;
رابطه و ازدواجسبک زندگی

خیانت در رابطه: آیا تجربه خیانت داشته اید؟ با این احساس چه کنیم؟

خیانت در رابطه: وقتی احساس می کنید به شما خیانت شده است، این چیزی نیست که بتوان خیلی سریع با آن برخورد کرد. شما به زمان نیاز دارید تا همه اتفاق هایی که اتفاق افتاده است را پردازش کنید و این بسته به رویداد های خاص متفاوت خواهد بود.

در ابتدا، فقط باید تمام تلاش خود را بکنید تا با طوفان احساسات درونی کنار بیایید و در عین حال ظاهر یک زندگی عادی را حفظ کنید.

با گذشت زمان، متوجه خواهید شد که بر شوک اولیه غلبه کرده اید و شروع به التیام زخم های عاطفی خود می کنید. کار های خاصی وجود دارد که می توانید برای کمک به این موضوع انجام دهید. با بخش سبک زندگی گفتنی همراه باشید.

حتما بخوانید: سردمزاجی در رابطه را بدون نیاز به پزشک درمان کنید: خانم ها بیشتر مراقبت کنید

چگونه با احساس خیانت در رابطه کنار بیاییم؟

خیانت در رابطه

به خودتان فکر کنید.

خیانت در رابطه: وقتی گرد و غبار کمی فرو نشست و احساسات شما به نسبت کم تر شد، ممکن است از یک دوره درون نگری بهره مند شوید. این زمانی است که به درون خود نگاه می کنید و سعی می کنید خیانت، عواقب و پیامد های طولانی مدت زندگی خود را درک کنید.

ممکن است بخواهید بلافاصله پس از این که به شما خیانت شد، افکار، احساسات و رفتار های خود را بازتاب دهید و در نظر بگیرید که چگونه ممکن است سعی کنید از موقعیت های مشابه در آینده اجتناب کنید (یا اگر با چنین موقعیتی مواجه شدید متفاوت عمل کنید).

برای این که بیشترین سود را از این موضوع ببرید، برخی از روانشناسان پیشنهاد می ‌کنند که به جای پرسش ‌های مبتنی بر چرایی، روی پرسیدن سؤالات مبتنی بر چیستی تمرکز کنید. سوال بهتر این است که از خود بپرسید: چه احساسی دارم، گزینه‌ های من چیست و چه چیزی واقعا ۵ سال بعد اهمیت خواهد داشت؟

ممکن است مجبور شوید به هر گونه افکار وسواسی که در مورد خود خیانت دارید بپردازید. پس شما احتمالا سؤالات زیادی در مورد آن چه اتفاق افتاد، چگونه اتفاق افتاد و چرا رخ داد، دارید.

اما تا زمانی که نتوانید به طور واقع بینانه به این سؤالات پاسخ دهید، فکر کردن به آن ها بار ها و بار ها فقط شما را در وضعیت دردناک عاطفی که اکنون در آن هستید گیر می دهد.

حتما بخوانید: پنهان کاری زنان که کار دستشان می دهد، زنان چه چیزهایی را به شما نمی گویند؟؟

سعی کنید در مورد رابطه واقع بین باشید.

خیانت در رابطه: از ربط دادن به گذشته به عنوان لحظه ای عالی در زمانی که همه چیز در دنیا خوب بود خودداری کنید. واقع بین باشید و بپذیرید که قبل از وقوع خیانت مشکلاتی در رابطه شما وجود داشته است.

این قدرت ضربه را تا حدودی کاهش می دهد زیرا احساس نمی کنید که زندگی شگفت انگیزی را با این شخص از دست داده اید. شما تصدیق خواهید کرد که احتمالا زمانی که این اتفاق افتاد در حال عبور از یک مشکل سخت بودید.

 اندوهگین شدن

خیانت در رابطه: بخشی از فرآیند غلبه بر آن چه اتفاق افتاده، غصه خوردن است. در برخی موارد، این ممکن است به معنای غمگین بودن برای رابطه ای باشد که به پایان رسیده است. در برخی دیگر، ممکن است به معنای غمگین شدن برای آینده ای باشد که برای خود و شخص دیگری تصور کرده بودید و حالا تمام آن ها یک شبه بهم ریخت.

این قطعا شامل خشم و غم و اندوه است، اما بسیاری از احساسات دیگر را نیز شامل می شود. حتی ممکن است دچار افسردگی موقت شوید. شما باید این احساسات را به جای سرکوب آن ها احساس کنید.

شما باید بپذیرید که این اتفاق افتاده است. این به این معنی نیست که شما باید با آن مشکلی نداشته باشید، اما باید بپذیرید که این عمل اتفاق افتاده است و منجر به آسیب زیادی شده است.

آیا می توانید فرد خیانتکار را ببخشید.

خیانت در رابطه: ممکن است در حال حاضر امکان پذیر نباشد، اما باید سعی کنید در نهایت کسی را که به شما خیانت کرده ببخشید. بخشش برای آن ها نیست؛ این برای شما است. بخشیدن آن ها به این معنا نیست که شما با کاری که آن ها انجام دادند مشکلی ندارید، به این معنی است که می خواهید رنج خود را رها کنید.

ممکن است فکر کنید که آن ها را بخشیده‌ اید، اما متوجه می‌ شوید که هنوز خشم یا رنجش را در خود نگه می‌ دارید؛ پس این کار زمان و کار می خواهد تا بتوانید از این مسیر عبور کنید.

بخش مهمی از بخشیدن کسی این است که سعی کنید با او همدردی کنید و عیوب او را جزئی از انسان بودنش بدانید. ممکن است بخواهید در مورد نقص های خود فکر کنید تا شکاف بین شما و آن ها را پر کنید. شما ممکن است به کسی خیانت نکرده باشید، همان طور که آن ها به شما خیانت کرده اند، اما بدون شک با اعمال خود به دیگران آسیب رسانده اید.

در نهایت، شما می توانید خیانت را به گذشته خود بسپارید. ممکن است هرگز نتوانید آن را به طور کامل رها کنید، اما دیگر تاثیر زیادی بر زندگی شما نخواهد داشت. حتی ممکن است بتوانید آن را به عنوان یک لحظه مهم در زندگی یا رابطه خود ببینید که در درازمدت مزایایی دارد.

 مراقب خودت باش.

خیانت در رابطه: «مواظب خودت باش» ممکن است مانند توصیه های کهنه و خسته به نظر برسد که برای هر بیماری و مشکلی که تا کنون وجود داشته است داده می شود. اما به یاد داشته باشید اگر با جسم و ذهن خود با مهربانی رفتار کنید و مراقب آن ها باشید، خیلی سریع تر بهبود پیدا می کنند.

با خوب غذا خوردن، ورزش منظم، اطمینان از خواب کافی و گذراندن وقت برای انجام کار هایی که از آن لذت می برید، احساس بهتری نسبت به خود و موقعیت های خود خواهید داشت.

این بدان معنا نیست که نمی توانید چند روز در رختخواب خود بنشینید و بستنی و شکلات بخورید، اما به خودتان اجازه ندهید که در آن جا بمانید. شما باید بگویید بس است و به زندگی خود و انجام کار هایی که باعث تولید آن حس خوب در مغز شما می شود، بازگردید.

 کمک بگیرید.

خیانت در رابطه: اگر متوجه شده اید که نمی ‌توانید درد را پشت سر بگذارید یا افکار مربوط به خیانت را از سرتان بیرون کنید، ممکن است از آسیب خیانت رنج ببرید. این می تواند در هر نوع خیانت اتفاق بیفتد، اگر رفتار های شما از زمان خیانت تغییر کرده است و به شیوه های قابل توجهی بر زندگی روزمره شما تأثیر می گذارد، باید برای غلبه بر آن از یک متخصص در این زمینه مانند مشاوره ها کمک بگیرید.

حرف آخر:

خیانت در رابطه: آیا خیانتی که تجربه کردید توسط شریک زندگی تان انجام شده است و آیا هنوز مطمئن نیستید که چگونه به آن نزدیک شوید؟ روند بهبودی زمان می برد و همان طور که در بالا ذکر شد، صحبت با شخص ثالث بی طرفی که به نگرانی ها و احساسات شما گوش می دهد و توصیه هایی برای کمک به شما ارائه می دهد می تواند مفید باشد.

از طریق مشاوره های ما می توانید با مشکلات خود از جمله خیانت کنار بیایید. آیا شما هم از این تجربه ها در زندگی خود داشته اید؟ یا در نزدیکان خود خیانتی را دیده اید؟ چگونه با آن ها کنار آمدید؟ در کامنت ها تجربیات خود را بنویسید تا بقیه افراد نیز از آن ها استفاده کنند.

مطالب پیشنهادی جالب:

روابط عاطفی و ازدواج: با عشق یک طرفه چه کنیم؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + شش =

دکمه بازگشت به بالا