;
رابطه و ازدواجسبک زندگی

قرار گذاشتن: همه چیز درباره قرار گذاشتن که تا به حال نمی دانستید!

قرار گذاشتن: برای هر شخصی ممکن است پیش بیاید که قبل گذاشتن قرار با فردی که به تازگی او را شناخته است، ناراحت یا دودل باشد.

در تحقیقات انجام شده آمده است که هر فرد به طور تقریبی حدود ۴ تا ۵ قرار عاشقانه را در زندگی خود تجربه می‌کند و با توجه به این که استفاده از شبکه‌های اجتماعی بسیار افزایش داشته است، تعداد این قرارها در بین جوانان بالاتر رفته است.

اما این نیاز به آگاهی و اطلاعات علمی دارد. ممکن است اسیر روانشناسی زرد شده باشید؛ اما باید بدانید که چطور می‌توان یک رابطه درست ساخت؟ با بخش سبک زندگی از مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

حتما بخوانید: پنهان کاری زنان که کار دستشان می دهد، زنان چه چیزهایی را به شما نمی گویند؟؟

 همه چیز درباره قرار گذاشتن:

تجارب ما، اتفاقاتی که پشت سر گذاشته‌ایم و زخم‌هایی که با خود از کودکی و تمام دوره‌های زندگی حمل کرده‌ایم، باورهای ما را شکل می‌دهند. اولین تصویر ما از عشق رفتار پدر و مادر ماست. نوشتن این اطلاعات دید بهتری نسبت به خودمان به ما می‌دهد. مثلا شاید چون در خانواده مسأله بی اعتمادی وجود داشته است، من احساس می‌کنم که به هرکس با او قرار می‌گذارم اعتماد ندارم.
گاهی ما به دلیل همین سناریو، در رابطه‌های غلط می‌مانیم یا رابطه‌های خوب را از دست می‌دهیم. مشاوره فردی برای التیام این زخم‌ها خیلی می‌تواند به شما کمک کند.

حتما بخوانید: سردمزاجی در رابطه را بدون نیاز به پزشک درمان کنید: خانم ها بیشتر مراقبت کنید

لیست انتظارات خود را تهیه کنید

قرار گذاشتن

یک لیست دیگر از تمام آن چیزهایی که از شریک عاطفی خود انتظار دارید، تهیه کنید. بعد بررسی کنید ببینید کدام یک از این ویژگی‌ها را خودتان دارید یا کدام یک از این کارها را می‌توانید انجام دهید. این باعث می‌شود برخی از توقعات غیرمنطقی خود را کنار بگذارید.

حتما نگاه کنید: جذب غیر مستقیم مردان: فوت و فن های جذب پسران را یاد بگیرید!

وقتی قرار عاشقانه به هم خورد چه کنم؟

قرار گذاشتن

این طبیعی است که فردی که هیچگاه او را نمی‌شناختید و حالا تمام زندگی شما شده است، احساسی را به وجود آورد که فکر کنید دیگر همه چیز همینطور خواهد بود. باید ببینید چطور و تا چه حدی به افراد دل می‌بندید. ببینید آیا او به احساسات شما آسیب زده است؟
اگر قرارهای متعددی را پشت سر هم تجربه می‌کنید یا به دنبال ارتباط مجدد با فردی که قبلا با او قرار داشتید، هستید، این موارد را انجام دهید:
مدتی از قرار گذاشتن دست بکشید.
برای خودتان وقت بگذارید.
با دوستان واقعی درباره احساسات خود صحبت کنید.

اگر در این باره معذب هستید، به صورت یک قصه تعریف کنید.
اگر درباره ناراحتی و دلشکستگی صحبت نکنید، دلشکسته خواهید شد.
اگر هم معذب می‌شوید، با یک مشاور صحبت کنید.

جالب است بخوانید: اعتیاد عاشقانه: وقتی به فردی «معتاد» می شویم چه کنیم؟

چطور با طرد شدن کنار بیاییم؟

شما در این زمان غم، خشم و نفرت ممکن است تجربه کنید که طبیعی است. توجه داشته باشید این احساسات برای همین زمان است و قرار است بگذرد. اجازه بدهید زمان بگذرد تا بتوانید دوباره با کسی دیگر قرار بگذارید. اگر می‌خواهید طرد نشوید، پس هیچوقت قرار نگذارید.

باید بدانیم در کنار قصه وصل، قصه فصل نیز وجود دارد. این را باید در نظر بگیریم که دیگران حق دارند از من خوششان نیاید، همانطور که من حق دارم.
برای کنار آمدن با طرد شدن، این دیدگاه را داشته باشیم که من و شریک عاطفی‌ام هر دو حق تغییر را داریم. پس قدرت پذیرش خیلی باید بالا برود.
هیچ کس تصمیم ترک کردن یک رابطه را یک شبه نمی‌گیرد. از مدتی قبل تمام عوامل حل نشده را کنار هم گذاشته و به این نتیجه رسیده است.

آیا قرار گذاشتن باید اولویت ما باشد؟
درست است که ما انسان‌ها بیشتر از هر چیزی برای پیوند ساخته شده‌ایم؛ اما اگر فقط به این دلیل که قرار گذاشتن چیزی است که اطرافیان انجام می‌دهند، بهتر است قرار نگذارید.

اگر رابطه‌ای تمام شد، بپرسم که چرا من را رها کرد؟

گاهی بهتر است سوالی نپرسید. چون جواب او ممکن است شما را بیشتر ناراحت کند. در سوال کردن خود هم به خودتان برچسب نزنید. مثلا نگویید چون من به اندازه کافی جذاب نیستم؟ چون رفتار بدی دارم؟ اگر او جواب بدهد چطور می‌خواهید هضم کنید؟

چه مسائلی در قرار عاشقانه باید در نظر گرفته شود؟

قرار گذاشتن

سعی کنید درباره همه چیز با هم حرف بزنید. زخم طرف مقابل را بشناسید تا از او مراقبت کنید. این مسائل را که من باید او را از خود برانم تا به دنبال من بیاید را رها کنید. سعی کنید انسانی رابطه برقرار کنید.
در ابتدای رابطه همه اتفاقات بد زندگی خود را برای او نگویید. ممکن است احساس ناامنی و فشار مسئولیت داشته باشد.
سبک زندگی واقعی خود را به او نشان دهید. لباس و رستورانی که به سبک زندگی شما نمی‌خورد، رها کنید.
هر قراری را که به پایان می‌رسانید، به صورت کلی کنار بگذارید. اجازه ندهید ارتباط شما باز بماند. با یک روانشناس هم می‌توانید در این رابطه صحبت کنید تا شما را راهنمایی کند.

مطالب جالب دیگر:

جذب مردان با صحبت کردن چطور امکان دارد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + سه =

دکمه بازگشت به بالا