;
درمان خانگی و گیاهان داروییسلامت

سم زدایی کبد: جگرتان را با این ترکیبات خاکشیر تازه کنید!

سم زدایی کبد: یکی از نوشیدنی های معروف در کشور خاکشیر می باشد که علیرغم تمام خاصیت هایی که دارد، می تواند در سم زدایی کبد نیز موثر واقع شود.
برای درمان بسیاری از بیماری ها در طب سنتی از گیاهان دارویی استفاده می شود. گیاهان دارویی نه تنها برای درمان بیماری مفید هستند بلکه می توان با استفاده از آنها از فواید سلامتشان نیز بهره برد. یکی از مشهورترین گیاهان دارویی که از آن برای درمان بیماری های کبد و پاکسازی و سم زدایی کبد استفاده می شود، خاکشیر است.

خاکشیر قاتل کبد چرب بوده و به علت خواص دیورتیک طبیعی به سرعت کبد را پاکسازی و سم زدایی می کند. اگر شما نیز به بیماری کبد چرب دچارید و برای سم زدایی کبد نیاز به درمان گیاهی مناسبی دارید، حتما از خاکشیر استفاده کنید و با مصرف آن کبد را سم زدایی نمایید. با بخش سلامت مجله گفتنی همراه باشید.

چطوری با مصرف خاکشیر سم زدایی کبد را انجام دهیم؟

برای سم زدایی کبد چرب مخلوط های مختلفی با خاکشیر وجود دارند که عبارتند از:

از دست نده: آزمون هوش بچه خون آشام: اگه مخت خفن کار می کنه کدوم خانوم قراره خون آشام به دنیا بیاره؟!

سم زدایی کبد1

خاکشیر و ترنجبین

برای درمان کبد چرب وسم زدایی کبد می توانید خاکشیر را با مقداری ترنجبین مخلوط کنید. مصرف خاکشیر به همراه ترنجبین درمان کننده سودا و بلغم نیز می باشد. ترکیب این دو ماده کبد را سریع پاکسازی می کند اما در موارد پاکسازی کبد با خاکشیر و ترنجبین به خصوص برای صفراوی مزاج ها بایستی با احتیاط مصرف شود زیرا ممکن است یک بیرون ریزی ایجاد کند که بیمار مبتلا به صفرا نمی تواند این حالت را تحمل نماید.

قدرت دیدت رو بسنج: تست بینایی اتاق نشیمن پدربزرگ یه پروانه زیبا رو جا داده؛ فقط چشمای تیز می بینن!

ترکیب خاکشیر با آب پنیر

برای پاکسازی کبد از ترکیب خاکشیر با آب پنیر استفاده کنید. ترکیب خاکشیر با آب پنیر (ماء الجبن)، دارویی ضد سودا و ضد صفرا و مفتح قوی کبد به خصوص بازکننده مسیرهای کبدی به خصوص سودا می باشد.

حتما ببینید: میوه های لاغر کننده که باعث کاهش وزن می شوند، از این به بعد در انتخاب میوه ها دقت کنید

جوشانده خاکشیر

یکی از توصیه های طب سنتی برای پاکسازی کبد مصرف جوشانده خاکشیر می باشد. برای تهیه جوشانده خاکشیر دو قاشق غذاخوری خاکشیر را در دو لیوان آب بجوشانید، این جوشانده را ناشتا میل کنید و تا نیم ساعت پس از مصرف آن چیزی نخورید.

خاکشیر با مخلوط شاطره و کاسنی

یک معجون مناسب برای سم زدایی کبد مصرف خاکشیر با مخلوط شاطره و کاسنی است. مصرف خاکشیر به همراه عرق کاسنی یک درمان مفید برای کبد چرب می باشد. برای تهیه این معجون یک قاشق غذا خوری خاکشیر را به عرق کاسنی اضافه کرده و میل کنید. می توانید این مخلوط را با شاطره نیز ترکیب نمایید.

ترکیب خاکشیر با بارهنگ و خرفه

برای کاهش حرارت بدن و کارکرد بهتر کبد و پاکسازی آن مصرف خاکشیر همراه با بارهنگ و خرفه خیلی توصیه می شود.بارهنگ دارای طبیعتی سرد و خشک و خرفه دارای طبیعت سرد و تر است که همراه با خاکشیر برای رفع عطش ،رفع جوش های صورت و سم زدایی کبد مفید است.

طریقه مصرف خاکشیر برای سم زدایی کبد

برای درمان سیروز کبدی و سم زدایی کبد بهتر است نوشیدنی های بالا را ناشتا و تا یک ماه مصرف کنید و تا نیم ساعت پس از مصرف آن چیزی نخورید.

روش شستن خاکشیر

خاکشیر دارای مقدار زیادی شن و برگ است و باید قبل از مصرف آن را بشویید و بخیسانید.برای شستن خاکشیر، خاکشیر را در یک کاسه بزرگ ریخته و مقداری آب به آن اضافه کنید و خاکشیر را درون آب هم بزنید تا دانه های آن جدا شوند.سپس صبر کنید تا دانه های خاکشیر ته نشین شوند و برگ های داخل آن به سطح آب آیند. حالا آب را خالی کنید و دوباره در کاسه آب بریزید تا پر شود.این کار را باید تکرار کنید تا خاکشیر عاری از شن و… گردد.

اکنون مقداری آب به خاکشیر اضافه کنید و آن را آرام در یک ظرف دیگر بریزیدتا شن های خاکشیر در ته ظرف اول باقی بماند. با تکرار اینکار هیچ شنی در کف ظرف باقی نمی ماند.

در مصرف خاکشیر اعتدال را رعایت کنید، ذکر این نکته ضروری است که به طورکلی استفاده از داروهای گیاهی بایستی با تجویز پزشک و متخصص طب سنتی باشد.

مطالبی که دیگران پسندیدند:

خیلی جالبه: معمای تصویری اسب در خانه: اگر ظرف 3 ثانیه پیداش کنی سلطان تیزچشمایی!

لاغری سریع در یک روز آیا امکان دارد؟ بله کافیست نمک را کم کنید!

معجزه سیاه دانه برای قوای جنسی و نحوه استفاده از آن را ببینید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − یک =

دکمه بازگشت به بالا