;
سبک زندگیرابطه و ازدواج

افسردگی بعد از ازدواج: چگونه آن را بشناسیم و بر آن غلبه کنیم؟

افسردگی بعد از ازدواج: افسردگی بعد از عروسی باعث می شود که تازه ازدواج کرده احساس پوچی، بی حوصلگی، غمگینی یا قطع ارتباط کنند. دریابید که چیست و چگونه با آن مقابله کنید.

انتظار می رود روزها و ماه های بعد از عروسی شادترین روزهای زندگی یک زوج باشد. که در این لحظه مرحله شیرینی از رابطه زندگی می شود. شما در نهایت به تازگی با عشق زندگی خود ازدواج کرده اید و هر دو با شروع هیجان انگیز یک سفر مشترک روبرو هستید. پس چرا اینقدر غمگین، بی حال و بی ارتباط هستید؟ ممکن است دچار افسردگی پس از ازدواج شده باشید. با بخش سبک زندگی از مجله گفتنی همراه باشید.

این مفهوم دقیقاً نشان دهنده یک اختلال خلقی شدید نیست، بلکه احساس پوچی و مالیخولیایی است که هم زن و هم مرد می توانند پس از ازدواج تجربه کنند. این احساسات به‌طور غیرمنتظره‌ای ظاهر می‌شوند و تشخیص، پذیرش و فراتر رفتن آن‌ها دشوار است. به همین دلیل است که می خواهیم در مورد آن بیشتر به شما بگوییم.

حتما نگاه کنید: جذب غیر مستقیم مردان: فوت و فن های جذب پسران را یاد بگیرید!

افسردگی بعد از ازدواج: چگونه خود را نشان می دهد؟

هر فرد متفاوت است و بنابراین، علائم بلوز بعد از عروسی می تواند از موردی به مورد دیگر متفاوت باشد. به طور کلی، تظاهرات شبیه به تظاهرات یک دوره افسردگی است ، اما شاید شدت کمتری داشته باشد.

از جمله رایج ترین موارد افسردگی بعد از ازدواج:

_احساس پوچی، تنهایی و اندوه

غم و اندوه مداوم و تمایل به انزوا، ممکن است فرد احساس کند که از شریک زندگی خود جدا شده و حتی از تماس عاطفی با او اجتناب می کند.
بی تفاوتی و از دست دادن علاقه. به نظر می رسد هیچ چیز باعث لذت یا اشتیاق نمی شود و روزها یکنواخت می شوند.

_اختلالات خواب و اشتها

تجربه از دست دادن انرژی یا بی حوصلگی مداوم معمول است. این رکود عاطفی روزها، هفته ها یا ماه ها پس از عروسی رخ می دهد و بسته به مورد می تواند برای مدت زمان متغیری ادامه داشته باشد.

همچنین ببینید: درمان بی میلی جنسی: چگونه میل جنسی مان را افزایش دهیم؟

_غم و اندوه در افسردگی پس از عروسی

غم و اندوه ویژگی بارز این حالت روحی است که مدت ها بعد از عروسی ظاهر می شود.

چرا افسردگی بعد از ازدواج رخ می دهد؟

درک این که یک فرد زمانی که یکی از بهترین مراحل زندگی و رابطه خود را سپری می کند، احساس افسردگی می کند دشوار است. با این حال، افسردگی پس از عروسی بیشتر از آن چیزی است که ما فکر می کنیم. و در واقع عوامل متعددی در ظهور آن نقش دارند.

1) احساس پوچی بعد از عروسی

ماه هاست که تدارک عروسی ذهن و اوقات فراغت شما را به خود مشغول کرده است. خیلی کار بود…! تمام اطرافیان از شما و رویداد آگاه بودند، با همکاری و برنامه ریزی، شما و شریک زندگیتان لحظات جادویی را در انتخاب گل، کت و شلوار یا منوی ضیافت به اشتراک گذاشتید.

و اکنون همه چیز تمام شده است. شما دیگر قهرمان داستان نیستید و زندگی به روال عادی باز می گردد. احساس می کنید که دیگر هدفی ندارید و احساس پوچی می تواند ظاهر شود.

2) مشکل در سازگاری با وضعیت جدید

با فرض این که نقش یک فرد متاهل می تواند کمی طول بکشد و ممکن است مشکلات یا مقاومت های خاصی ایجاد شود. برخی ممکن است احساس کنند که از تصمیم خود پشیمان هستند، بسته یا در قفس هستند، دلشان برای مجردی تنگ شده است.

شاید دیگر آن قدر خانواده یا دوستان خود را نمی بینند یا فشار تعهد گاهی خیلی زیاد است. حتی اگر موضوع دیدگاه باشد و شما واقعاً شریک زندگی خود را دوست دارید و می خواهید ازدواج کنید، این افکار و احساسات می تواند منجر به احساس گناه شدید شود.

3) انتظارات برآورده نشده

در موارد دیگر، این شوک با واقعیت است که باعث ایجاد افسردگی پس از ازدواج می شود . شاید انتظارات غیر واقعی از زندگی زناشویی ایجاد شده بود و وقتی برآورده نشدند، ترس و اندوه به وجود آید.

شاید شما ازدواج ایده آلی داشتید و اکنون باید با دعوا، حسادت یا اختلاف روبرو شوید. حالا باید کارهای روزمره، اختلاف نظر در مورد کارهای خانه یا کمبود وقت مشترک را بپذیرید.

حبابی که هنگام برنامه ریزی عروسی با شریک زندگی خود در آن زندگی می کردید، جای خود را به روزهای نه چندان خوشایند داده است. و این امکان وجود دارد که شما آرزوی مرحله قبل را داشته باشید.

افسردگی بعد از ازدواج-انتظارات برآورده نشده

4) عروسی یک وصله بود، اما مشکل هنوز وجود دارد

در پایان لازم به ذکر است که در برخی مواقع فکر ازدواج به عنوان نوعی درمان ناامیدکننده برای مشکلاتی که این زوج مدت ها به دنبال آن بودند، مطرح می شود. این در مورد سرپوش گذاشتن بر تردیدها، دعواها یا اختلافات با این پرواز به جلو است، اما وقتی عروسی برگزار می شود و ماه عسل به پایان می رسد، مشکلات گذشته هنوز وجود دارد.

5) دعوای زن و شوهری بعد از عروسی

در زندگی روزمره بحث هایی ظاهر می شود که قبلاً وجود نداشت. زندگی مشترک می تواند پویایی زن و شوهر را تغییر دهد.

چگونه بر افسردگی پس از ازدواج غلبه کنیم؟

اگر احساس می کنید که دچار افسردگی پس از ازدواج شده اید، آرام باشید. این بدان معنا نیست که چیزی اشتباه است یا این که ازدواج اشتباه بوده است.

برای غلبه بر این وضعیت می توانید چند قدم بردارید:

1. احساسات خود را بپذیرید.

گاهی اوقات تشخیص علائم و حتی بیشتر از آن تشخیص احساس آن دشوار است، اما مهم است که این مرحله را به خودمان اجازه دهیم. خودتان را قضاوت نکنید، خودتان را سرزنش نکنید و خود را سرکوب نکنید. احساسات خود را مشاهده کنید و آن ها را در آغوش بگیرید تا از آن ها فراتر بروید.
دیدگاه خود را تغییر دهید سعی کنید به یاد داشته باشید که عروسی هدف نبود، بلکه آغاز راه بود. به عنوان یک زوج در مورد ساخت این مرحله جدید

2. هیجان زده شوید.

پروژه ها و اهداف جدید، فردی و مشترک ایجاد کنید و وقت خود را به چیزهایی اختصاص دهید که به شما احساس خوبی می دهد.

3. از افراد مهم زندگی خود غافل نشوید.

متاهل بودن به این معنا نیست که باید خود را منزوی کنیم یا بقیه نقش هایمان را رها کنیم. به خودتان اجازه دهید تا در درون و بیرون زوج رشد کنید و

4. با همسر خود صحبت کنید.

توضیح دهید که چه احساسی دارید و به چه چیزی نیاز دارید. ارتباط نه تنها به شما در پردازش احساسات کمک می کند، بلکه باعث تقویت پیوند و جلوگیری از سوء تفاهم می شود.

5. در صورت لزوم به دنبال کمک حرفه ای باشید.

اگر رابطه شما از زمان خواستگاری دچار مشکل شده است یا احساس می کنید که این مالیخولیا باعث ناراحتی شدید شما می شود یا در زندگی روزمره شما اختلال ایجاد می کند، روان درمانی می تواند کمک بزرگی باشد.
به طور خلاصه، افسردگی پس از عروسی بسیار رایج است ، می تواند در کمترین زمان مورد انتظار ظاهر شود و این لحظه زیبا را با غم و اندوه یا بی علاقگی رنگ آمیزی کند. با این حال، اگر به خودتان اجازه دهید، اگر ارتباط برقرار کنید و روی ساختن این مرحله جدید تمرکز کنید، همه چیز می گذرد.

لینک های مرتبط: 

حتما ببین: بازگشت به رابطه قبلی: چطوری به رابطه ای که تمام شده برگردم؟

هنوز نمی توانم عشق اولم را فراموش کنم: اگر این احساس را داری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − سه =

دکمه بازگشت به بالا