;
سبک زندگیمهارت های زندگی

عشق اول کودکان: چرا مهم است؟

عشق اول کودکان می تواند در حدود 4 یا 5 سالگی به وجود بیاید و به آن ها در روند اجتماعی شدن کمک کند. اگر کودک پیش دبستانی دارید، ممکن است یک روز به خانه بیاید و ادعا کند که دوست کوچک یا همکلاسی خود را دوست دارد. این اولین عشق بچه هاست. این خبر می تواند شما را غافلگیر کند، شما را نگران کند یا به دلیل لطافت موقعیت، باعث لبخند زدن شما شود. با این حال، عشق اول کودکان مهم تر از آن چیزی است که فکر می کنید. بنابراین، توصیه می شود که بدانید در زمان فرا رسیدن این موقعیت، چگونه باید عمل کنید.

در اینجا به آن عشق اول نوجوانی که جوانان بعد از بلوغ تجربه می کنند اشاره نمی شود، بلکه به آن عشق دوران کودکی اشاره می شود که کودکان چهار یا پنج ساله ادعا می کنند نسبت به یکی از همسالان خود احساس می کنند.

 

حتما ببینید: نشانه های رابطه اشتباه که زنان و مردان باید بدانند!

 

این یک پدیده گسترده است و اغلب کودکان از آن رنج می برند. این در واقع یک نقطه عطف مرتبط در اجتماعی شدن آن هاست. با بخش سبک زندگی از وبسایت گفتنی همراه باشید.

عشق اول بچه ها چگونه است؟

عشق اول کودکان با قراردادهای عشق بزرگسالان فاصله زیادی دارد.
اولین عشق بچه ها معمولاً در حدود چهار یا پنج سالگی ظاهر می شود و به طور کلی، یک همکلاسی از مدرسه، بچه همسایه یا همسالی است که اغلب آن ها را می بینند. برخلاف آن چه در مورد نوجوانان و بزرگسالان اتفاق می افتد، عشق در کودکان هیچ گونه مولفه جنسی ندارد و بیشتر از احساس لذت ناشی از آن شخص ناشی می شود.

وقتی یک کوچولو از گذراندن وقت با شریک زندگی، بازی با او، زمانی که آن ها سلیقه های مشترک دارند و با هم سرگرم می شوند، لذت می برد، در نهایت می تواند آن را به عنوان عشق تعریف کند. در واقع همراهی او بسیار خوشایند است. و به طور کلی، آن عشق فراتر از بازی، یک دست گرفتن یا یک بوسه معصوم، خود را نشان نخواهد داد.

با وجود این، عشق اول در فرآیند اجتماعی شدن اهمیت زیادی دارد. این نشان می دهد که کودک در حال کسب مهارت های اجتماعی، یادگیری برقراری ارتباط و شروع به درک دنیای اطراف است.

اولین عشق ها از کجا می آیند؟

اگرچه ممکن است تعجب آور باشد که چنین کودک خردسالی ادعا کند عاشق است یا “دوست پسر” یا “دوست دختر” دارد، اما با توجه به مرحله رشدی که او طی می کند، این امر منطقی است. تا این لحظه، دنیای اجتماعی و عاطفی او اساساً به هسته خانواده تقلیل یافته بود. با این حال، هنگامی که مدرسه شروع می شود، این دایره گسترده تر می شود.

بنابراین، اگر کودک ادعا می کند که عاشق است، این نشان می دهد که او در روند اجتماعی شدن خود پیشرفت می کند و افراد جدیدی را به زندگی خود اضافه می کند. از سوی دیگر، در این مرحله آن ها خود را به عنوان یک پسر یا یک دختر کشف می کنند و شروع به احساس علاقه و کنجکاوی نسبت به جنس مخالف می کنند.

به علاوه، دوران کودکی مرحله اکتشاف و بازی است؛ کودکان از طریق این بازی از بزرگسالان تقلید می کنند و مهارت های بسیاری را تمرین می کنند. در خانه، کودکان روابط بین والدین خود را مشاهده می کنند و به انواع دیگر روابط عاشقانه بین عمو، پدربزرگ و مادربزرگ یا پسر عمو و خواهر و برادر بزرگتر خود نگاه می کنند. بنابراین، آن ها ایده خود را از زوج و خواستگاری شکل می دهند و می توانند آن را با همسالان خود بازتولید کنند.

بسیاری از اوقات، بزرگسالان حتی با پرسیدن این که آیا آن ها قبلاً دوست پسر یا دوست دختری دارند یا آن دوست کوچک خاص شریک زندگی آن ها است، از این امر حمایت می کنند. به این ترتیب اولین عشق های کودکان نوعی بازی نمادین را تشکیل می دهد که به یادگیری آن ها در مورد روابط انسانی کمک می کند.

چگونه با اولین عشق کودکان مواجه شویم؟

فرزندتان را در اولین عشق همراهی کنید و به او گوش دهید، او را راهنمایی کنید و مهم تر از همه، او را دوست بدارید.
برای کودکان، عشق اول آن ها مهم است و واکنش والدین به آن می تواند مثبت یا منفی باشد. بنابراین، ما به شما توصیه هایی برای عمل به آن ارائه می دهیم.

1. آرام و طبیعی عمل کنید

اگر فرزند خردسالتان آمد و گفت که عاشق است، آرام بمانید و سعی کنید نگران یا شوکه نشوید. به یاد داشته باشید که این یک بخش طبیعی از رشد است و برای کودکان عشق مفاهیمی مشابه با بزرگسالان ندارد. آن را به طور طبیعی درمان کنید.

2. به ابراز احساسات توجه کنید و آن ها را تشویق کنید

اگرچه ممکن است خنده دار باشد، اما برای فرزند شما این احساس مهمی است که تصمیم گرفته با شما در میان بگذارد. بنابراین، آن را دست کم نگیرید یا آن را کم اهمیت جلوه ندهید. برعکس، از او بخواهید بیشتر به شما بگوید، به او اجازه دهید احساسات خود و آن چه را که او با عشق می‌فهمد، بیان کند.

همچنین به یاد داشته باشید که او با درمیان گذاشتن موضوع به شما اعتماد کرده و ضروری است که به آن خیانت نکنید. بنابراین، بدون اجازه فرزندتان درباره آن با افراد دیگر صحبت نکنید، زیرا ممکن است احساس تحقیر یا تمسخر کند.

3. مداخله نکنید

هنگام برخورد با چنین کودکان خردسالی، ممکن است وسوسه شوید که مداخله کنید. برخی از پدران و مادران سعی می کنند کودک را از گفتن این که عاشق است منع کنند، او را اصلاح می کنند و یا حتی مانع از گذراندن وقت او با آن شریک می شوند. از سوی دیگر، دیگران ممکن است بیش از حد درگیر این خواستگاری کودکانه شوند.

این نگرش مناسبی نیست. بهترین کار این است که به کودک اجازه دهید بدون دخالت در رشد آن شیفتگی فرضی، کاوش، زندگی و تجربه کند. نقش والدین باید صرفاً نقش راهنمایی و حمایت باشد.

4. از فرصت استفاده کنید و در مورد برخی از جنبه های مهم اظهار نظر کنید

این عشق اول کودکان می تواند منجر به گفتگو در مورد برخی از جنبه های مهم مانند رضایت شود. می‌توانید به فرزندتان توضیح دهید که نباید کسی را مجبور کند که به او محبت نشان دهد، همانطور که اگر نمی‌خواهد مجبور نیست.

همچنین، می توانید در مورد مظاهر عشق که با هر مرحله مطابقت دارد صحبت کنید تا مشخص شود که رفتارهای خاصی که در پدر و مادر، عموها یا دیگران مشاهده می کنند، برای کودکان مناسب نیست.

5. اولین عشق بچه ها را با همدلی خود همراه کنید

خلاصه این که اولین عشق بچه ها نباید شما را نگران کند. وظیفه شما این است که فرزندتان را در این فرآیند (که ممکن است تنها چند روز طول بکشد) همراهی کنید و به او کمک کنید تا احساساتش را درک و مدیریت کند.

در خاتمه، به اعتراف فرزندتان مبنی بر عاشق بودن نخندید، به او اجازه دهید تا احساسات خود را با شما در میان بگذارد و اگر این “شیفتگی” (یا پایان آن) به طور منفی بر او تأثیر بگذارد، از او حمایت کنید.

لینک های مرتبط:

یه ترفند کاربردی: رفع خشک شدن ریمل: با این روش ها مثل روز اول میشه!

چگونه روغن پالم به پرمصرف ترین منبع تامین روغن جهان تبدیل شد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − یک =

دکمه بازگشت به بالا