;
سبک زندگیمهارت های زندگی

تمیز کردن قابلمه آلومینیومی: خانم های ایرانی با این ترفند بدون هیچ زحمتی ظروف آلومینیومی را مثل روز اول براق کنید

تمیز کردن قابلمه آلومینیومی: تمیز کردن و برق انداختن ظروف آلومینیومی ساده و لذت بخش نیست، به خصوص اگر کثیفی طروف از مدت ها قبل باقی مانده و حسابی سخت شده باشد. امروز یک ترفند و روش بسیار مؤثر برای تمیز کردن چنین ظروفی که مادران و مادربزرگهای ما از آن استفاده می کردند به شما معرفی می کنیم بعد از استفاده از این ترفند به آسانی و بدون زحمت سیم زدن یک قابلمه قدیمی  درخشان خواهید داشت!

تمیز کردن قابلمه آلومینیومی

تمیز کردن قابلمه آلومینیومی1

برای تمیز کردن ظروف به روش امروز، مقداری آب به اندازه ای که ظرف کثیف کاملا در داخل ظرف در حال جوشیدن غوطه ور شود، پوست ۱۰ عدد سیب ، ۱۰ قاشق غذاخوری نمک، ۱۰ عدد پیاز تهیه کنید. سیب و پیاز نیازی به تازه بودن ندارند. حتی اگر از میوه و سبزیجات کمی خراب شده استفاده شود ، هیچ اتفاق بدی رخ نخواهد داد. حتی می توانید پوست سیب را در چند روز بعد از خوردن سیب ها جمع کنید.

تمیز کردن قابلمه آلومینیومی2

به سیب و پیاز احتیاج دارید

تمام موارد فوق در یک قابلمه بزرگ بریزید. پیاز و پوست سیب را ریز کنید . محصولات مخلوط شده را با آب ریخته و نمک مخلوط کنید ، پس از آن تمام ظروف آلومینیومی که نیاز به تمیز کاری دارند را درون قابلمه بگذارید. شایان ذکر است که این روش با پیاز و سیب تا حدودی گران است و بنابراین فقط باید در مواردی که وسایل فلزی کثیف زیادی جمع شده اند یا قصد تمیز کردن یک قابلمه بسیار بزرگ را دارید مورد استفاده قرار گیرد.

تمیز کردن قابلمه آلومینیومی3

قابلمه را حسابی از آب پر کنید

گاز را روشن کنید و صبر کنید تا آب جوش، دمای زیاد، سیب،پیاز و نمک کار خودشان را انجام می دهند. بعد از گذشت حدود ۱ تا ۵ ساعت، تمام ظروف آلومینیومی باید کاملاً تمیز شده باشند. شما می توانید ظروف کوچکتر را درون قابلمه بزرگ با آب در حال جوش به همراه محتویات قرار دهید.

تمیز کردن قابلمه آلومینیومی4

ظرف تمیز شده مانند روز اول می شوند

برخلاف موارد استفاده از مواد شیمیایی خانگی و دستور العمل های موجود با سرکه، این روش خوب است زیرا برای انسان کاملاً بی ضرر است. پس از عمل تمیز کردن و برق انداختن، فقط ظرف ها را بشورید.

تمیز کردن قابلمه آلومینیومی5

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا