;
سلامتدرمان خانگی و گیاهان دارویی

تداخل دارویی با مسکّن که هرگز نباید بخورید!

تداخل دارویی با مسکّن: همه انسان ها در زندگی از داروی مسکّن استفاده می کنند اما استفاده همزمان از دارو مسکّن و برخی داروهای دیگر خطرات بسیار زیادی برای سلامتی شما خواهد داشت.

مصرف هم زمان مسکن و کدام دارو خطرناک است؟

تداخل دارویی به عوارض ناخواسته ناشی از ترکیب و مصرف هم‌زمان دو یا چند دارو گفته می شود. گرچه گاهی بعضی تداخلات دارویی می‌تواند مفید باشند و قدرت داروی دیگر را افزایش یا عوارض آن را کاهش دهند، اما گاهی نیز عوارض ناشی از تداخل دارویی می‌تواند دردسر ساز و مشکل‌آفرین باشد و خطر مرگ را در پی داشته باشد. در ادامه این در این مطلب درمان خانگی و گیاهان دارویی از سری مطالب سلامت مجله اینترنتی گفتنی داروهایی را معرفی می کنیم که مصرف همزمان آنها ممکن است به قیمت جانتان تمام شود.

این مطلب را هم ببینید: کارهایی که پس از ضربه خوردن به سر نباید انجام دهید!

داروی ضدافسردگی + مسکن‌ها

تحقیقات نشان می دهد که مصرف همزمان داروهای ضدافسردگی و مسکن ها خطرناک است، مصرف داروهای ضدافسردگی و مسکن ها سبب افزایش ضربان قلب و تنفس، بالا رفتن دمای بدن، آشفتگی و تشویش می شود زیرا بعضی از داروهای ضدافسردگی باعث افزایش ترشح ماده شیمیایی شادی‌زا موسوم به سروتونین در مغز شده و بعضی مسکن‌ها نیز تاثیری مشابه دارند و بنابراین مصرف همزمان این داروها با یکدیگر باعث افزایش شدید این ترکیب در مغز می‌شود. همچنین ترکیب استفاده از ضد افسردگی‌ها و مسکن‌ها می‌تواند به محض شروع درمان، منجر به افزایش خطر خونریزی شود.

تداخل دارویی با مسکّن-1این مطلب هم جالبه: خواص درمانی آلبالو از کاهش کلسترول تا سلامت قلب!

مسکن‌ + داروی ضداضطراب + شل‌کننده عضلات

داروهای شل کننده عضلات، داروهایی هستند که برای درمان اسپاسم عضلانی و گرفتگی عضلات مورد استفاده قرار می گیرند. مصرف همزمان داروهای شل کننده عضلات همراه با مسکن ها و داروهای ضد اضطراب خطرناک است و خطر مرگ را در پی دارد.

برای اینکه از عوارض جانبی و خطرناک داروهای شل کننده عضلات جلوگیری کنید بهتر است از مصرف این داروها با مسکن ها، داروهای خواب‌ آور، نوشیدنی ‌های الکلی، مکمل‌ های گیاهی مانند گل راعی، داروهای ضد افسردگی که روی سیستم عصبی مرکزی بدن اثر می ‌گذارند، خودداری کنید.

سخن آخر

تداخل دارویی می‌تواند بین داروهای مختلف، داروهای تجویز شده توسط پزشک یا داروهای بدون نسخه، داروهای گیاهی، داروهای مکمل و حتی مکمل های ویتامینی، داروها و برخی خوارکی ها و غذاها رخ دهد. توصیه می شود که بیماران هنگام مراجعه به پزشک، سایر داروهای مصرفی خود را همراه داشته باشند و همچنین توضیحات برشورهای داروها را مطالعه نمایند.

 

این مطلب هم جالبه:

واقعیتهایی که زنان در مورد بدنشان نمی دانند!

درمان سریع التهاب گلو با این آنتی بیوتیک های طبیعی!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 7 =

دکمه بازگشت به بالا