;
سبک زندگیرابطه و ازدواج

نشانه های عدم علاقه شوهر به همسر: ۵ نشانه مردی که زنش را دوست ندارد!

نشانه های عدم علاقه شوهر به همسر: شاید اخیراً این فکر دلخراش به ذهن شما خطور کرده باشد. اگر چنین است، دو چیز را باید به درستی تشخیص داد: اول اینکه وقتی برخی نشانه‌ها وجود دارد که شوهرتان عاشق شما نیست، تا زمانی که واقعاً با او در مورد آنچه اتفاق افتاده، صحبت نکنید، نمی‌توانید مطمئن باشید. دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود شوهر شما احساس دوری از شما را تجربه یا به نظر بی مهری کند، حتی اگر هنوز عاشق شما باشد.

نشانه های عدم علاقه شوهر به همسر

ثانیاً و مهم‌تر از همه اگر نگران این هستید که شوهرتان عاشق شما نیست، حتی اگر هیچ چیزی در احساسات شوهرتان نسبت به شما تغییر نکرده باشد، این واقعیت که شما احساسات او را زیر سوال می‌برید، نشانه این است که چیزی در رابطه باید تغییر کند تا بتوانید احساس امنیت بیشتری کنید. در بخش سبک زندگی از سری مطالب رابطه و ازدواج  بیشتر در این مورد صحبت می کنیم. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: اصول چهره خوانی: فقط با نگاه کردن به صورت اشخاص خصوصیات اخلاقی او را بفهمید!

از مهم‌ترین نشانه‌های مردی که همسرش را دوست ندارد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- او دیگر به شما محبتی ندارد.

نشانه های عدم علاقه شوهر به همسر2

نشانه های عدم علاقه شوهر به همسر: مردم عموماً به افرادی که دوستشان دارند محبت می‌کنند و ناپدید شدن ناگهانی یا تدریجی آن محبت ممکن است اولین علامتی باشد که نشان می‌دهد فرد از عشق دست کشیده است. مردها معمولا با کارهای خود، حتی کوچک، محبت خود را نشان می‌دهند. مثلا با خریدن چند شاخه گل، یا درست کردن چای و کمک در کار خانه.

اگر به ناگهان مردی، دیگر کارهای روتین قبلی را انجام نمی‌دهد، نشانه‌ای از کم شدن علاقه اوست. البته افراد مختلف ممکن است عشق خود را به روش‌های مختلف ابراز کنند؛ بنابراین فقدان هدیه یا کمک نکردن، به تنهایی لزوماً به این معنی نیست که شوهرتان شما را دوست ندارد. این یک تغییر در رفتار و کاهش ابراز محبت است که باید مراقب آنها بود. تغییر روال معمول می‌تواند سرنخ آشکاری از تغییر احساسات او باشد.

برای برخی از مردان، تغییر در میل جنسی می‌تواند نشانه‌ای از کاهش عشق باشد. البته دلایل زیادی وجود دارد که مردی تمایلی به رابطه جنسی ندارد.

۲- او زمان زیادی را به تنهایی یا بیرون از خانه می‌گذراند.

نشانه های عدم علاقه شوهر به همسر: یک نشانه دیگر این است که او چگونه وقت خود را سپری می‌کند. اگر او بهانه‌های بیشتری برای دوری از شما و یا دوری از خانه دارد، می‌تواند به این دلیل باشد که از بودن در کنار افراد دیگر لذت می‌برد.

یک مرد همچنین لزوماً نیازی به خروج از خانه ندارد تا به دنبال زمان دور از همسر خود باشد. بسیاری از شوهران به طور طبیعی به کار و سرگرمی‌های خود می‌پردازند و از کارهای مشترک دور می‌شوند. وقتی مردی به طور معمول شروع به کار بیش از حد می‌کند، زمان بیشتری را با سرگرمی‌های خود می‌گذراند، یا به طور مزمن درگیر فعالیت‌هایی می‌شود که زمان در کنار هم بودن زوج را کاهش می‌دهد، نشانه این است که چیزی اشتباه است.

برخی از علائم که باید در نظر گرفته شوند:

به نظر می‌رسد که او این روزها همیشه کار می‌کند، و همچنین به نظر می‌رسد که به این موضوع اهمیتی نمی‌دهد.
هر زمان که کار نمی‌کند به سرگرمی‌های خود می‌پردازد.
به نظر می‌رسد که او دیگر زمان ندارد که با شما وقت بگذراند.
او بیشتر اوقات خود را با دوستان می‌گذراند و شما معمولاً به این دورهمی‌ها دعوت نمی‌شوید.
او دیگر قبل از برنامه ریزی با شما تماس نمی‌گیرد.
او اغلب به سراغ برنامه‌ها و کارهایی می‌رود که قطعا از مدت زمانی که با هم می‌گذرانید کم می‌کند.
او بسیاری از روتین‌های مشترک شما را رها کرده و ترجیح می‌دهد کارها را به تنهایی انجام دهد.

۳- او دیگر با شما وارد گفتگو نمی‌شود.

نشانه های عدم علاقه شوهر به همسر3

نشانه های عدم علاقه شوهر به همسر: وقتی مکالمه‌های جالب از روابط زوجین حذف شد، نشانه خوبی نیست. اگر همسری که زمانی ارتباط برقرار می‌کرد، دیگر علاقه‌ای به بحث‌های جالب و گفتگوهای سرگرم‌کننده یا شوخی‌های روزانه ندارد، ممکن است سطح محبت او در حال کاهش باشد.

گاهی اوقات افراد در مراحلی از استرس بیش از حد، حواس پرتی، یا افکار مختلف، ارتباط خود را کاهش می‌دهند به طوری که بعد از یک روز کاری طولانی، تمایلی به صحبت خاصی ندارند؛ بنابراین صحبت کردن کمی کمتر از گذشته لزوماً به این معنی نیست که شوهرتان دیگر عاشق شما نیست، به خصوص اگر این فقط در یک مرحله اخیر یا موقت باشد.

برخی از علائم که باید در نظر گرفته شوند:

او دیگر با شما گفتگوهای عمیقی ندارد.
او دیگر هرگز با شما شوخی‌های روزانه ندارد.
او از شما در مورد روزتان نمی‌پرسد.
او از شما در مورد زندگی شما به طور کلی سوال نمی‌کند.
احساس می‌کنید وقتی صحبت می‌کنید واقعاً به شما گوش نمی‌دهد.
وقتی به او در مورد اتفاق‌ها و نگرانی‌های خود می‌گویید، واقعاً درگیر نمی‌شود.
شما فقط در مورد خریدها، بچه‌ها یا اخبار صحبت می‌کنید.

۴- او بسته شده است.

نشانه های عدم علاقه شوهر به همسر: بسیاری از مردان طوری تربیت نشده‌اند که با احساسات خود ارتباط برقرار کنند، بنابراین اگر این موضوع هرگز مورد توجه شوهر شما نبوده است، نباید نگران کننده باشد. اما اگر متوجه شده‌اید که شوهرتان نسبت به گذشته به سمت خصوصی کردن حریم خود و مواجهه کمتر با شما روی آورده است، ممکن است نشانه‌ای باشد که مشکلی وجود دارد.

به این فکر کنید که او چقدر با شما صحبت می‌کند و ترس‌ها و برنامه‌هایش را شرح می‌دهد. اگر شوهرتان نسبت به شما بسته‌تر شده است، این می‌تواند نشانه‌ای از تغییر احساسات او باشد.

برخی از علائم که باید در نظر گرفته شوند:

او دیگر در مورد دنیای درونی خود با شما صحبت نمی‌کند.
به نظر می‌رسد که او به جای اینکه شما را درگیر کند، خودش با چالش‌های زندگی‌اش روبرو می‌شود.
به نظر می‌رسد که او علاقه‌ای به حمایت شما از خودش ندارد.
او هرگز واقعاً به شما نمی‌گوید که چه احساسی دارد.
او به جای اینکه به سراغ شما بیاید، وقتی در مورد چیزی مشکل دارد یا به کمک نیاز دارد، به دیگران اعتماد می‌کند.

۵- او دیگر برای مراقبت از رابطه تلاش نمی‌کند.

نشانه های عدم علاقه شوهر به همسر: آیا شوهر شما به اندازه شما در حفظ رابطه و اطمینان از اینکه شما دو نفر احساس ارتباط و امنیت می‌کنید نگران است؟ در برخی موارد، شوهر شما ممکن است از سرمایه‌گذاری لازم برای حفظ یک رابطه سالم و رضایت‌بخش خسته شود که می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که او آنقدرها روی عشق و ارتباط حساب نکرده است و تلاشی برای بقای آن نمی‌کند.

برخی از علائم که باید در نظر گرفته شوند:

او دیگر هیچ مشکلی در رابطه را مطرح نمی‌کند.
او مکالمات مربوط به رابطه را کنار می‌گذارد.
در چنین مکالماتی بدون اینکه واقعاً درگیر شود، فقط سر تکان می‌دهد.
او احساس شما را در مورد وضعیت رابطه بررسی نمی‌کند.
او دیگر در مورد شما به عنوان یک عاشق یا شریک عاشقانه صحبت نمی‌کند.
او دیگر کارهای سرگرم کننده را برای انجام دادن با هم پیشنهاد نمی‌کند.
در واقع به نوعی به نظر نمی‌رسد به رابطه اهمیتی بدهد.
آنچه گفته شد الزاماً به معنای این نیست که همسرتان دیگر عاشق شما نیست. بلکه ممکن است تنها به معنای آسیب دیدن او و رابطه باشد که نیازمند به گفتگوی صادقانه، تلاش برای بهبود رابطه و کمک گرفتن از زوج درمانگر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا