;
سلامتدرمان خانگی و گیاهان دارویی

درمان های خانگی شوره سر با این ترکیب جادویی!+ نحوه استفاده

درمان های خانگی شوره سر: درمان سریع شوره سر، کار نسبتا راحتی است و راه‌های مختلفی برای از بین بردن آن وجود دارد که در بخش سلامت از سری مطالب درمان خانگی و گیاهان دارویی چند روش برای درمان های خانگی شوره سر را به شما معرفی خواهیم کرد. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: درمان یبوست خانگی بدون دارو: برای درمان سریع یبوست چه بخوریم؟

درمان های خانگی شوره سر

درمان های خانگی شوره سر

درمان خانگی شوره سر با ماست

درمان های خانگی شوره سر: ماست، یک ماده بسیار موثر برای تقویت پوست و مو است، برای درمان سریع شوره سر می‌توانید مقداری ماست بر روی پوست سر خود بمالید و اجازه دهید حدود ۲۰ دقیقه بر روی موهای شما بماند و بعد ان را شسته و با یک شامپو مناسب موهای خود را تمیز کنید.

این هم جالبه: درمان درد پریودی: برای درد پریودی چی بخوریم؟

درمان خانگی شوره سر با نمک

درمان های خانگی شوره سر: استفاده از نمک برای درمان خانگی شوره سر نیز بسیار موثر است. نمک باعث از بین بردن سلول‌های مرده و باز کردن منافذ پوست می‌شود، تولید چربی اضافی توسط پوست را کنترل و باعث رطوبت رسانی به سطح پوست می‌شود

. برای درمان شوره به وسیله نمک می‌توانید به صورت مستقیم، نک را بر سطح پوست سر بریزید، دست خود را خیس کرده و به مدت ۱۵ دقیقه پوست را ماساژ دهید. و همچنین می‌توانید نمک را به شامپو اضافه کنید و با آن موهای خود را بشویید.

درمان خانگی شوره سر با روغن زیتون

درمان های خانگی شوره سر: در طب سنتی از روغن زیتون برای درمان گیاهی شوره سر و ریزش مو استفاده‌های زیادی می‌شود چرا که این روغن باعث نرمی و رطوبت رسانی به سطح پوست می‌شود و به این ترتیب، ویتامین‌های موجود در این روغن، جذب سر می‌شود و باعث از بین بردن شوره سر می‌شود.

درمان های خانگی شوره سر2

درمان خانگی شوره سر با حنا

درمان های خانگی شوره سر: حنا از دیرباز برای تقویت موهای سر مورد توجه افراد بوده است. استفاده از حنا برای درمان خانگی شوره سر چرب یک راه‌حل فوق‌العاده مناسب است که تاثیر فوری دارد و بعد از یک‌ بار استفاده از این ماده می‌توانید تاثیر آن را ببینید. همچنین برای درمان خانگی شوره سر قارچی نیز می‌توانید از این ماده در ماسک‌های مختلف استفاده کنید تا به سرعت شوره سر را رافع کند.

درمان خانگی شوره سر با روغن کنجد

درمان های خانگی شوره سر: روغن کنجد خاصیت مرطوب کننده، ضد باکتری و ضد قارچ دارد به همین خاطر از بروز عفونت‌های پوستی بر روی سر جلوگیری می‌کند و به این ترتیب شوره سر را از بین می‌برد. برای درمان خانگی شوره سر کودکان می‌توانید مقداری روغن کنجد بر روی سطح سر کودک بمالید و به مدت ۱۰ دقیقه آن را ماساژ دهید و بعد به وسیله شامپو و آب ولرم موهای کودک را بشویید.

این هم جالبه: معجزه برای درمان سرماخوردگی فقط در یک روز+ روش تهیه انار پخته

روغن کنجد

درمان خانگی شوره سر با سرکه سیب

درمان های خانگی شوره سر: سرکه سیب بهترین ماده موثر در درمان شوره سر است چرا که خاصیت اسیدیته دارد و به همین خاطر سلول‌های مرده را از سطح پوست جدا می‌کند، PH پوست را متعادل می‌کند و از رشد قارچ بر روی پوست جلوگیری می‌کند.

درمان خانگی شوره سر با جوش شیرین

درمان های خانگی شوره سر: جوش شیرین باعث پاکسازی پوست و رفع شوره سر می‌شود، سلول‌های مرده را از پوست جدا می‌کند، به رفع سبوم اضافی بر روی پوست می‌پردازد و همچنین به تعادل سطح PH پوست می‌پردازد.

درمان های خانگی شوره سر3

آیا شوره سر باعث ریزش مو می‌شود؟

درمان های خانگی شوره سر: در بعضی موارد که سبو پوست زیاد باشد باعث بسته شدن منافذ پوست می‌شود و به این ترتیب رطوبت به ریشه و نمی‌رسد و باعث ریزش مو می‌شود.

آیا درمان گیاهی شوره سر و ریزش مو می‌تواند موثر باشد؟

درمان های خانگی شوره سر: گیاهان از قدیم در درمان بیماری‌ها موثر بوده‌اند، استفاده مناسب از گیاهان می‌تواند به طور قطع به یقین در درمان شوره موثر باشد.

برای درمان شوره چه مواد غذایی مصرف کنیم؟

درمان های خانگی شوره سر: غذاهایی که دارای آهن، زینک، پروتئین، ویتامین B12 و مقادیر زیادی اسید امگا ۶٫ باشند برای تقویت موها و جلوگیری از شوره زدن مو ضروری هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا