانید به آن‌ها آسیب بزنید.
سپس پاها را دوباره در آب فرو کنید تا پوست مرده از بین برود. خوب خشک کنید و درمان را با استفاده از کرم مرطوب کننده به پایان برسانید.
2 یا 3 بار در هفته تکرار کنید.

2. اسکراب طبیعی با بلغور جو دوسر-از بین بردن ترک خوردگی پاشنه پا

مطالعات ثابت نکرده اند که بلغور جو دوسر پاشنه ترک خورده را درمان یا از بین می برد. با این حال، شواهدی از فواید آن برای پوست وجود دارد. بررسی منتشر شده در مجله درماتولوژی، ونرولوژی و جذام هندی نشان می دهد که این ماده دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که به محافظت از پوست کمک می کند.

بنابراین، استفاده از آن در یک لایه بردار طبیعی می تواند به بهبود ظاهر پاشنه های ترک خورده کمک کند. در واقع، استفاده منظم از آن، سلول های مرده اضافی را کاهش می دهد و به صاف نگه داشتن پوست کمک می کند.

عناصر

½ فنجان جو دوسر (100 گرم).
4 قاشق غذاخوری روغن جوجوبا (80 میلی لیتر).
دستورالعمل ها
در ظرف مناسبی جو دوسر را با کمی روغن جوجوبا بریزید و مخلوط کنید تا خمیری شکل بگیرد.
ترکیب را روی پاهای خود بمالید و چند دقیقه ماساژ دهید.
اجازه دهید خمیر حدود 10 دقیقه بماند و در نهایت آن را با آب گرم بردارید.
می‌توانید باقی‌مانده خامه را در یک ظرف پلاستیکی یا شیشه‌ای نگهداری کنید تا هر زمان که نیاز داشتید از آن استفاده کنید.
3. لیمو و گلیسیرین
استفاده مستقیم از لیمو بر روی پوست توصیه نمی شود، زیرا ممکن است در افرادی که پوست حساس دارند تحریک کننده باشد . با این حال، در این مورد با گلیسیرین، گلاب و نمک درشت ترکیب می شود تا یک محصول لایه بردار به دست آید که به کاهش خشکی و ترک پاشنه پا کمک می کند.

3. لیمو و گلیسیرین-از بین بردن ترک خوردگی پاشنه پا

ترکیب کمی لیمو با گلیسیرین می تواند به کاهش وجود پینه و ترک در پاشنه پا کمک کند.
عناصر
آب گرم.
نمک درشت.
½ لیوان گلاب (100 میلی لیتر).
¼ فنجان آب لیمو (62 میلی لیتر).
½ لیوان گلیسیرین (100 میلی لیتر).
دستورالعمل ها
آب را گرم کرده و در ظرف بزرگی بریزید (به خاطر داشته باشید که باید پاهای خود را در آن قرار دهید).
نمک درشت، آب لیمو و گلیسیرین را اضافه کنید.
مواد را کمی با هم مخلوط کنید تا حل شوند و پاها را به مدت 15 دقیقه در مخلوط قرار دهید.
پس از مدت زمان مشخص شده، پاها را بردارید و از سنگ پا برای از بین بردن خشکی پوست استفاده کنید.
در ظرف جداگانه دیگری همان مخلوط مواد را بدون آب داغ درست کنید. به جای آن گلاب را اضافه کنید .
مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید و آن را روی قسمت هایی که هنوز روی پاشنه ها سفت هستند بمالید.
وقتی کارتان تمام شد، پاهایتان را با جوراب بپوشانید و بگذارید خمیر یک یا دو ساعت عمل کند.
پس از این مدت، پاهای خود را بشویید و این روند را حداقل به مدت 5 روز تکرار کنید.

4. کرم موز و آووکادو-از بین بردن ترک خوردگی پاشنه پا

موز و آووکادو هر دو در لوازم آرایشی طبیعی به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی استفاده می شوند. آووکادو به ویژه حاوی اسیدهای چرب، ویتامین E، آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی است که به نظر می رسد در برابر ترک خوردگی پاشنه پا مفید هستند.

عناصر

1 یا 2 عدد موز.
½ آووکادو متوسط .
دستورالعمل ها
مواد را با هم ترکیب کنید و کرم یکدستی به دست آورید.
روی پاها و پاشنه پا بمالید.
اجازه دهید 30 تا 40 دقیقه بماند و با آب فراوان بردارید.
برنامه خود را حداقل 3 بار در هفته تکرار کنید.

5. کرم پاپایا-از بین بردن ترک خوردگی پاشنه پا

یکی دیگر از مواد طبیعی ارزشمند در لوازم آرایشی نه چیزی بیشتر و نه چیزی کمتر از پاپایا است. اگرچه شواهد کافی در مورد اثرات آن بر روی پوست وجود ندارد، اما به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود. با تامین آنتی اکسیدان ها و آب، به بازیابی آبرسانی به پاها کمک می کند. خمیر طبیعی پاپایا به مرطوب کردن پوست خشک کمک می کند و به از بین بردن ترک خوردگی پاشنه پا کمک می کند.

عناصر

پاپایا را له کنید تا به شکل پوره درآید. آن را روی نواحی آسیب دیده بمالید و بعد از 30 یا 40 دقیقه بردارید. حداقل 3 بار در هفته از آن استفاده کنید.

6. درمان شبانه با روغن برای از بین بردن ترک خوردگی پاشنه پا

روغن‌های گیاهی، مانند روغن نارگیل یا بادام، این توانایی را دارند که به ترمیم سد پوستی کمک کنند ، همانطور که در تحقیقات منتشر شده در مجله بین‌المللی علوم مولکولی توضیح داده شده است. به همین دلیل، اعتقاد بر این است که آنها می توانند به از بین بردن ترک خوردگی پاشنه پا کمک کنند.

عناصر

½ فنجان روغن نارگیل (100 گرم).
½ فنجان روغن بادام (100 گرم).
دستورالعمل ها
هر دو روغن را با هم مخلوط کرده و روی تمام پا بمالید.
حدود 7 دقیقه به آرامی ماساژ دهید.
پاهای خود را با جوراب بپوشانید و بگذارید یک شب بماند.
صبح روز بعد، خوب آبکشی کنید.
این فرآیند را به مدت 6 روز یا تا زمانی که پاشنه پا صاف تر و بدون ترک احساس شود، تکرار کنید.
نکاتی برای جلوگیری از ظاهر شدن ترک در پاشنه پا
همانطور که ثابت شده است، ترک پاشنه پا می تواند یک بیماری شایع باشد. و اگرچه معمولاً به صورت خفیف رخ می دهد، اما در صورت عدم مراقبت می تواند منجر به مشکلات جدی تری شود. بنابراین یک راه خوب برای درمان این مشکل جلوگیری از بروز آن است.

نکاتی برای از بین بردن ترک خوردگی پاشنه پا: 

کفش هایی را انتخاب کنید که به خوبی مناسب باشند و از پاشنه های شما محافظت کنند. مناسب‌ترین آن هایی هستند که پاشنه‌های پهن و مقاومی دارند و نقطه حمایت خوبی دارند.
برعکس، ترجیحاً از استفاده از دمپایی و صندل خودداری کنید زیرا باعث خشکی پوست می شود.
کفش هایی که از پشت باز می شوند نیز توصیه نمی شوند زیرا پشتیبانی ایده آل را ارائه نمی دهند. اگر خیلی سفت هستند نیز از آنها استفاده نکنید زیرا مالش و ظاهر ضایعات پوستی را تسهیل می کنند.
پاشنه بلند و نازک می تواند باعث گشاد شدن پاشنه پا شود و بیشتر در معرض آسیب های پوستی قرار گیرد.
هیدراتاسیون خوب خود را حفظ کنید، هنگام استفاده از کرم روزانه، پاهای خود را فراموش نکنید . همچنین اگر تمایل به این مشکل دارید، می توانید از لوسیون غلیظ تری روی این قسمت استفاده کنید و بگذارید یک شب بماند.
پاهای خود را اغلب بررسی کنید، به خصوص اگر دیابت دارید یا تمایل به خشکی پوست دارید.
جوراب با کیفیت بپوشید.
در صورت لزوم، کفی های سیلیکونی سفارشی را برای متعادل کردن توزیع وزن و بالشتک پاشنه انتخاب کنید. همچنین توصیه می شود که وضعیت خود را اغلب تغییر دهید و از نشستن طولانی مدت با پاهای روی هم خودداری کنید.

آیا می توانید ترک های پاشنه پا را به طور طبیعی از بین ببرید؟

در بیشتر موارد، ترک های پاشنه پا را می توان با مراقبت های اولیه و درمان های فوق برطرف کرد. با این حال، اگر مشکل ادامه پیدا کرد یا خطر عفونت وجود داشت، بهتر است به پزشک یا متخصص پا مراجعه کنید.

شاید علاقه مند باشید که بخوانید:

خواص پوست لیموترش: چگونه می‌شود با لیموترش درد مفاصل را تسکین داد؟

4 سبزی مفید برای دیابتی ها که باید امتحان کنید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − هفده =

دکمه بازگشت به بالا