;
سرگرمی

 باقی ماندن لوازم جراحی در شکم زنی، 18 ماه بعد از سزارین با درد شکم وحشتناکی همراه بود.

باقی ماندن لوازم جراحی در شکم: پس از انجام عمل سزارین، زنان باردار معمولاً یک دوره درد شدید را تجربه می کنند. با این حال، یک زن در نیوزیلند پس از جراحی سزارین خود از درد شکمی مکرر و مداومی رنج می برد و پزشکان قادر به تعیین علت آن نبودند. تا اینکه 18 ماه بعد، طی یک اسکن توموگرافی کامپیوتری، مشخص شد که منبع درد او در واقع یک ابزار جراحی است که در داخل بدنش باقی مانده است!

بر اساس گزارش های بین المللی، این زن در سال 2020 تحت عمل جراحی سزارین در بیمارستان اوکلند قرار گرفت. او همچنان درد شدید شکم را تجربه می کرد و به طور مکرر به دنبال مراقبت های پزشکی بود. تا اینکه در سال 2021، طی یک ویزیت در اورژانس و سی تی اسکن، مشخص شد که ابزاری به نام «عقب‌گیر زخم الکسیس» (AWR) در داخل شکم او باقی مانده است.

خیلی جالبه: ضریب هوشی خود را تست کنید و این دنباله ریاضی را در 15 ثانیه حل کنید!

باقی ماندن لوازم جراحی در شکم 1

AWR دستگاهی است که برای گسترش برش جراحی استفاده می‌شود و انجام جراحی را برای پزشکان آسان‌تر می‌کند. دکتر مسئول عمل این زن توضیح داد که او در ابتدا از یک کشنده کوچکتر استفاده می کرد اما به دلیل تناسب بهتر آن، به یک جمع کننده بزرگتر روی آورد. با این حال،این وسیله به اشتباه در داخل بدن بیمار باقی شده است.

دکتر اضافه کرد که به طور معمول، پس از بستن برش رحم، جمع کننده برداشته می شود. یک پرستار اظهار داشت که اگرچه فرآیندی برای موجودی ابزارهای جراحی پس از عمل وجود دارد، اما این ابزار خاص در چک لیست گنجانده نشده است و نادیده گرفته شده است.

جالب اینجاست که بیمارستان اوکلند قبلاً در سال 2018 درگیر یک پرونده سهل انگاری پزشکی مشابه بود که در آن یک بیمار سواب های پنبه ای را در شکم خود نگه داشته بود. پس از این حادثه، مقامات دولتی متخصصان مراقبت های بهداشتی را ملزم به انجام شمارش کامل ابزار کردند، اما این مقررات با جدیت دنبال نشد. بیمارستان از این زن عذرخواهی کرده و اعلام کرده است که برای جلوگیری از چنین حوادثی در آینده اقداماتی صورت خواهد گرفت.

مطالب جالب پیشنهادی:

تست شخصیت: یک پلیور را انتخاب کنید و ما نشان خواهیم داد که آیا شما یک فرد بدبین هستید یا خوشبین!

پاسخ دهید: میتونی بگی کدوم یکی از این موجودات که به مرگ محکوم شدند میمیرند؟

حتما انجام بدین: باهوش ها بدون شکستن 3 چوب بستنی آن ها را به 4 تبدیل کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا