;
سبک زندگیرابطه و ازدواج

شریک زندگی ام از من بزرگتر است با مخالفت خانواده چه کنم؟

اختلاف سن در ازدواج: برای خانواده، پذیرش رابطه با اختلاف سنی زیاد می تواند دشوار باشد. تفاوت سنی در زوجین یکی از جنبه هایی است که همچنان بیشترین بحث را در سطح اجتماعی ایجاد می کند.

به طور کلی، تصور می‌شود که در این نوع پیوند، تمایل به سوء استفاده از دیگری و بی‌عدالتی ناشی از موقعیتی که به نظر می‌رسد فرد سود بیشتری کسب می‌کند، منافع اقتصادی یا جنسی غالب است. بنابراین، اگر شریک زندگی ام از من بزرگتر باشد، به احتمال زیاد مجبور خواهم بود با واکنش های ترس و طرد شدن خانواده ام روبرو شوم.

 

تا حدی قابل درک است که والدینی که مایل به محافظت از پسر یا دختر خود هستند و بر اساس این نوع تعصب، تمایلی به پذیرش پیوند ندارند. با این حال، به عنوان یک بزرگسال، این حق من است که شریک زندگی خود را انتخاب کنم و این تصمیم مورد احترام اطرافیانم باشد. بنابراین، اتخاذ رویکردهای خاصی راحت خواهد بود تا این طرد شدن منجر به تضعیف روابط خانوادگی نشود. با بخش سبک زندگی از مجله گفتنی همراه باشید.

حتما ببینید: نشانه های رابطه اشتباه که زنان و مردان باید بدانند!

چرا نظر خانواده بر ما تأثیر می گذارد؟

قبل از هر چیز باید درک کرد که ما با شرایط حساسی روبرو هستیم. راه حل به این سادگی نیست که گوش به عقیده والدین و اقوام را قطع کنیم یا با آنها قطع رابطه کنیم. حتی اگر بزرگسالان مستقلی باشیم، طبیعی است که بخواهیم محیط خانوادگی ما شریک زندگیمان را تایید کند. و بین آنها رابطه صمیمانه و نزدیک برقرار شود.

آنها اولین چهره های دلبستگی بوده اند که در شکل گیری هویت و احساس تعلق ما بسیار مهم بوده اند. آنها ما را می شناسند، رشد ما را دیده اند، حمایت و همراهی کرده اند. ما این را بدیهی می دانیم که آنها به دنبال بهترین ها برای ما هستند.نگرش طرد شده نسبت به زوج متضمن درگیری و دعوا، ناامیدی و ناامیدی هر دو طرف خواهد بود. به احتمال زیاد منجر به بیگانگی می شود. فرد مجبور خواهد شد بین زندگی خود به عنوان یک زوج و بقیه عزیزان خود یکی را انتخاب کند.

 دستورالعمل ها و توصیه هایی برای جلوگیری از این اتفاق:

اگر همسرم بزرگتر از من باشد و خانواده ام قبول نکنند چه کار کنم؟

این مسیر آسانی نخواهد بود و هیچ تضمینی وجود ندارد که به نتایج مثبتی دست پیدا کنید. با این حال، در اینجا برخی از اقداماتی است که می توانید برای مقابله با رد خانواده خود از رابطه خود انجام دهید.خانواده در مورد رابطه دختر بحث می کنند.مشاجره بر سر شریک زندگی کودکان چیزی نیست که بتوان آن را فورا یا به راحتی حل کرد.

اختلاف سن در ازدواج

1. صحبت کنید، گوش کنید و توضیح بخواهید

اول از همه، داشتن یک گفتگوی باز و صادقانه با خانواده ضروری است . با آنها دور هم جمع شوید (شاید یک به یک با یکدیگر اگر راحت تر است) و از آنها بپرسید که چرا به طور خاص پیوند شما را رد می کنند. آن را به عنوان یک توهین یا حمله ارائه نکنید، بلکه به عنوان علاقه واقعی به دانستن نظر آنها. در این سخنرانی احتمالاً متوجه خواهید شد که ترس و سکوت آنها بر اساس تعصبات است. اگر چنین است، از آنها بخواهید که ذهن خود را باز کنند و به خود اجازه دهند که رابطه را بشناسند و در مورد آن قضاوت کنند. نه برای آنچه آنها تصور می کنند.اگر رد شما بر اساس دلایل ملموس، منطقی و قابل احترام باشد، می توانیم در مورد آن بحث و استدلال کنیم.

2.قاطعیت داشته باشید، محدودیت ها را تعیین کنید و احترام بگذارید

در طول این فرآیند شما باید صبور و قاطع باشید، خلق و خوی یا رفتار خود را از دست ندهید و به داد زدن یا توهین متوسل نشوید. این کار چیزی را حل نمی کند و فقط فاصله عاطفی با خانواده را بیشتر می کند. با این حال، مهم است که محکم و قاطع باشید. این برای احترام به تصمیم ما و شریکمان است.ما نمی توانیم هیچ یک از اعضای خانواده خود را مجبور کنیم که شریک زندگی خود را دوست داشته باشند، اما می توانیم احترام بگذاریم. ما باید روشن کنیم که توهین یا تحقیر، انتقاد بدخواهانه یا بدرفتاری با خود یا شریک زندگی خود را تحمل نخواهیم کرد.

این می تواند ما را مجبور به انجام برخی اقدامات ناخوشایند کند، مانند پایان دادن به تماس های تلفنی یا ترک جمع های خانوادگی که در آن مورد بی احترامی قرار می گیریم. همچنین ممکن است برای مدتی منجر به کمتر شدن تماس با افراد خاص شود، اما تعیین حد و مرز مهم است.

اختلاف سن در ازدواج

3. یک جبهه متحد با شریک خود ایجاد کنید

یک کلید کار تیمی و ایجاد یک جبهه متحد است. مواجهه با طرد شدن خانواده سخت است، اما نمی توانیم شریک عاطفی را در این توهین تنها بگذاریم.والدین و خویشاوندان باید ببینند که اتحاد، حمایت و همفکری وجود دارد . لازم به ذکر است که این یک رابطه سالم و محکم است. در این راستا، راحت است که از قبل به عنوان یک زوج صحبت کنید و نظرات و نقطه نظرات خود را در مورد تفاوت سنی و معنای این موضوع مطرح کنید.

4. ارائه رویکرد کوچک

مسلماً هرکسی دوست دارد محیطش از ابتدا و بدون مشکل شریک زندگی اش را بپذیرد. با این حال، اگر این اتفاق نیفتد، می توان رویکردهای کوچکی را برنامه ریزی کرد که به هر دو طرف اجازه می دهد تا یکدیگر را بهتر بشناسند. این به شکستن تعصبات کمک می کند و فضاهایی را به خانواده ارائه می دهد تا نوع فردی که با پسر یا دخترشان است، نیت آنها و رابطه آنها چگونه است را ببینند. این احتمال وجود دارد که با گذشت زمان، نظر آنها نرم شود و آنها تصور کنند که تفاوت سنی نباید مشکلی باشد.

زوج با اختلاف سنی

مشکلات مربوط به تفاوت سنی در یک زوج معمولاً به تعصب پاسخ می دهد. برای پایین آوردن آنها باید کار کرد.در نهایت، به یاد داشته باشید که نگاه کردن به موقعیت به عنوان یک مبارزه جبهه ای با بستگانتان فایده چندانی ندارد. گوش دادن، درک و متقاعد کردن ممکن است ابزار مناسب تری باشند. سعی کنید ترس و سکوت آنها را درک کنید. کاری کنید که هر دوی شما (همسرتان و شما) از تفاوت سنی و مشکلات ناشی از آن آگاه باشید. با این حال، شما با آن خوب هستید. می توانید میزان وابستگی خود را با شریک زندگی خود، ارزش ها و سلیقه های مشترک، پروژه های مشترک و اینکه چگونه حضور آنها به زندگی شما کمک می کند را توضیح دهید. در پرتو این واقعیت، تفاوت سنی بی‌ربط می‌شود، هر دو بزرگسال هستند.

شریک زندگی ام از من بزرگتر است، اما عشق بینمان واقعی است

به طور خلاصه، راه حل در کمک به محیط خانواده است تا درک کند که این یک رابطه واقعی و بالغ بر اساس عشق و احترام است. در واقع دیده شده است که به ویژه زوج هایی با فاصله سنی می توانند از زندگی و رابطه خود راضی باشند. همان طور که خانواده می توانند ببینند، درک کنند و تأیید کنند که هر دو افرادی هستند که از واقعیت خود آگاه هستند، متعهد و با یک پروژه مشترک، ممکن است ترس آنها از بین برود. این فرآیند مستلزم زمان و صبر، درک و ذهنی باز از هر دو طرف است. در هر صورت، به یاد داشته باشید که اگر شریک زندگی شما بزرگتر است و خانواده و محیطی که زندگی می کنید آن را نمی پذیرد، این حق شماست که اقداماتی انجام دهید تا به تصمیم شما و پیوند شما احترام گذاشته شود.

شاید علاقه مند باشید:

چرا بعضی ها اینقدر راحت عاشق می شوند؟

چرا برخی از مردان با زنان بزرگتر قرار می گذارند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − پانزده =

دکمه بازگشت به بالا