;
رابطه و ازدواجسبک زندگی

چرا زنان مهربان عاشق مردان بدجنس می شوند؟

چرا زنان مهربان عاشق مردان بدجنس می شوند؟ روابط عاشقانه گاهی بسیار پیچیده پیش می روند.عده زیادی از افراد فکر می کنند اگر از نظر جسمی جذاب و از نظر مالی خوب هستید، می توانید هنگام پیدا کردن یک همتای خوب راحت باشید. با این حال، یکی دیگر از عوامل تعیین کننده جذابیت که گاهی نادیده گرفته می شود، سازگاری فکری است.

گاهی زن‌ها گرفتار انتخاب‌هایی اشتباه می‌شوند، چون از تنهایی می‌ترسند. چنین افرادی حاضر نیستند به خود فرصت به دست آوردن شناخت مناسب از فرد مقابل‌شان را بدهند یا از میان گزینه‌های پیش رو مناسب‌ترین‌شان را انتخاب کنند. به عقیده روانشناسان برای زنانی که از تنها ماندن وحشت‌دارند، بودن یک مرد در کنارشان کافی است.

داشتن شریکی که علایق و سطح هوشی مشابهی دارد، مکالمات را رضایت بخش تر و تحریک کننده تر می کند. آنچه هر انسانی در روابط می‌خواهد این است که واقعاً شناخته و درک شود. زنان هم وقتی عاشق می‌شوند به رفتارها، ظاهر و نگاه مرد مورد علاقه خود فکر می‌کنند، قلبشان تندتر می‌زند، عیب‌های او را نمی‌بینند، در خیال خود با او حرف می‌زنند، روی او حساس می‌شوند.

از دست نده: آزمون شناخت زوج لاکچری: اگر خودتان را زبل و باکله می دانید کدام زوج ثروتمند هستند؟!

گاهی اوقات افراد برای وارد شدن به یک رابطه عجله می کنند و این باعث می شود که افراد سمی را انتخاب کنند. با بخش سبک زندگی مجله گفتنی همراه باشید. رابطه و ازدواج امروز را از دست ندهید.

اما روند این نوع عشق ها چگونه است؟

چرا زنان مهربان عاشق مردان بدجنس می شوند؟

حتما نگاه کنید: جذب غیر مستقیم مردان: فوت و فن های جذب پسران را یاد بگیرید!

چرا زنان مهربان عاشق مردان بدجنس می شوند؟ روند این نوع عشق ها چگونه است؟

چرا زنان مهربان عاشق مردان بدجنس می شوند؟

پژوهشگران حوزه روانشناسی معتقدند بسیاری از ما، عاشق افرادی می‌شویم که بیشترین شباهت را به آدم‌های کودکی‌مان دارند. شباهت به پدر یا مادر، مهم‌ترین اصلی است که در این شرایط بانی عشق می‌شود و این اصل وقتی باتجربه یک رابطه آزاردهنده با این دو فرد همراه می‌شود، قوت بیشتری هم پیدا می‌کند.

از نظر روانشناسان، عشق به معنای جست‌وجوی چیزهایی نیست که همیشه در زندگی‌مان کم بوده و آرزوی داشتن‌شان را داشته‌ایم بلکه گاهی عشق تجربه دوباره همه چیزهایی است که روزی به ما آسیب زده‌اند. روانشناسان به شیوه‌های مختلفی این موضوع را توجیه می‌کنند. عده‌ای از آنها می‌گویند ما به دنبال کسانی می‌گردیم که دقیقا امکان تجربه کردن همان آسیب‌هایی که در کودکی از سوی والدین‌مان دیده‌ایم را دوباره برای‌مان فراهم کنند.

حتما امتحان کنید: لخت کردن مو با محصولات طبیعی: چطوری موهایی صاف داشته باشیم؟

انگار مغز زجردوست ما هیچ‌وقت بی‌خیال این واقعیت‌های آزاردهنده نمی‌شود. البته از نظر این روانشناسان، نوعی خوش‌بینی هم روی این شیوه عاشق شدن تاثیر می‌گذارد. آنها می‌گویند آزارهای کودکی و خاطرات تلخ از ذهن ما پاک نمی‌شوند و همیشه این عقده که باید این مشکلات را حل کنم و به آرامش برسم را در زندگی‌مان باقی می‌گذارند.

به گفته روانشناسان درست است که در کمتر موردی فردی که عاشقش شده‌ایم، تغییر می‌کند اما میل به تغییر دادن معشوق آسیب‌زننده در واقع ادامه میل به تغییر دادن پدر یا مادر آسیب‌زننده است. انگار می‌خواهیم با نوعی فداکاری، خود را به چنین رابطه‌ای وارد کنیم و یک‌بار برای همیشه مشکلی که سال‌ها ذهن‌مان با آن درگیر بوده را حل و این داستان کهنه را با پیروزی تمام کنیم.

تست چالشی: آزمون بینایی هوش دیداری: تنها 1 درصد می توانند خرگوش گمشده پسر گریان را در عرض 10 ثانیه تشخیص دهند!

چرا زنان مهربان عاشق مردان بدجنس می شوند؟

گاهی اوقات افراد برای وارد شدن به یک رابطه عجله می کنند و این باعث می شود که افراد سمی را انتخاب کنند. بعضی از زنان واقعاً عاشق مردان بد و ناسالم می شوند و این یکی از مشکلات حاد روابط است که امروزه در حال گسترش است.اما چرا؟

راه خروج را نمی‌دانند

چرا زنان مهربان عاشق مردان بدجنس می شوند؟

گاهی زنان گرفتار رابطه‌هایی آسیب‌رسان می‌شوند و با تمام وجود مایلند به رابطه‌ای که آزارشان می‌دهد، پایان دهند. این افراد تنها نمی‌دانند چطور و از چه زمانی باید رابطه را قطع کنند و به همین دلیل همچنان در ارتباطی که به آنها آسیب می‌زند می‌مانند. آنها همیشه منتظر یک معجزه و یک دست غیبی می‌نشینند تا برای نجات‌شان قدم بردارد و با بهانه‌های مختلف بیرون آمدن از رابطه را به تعویق می‌اندازند.

از دیگران الگو می‌گیرند

چرا زنان مهربان عاشق مردان بدجنس می شوند؟

این افراد همیشه شنیده‌اند که مردها مثل هم‌اند و همه زندگی‌ها هم همین‌طور هستند. به همین دلیل تلاشی برای تغییر شرایط خود نمی‌کنند. آنها فکر می‌کنند دیگران هم به اندازه خودشان زجر می‌کشند و گاهی با این توجیه که فلانی شرایط سخت‌تری دارد، بهانه‌ای برای خوشبخت جلوه دادن خود دست‌وپا می‌کنند. این زن‌ها حاضر نیستند بپذیرند هرکس خالق سرنوشت خودش است و شکست‌ها و دشواری‌های زندگی شان را به عنوان یک قانون همه‌گیر جلوه می‌دهند.

حتما بخوانید: سردمزاجی در رابطه را بدون نیاز به پزشک درمان کنید: خانم ها بیشتر مراقبت کنید

فکر می‌کنند ناجی هستید

چرا زنان مهربان عاشق مردان بدجنس می شوند؟

مردهای آسیب‌رسان همیشه در یک رابطه نقش ظالم را بازی نمی‌کنند. این مردها گاهی چهره مظلوم را به خود می‌گیرند و به زنان ضعیفی که فکر می‌کنند ناجی تمام آدم‌های جهان هستند اجازه بیرون آمدن از رابطه را نمی‌دهند. این زن‌ها مدام می‌گویند «بدون من می‌میرد!»، «اگر حالا رهایش کنم یک سال درس خواندنش بی‌نتیجه می‌ماند و امتحان کارشناسی‌ارشدش را خراب می‌کند!»، «او جز من کسی را ندارد!» و…

حتما امتحان کنید: طرز تهیه همبرگر خانگی و لذیذ در نیم ساعت: بهترین گزینه برای تجربه فست فود کم ضرر!

دلایل اصلی که چرا زنان مهربان عاشق مردان بدجنس می شوند؟

دلایل اصلی که چرا زنان مهربان عاشق مردان بدجنس می شوند؟

ترشح هورمون

مشاجره، واکنش دفاعی جنگ یا گریز را تحریک میکند و هورمون های آدرنالین را در بدن انسان آزاد می کند. این آدرنالین به ساخت دوپامین کمک می‌کند، دوپامین احساس خوبی به آنها می‌دهد و باعث می شود که به یکدیگر علاقمند شوند.

مردان بد بدلیل رفتارهایشان، روابطشان هیجانات بیشتری دارد و این باعث می شود زنان بیشتری را به خودشان جذب کنند.

رسانه های اجتماعی و فشار اجتماعی

با وجود رسانه های اجتماعی، همه دوست دارند که یک رابطه عاشقانه داشته باشند. این باعث می شود که افراد مشکلات را نادیده بگیرند و در انتخاب شریک مناسب اشتباه کنند و گاهی به هر قیمتی وارد روابط سمی می شوند.

نمی دانند سوء استفاده به چه شکل است

اگر تابحال کسی از شما سوء استفاده نکرده، قطعا نمی دانید سوء استفاده عاطفی و … چیست. او پس از آزار روحی یا جسمی به شما عذرخواهی میکند و شما فکرمی کنید که بیش از حد حساس هستید و این سواستفاده آنقدر زیاد می شود که دچار آسیب روانی می شوید و متوجه نمی شوید.

عادت کردن

اگر او خودشیفته باشد، به مرور زمان وقتی مطمئن شد که هرکاری بگوید انجام می دهید، برای نشان دادن قدرت برتری خودش شما را تحقیر می کند و شما به این احساس حقارت عادت می کنید.

سابقه شخصی سوء استفاده خانوادگی

اگر آن خانم در خانواده‌ای بدسرپرست بزرگ شده‌ باشد، با روابط سمی مشکلی ندارد و این واقعیت را که مورد سوء استفاده قرار می‌گیرید، می پذیرد زیرا احساس می کند مستحق آن است یا تقصیر خودش است.

تلاش برای حل مشکل

ممکن است به سندرم فلورانس نایتینگل مبتلا شوید و فکر کنید که می‌توانید آن مرد را نجات دهید و به دنبال او می‌افتید. اگر او مایل نیست که رفتارش را تغییر دهد پس تلاش نکنید، چون نتیجه عکس می دهد.

احساس کامل بودن

در ابتدای هر رابطه ما سعی می کنیم که یک انسان کامل باشیم از اینکه کار اشتباهی انجام بدهیم و رابطه خراب شود می ترسیم. بهمین خاطر زنان خوب عاشق مردان بد می شوند، زیرا احساس می کنند وقتی در کنار آنها هستند دیگر نیازی نیست مراقب رفتارشان باشند.

ترس از دوست نداشتن

وقتی یک زن بعد از یک دوره بسیار طولانی وارد رابطه می شود، ممکن است از طرد شدن و دوباره تنها شدن بترسد. این ترس باعث می شود او رفتارهای یک مرد سمی را تحمل کند.

عدم اعتماد به نفس

عدم اعتماد به نفس و عزت نفس باعث می شود دیگر نتوانید به دنبال یک رابطه بهتر باشید. این می‌تواند باعث شود که در یک رابطه‌ی سمی بمانید و رنج بکشید.

انتخاب شریک یک عنصر حیاتی در آینده هر کسی است. یک شریک خوب می تواند با حمایت و مراقبت از شما در صورت لزوم، زندگی شما را بهبود بخشد. از طرف دیگر، یک شریک سمی می تواند با تجاوز به حریم شخصی و آزادی شما، زندگی شما را به جهنم تبدیل کند.

مطالبی که حتما خوشتان می آید:

قرار گذاشتن: همه چیز درباره قرار گذاشتن که تا به حال نمی دانستید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا