;
رابطه و ازدواجسبک زندگی

درخواست رابطه جنسی قبل از ازدواج + دخترا و پسرا مراقب باشین!

رابطه جنسی قبل از ازدواج: امروزه درصد بیشتری از دخترها و پسرها به نسبت گذشته، رابطه عاطفی را با جنس مخالف را قبل از ازدواج تجربه می‌کنند. رابطه‌ای که گاهی به ازدواج می رسد و گاهی نیز خیر. اگرچه برقراری رابطه جنسی در روابط پیش از ازدواج، در بسیاری از جوامع غربی امری رایج و متداول شده است. اما آیا این موضوع از نظر علمی و روانشناسی قابل قبول است؟ چه مزایای و معایبی برای برقراری رابطه جنسی در روابط پیش از ازدواج وجود دارد؟ با مطلب امروز از بخش رابطه و ازدواج گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: تمیز کردن پشت قابلمه با راهکارهای خانگی بدون زحمت

دلایل گرایش به داشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج

در زیر چند دلیل معمول که باعث می شوند رابطه جنسی میان دختر و پسر صورت بگیرد برایتان آورده ایم، که البته پرداختن به این موضوع و دلایل ممکن است بسیار پیچیده تر باشد و حتی شرایط اجتماعی و اقتصادی نیز موجب این اتفاق شود.

  • کشش جنسی طبیعی بین دختر و پسر که امری ذاتی و طبیعی است
  • بعضی از دختران ممکن است با انجام رابطه جنسی سعی در مجبور کردن دوست پسرشان به ازدواج کنند.
  • دوستان و رسانه‌ها گاهی افراد را ترغیب می‌کنند تا با برقراری رابطه جنسی با هم راحت‌تر و به هم نزدیک‌تر شوند.
  • گاهی اوقات دخترها تن به رابطه جنسی می‌دهند تا طرف مقابل‌شان را در رابطه نگه دارند و او را از دست ندهند. این افراد به دلیل وابستگی افراطی و ترس از دست دادن ممکن است تن به هر کاری بدهند.

درخواست رابطه جنسی قبل از ازدواج 1

این مطلب هم مفیده: بهترین روش دم کردن زعفران: آب جوش و یخ نیست!

معایب رابطه جنسی قبل از ازدواج و در دوران دوستی

رابطه جنسی قبل از ازدواج معایبی دارد که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت، شاید بعضی از این معایب مختص جامعه اسلامی و فرهنگ ایرانی باشد، ولی بعضی از موارد در سراسر جهان می توان این معایب را برشمرد و روانشناسان نیز حداقل 70 درصد این موارد تایید می کنند.

1. از دست دادن بکارت دختر

چه بخواهیم بپذیریم چه انکار کنیم، در جامعه کنونی ما بکارت دختر قبل از ازدواج، یکی از معیارهای اصلی فاکتور مهمی برای قضاوت کردن درمورد پاکی و نجابت دختر است. گرچه از نظر اخلاقی تنها باکره بودن یا نبودن دختر، معیار معتبری برای تشخیص پاکی و نجابت او نمی‌تواند باشد.

2. سرد شدن پسر یا دختر برای ازدواج

رابطه جنسی در دوران دوستی شاید در لحظه جذاب و ارضاکننده باشد، اما این جذابیت و شور و هیجان دوامی ندارد. چرا که مردان همواره فکر می‌کنند که این رابطه فقط بخشی از دوستی‌شان بوده، حال آن که زنان بر این باورند که تمام زندگی خود را در اختیار عشقشان قرار داده‌اند و به او نزدیکتر شده‌اند.

درواقع اگر دختر یا پسری در دوران رابطه عاطفی همه صمیمیت‌ها، جذابیت‌ها و پتانسیل‌های عاطفیش را برای طرف مقابل رو کند، او سرد می‌شود و هیچ انگیزه‌ای برای ارتقای رابطه به مرحله ازدواج نخواهد داشت. چون همه دستاوردهایی که می‌توانست از این رابطه بدست آورد برایش مهیا شده است.

شاید به دردت بخوره: بهترین روش تمیزکردن مبل در منزل

3. امکان بارداری ناخواسته

بارداری ناخواسته

یکی از احتمالاتی که همواره در رابطه جنسی کامل و مقاربت وجود دارد، امکان بارداری است. اما در صورتی که دختر و پسر هنوز ازدواج نکرده باشند، بارداری می‌تواند یک مشکل جدی به خصوص برای دختر باشد. فرزند حاصل از رابطه قبل از ازدواج، در اسلام فرزندی نامشروع خوانده می‌شود. در جامعه ما علاوه بر اینکه فرزند نامشروع از نظر عرفی پذیرفته نیست، از نظر قانونی نیز حقوقی به او تعلق نمی‌گیرد. به همین دلیل معمولا دختران مجبور به سقط جنین در بارداری ناخواسته از رابطه جنسی قبل از ازدواج هستند.

این هم جالبه: 2 روش‌ برای جلوگیری از سیاه شدن چای در فلاسک

4. امکان ابتلا به بیماری های مقاربتی

ابتلا به بیماری‌هایی که از طریق مقاربت منتقل می‌شوند(مانند ایدز و بیماری‌های جنسی)، در روابط قبل از ازدواج بیشتر است. این امر دو دلیل دارد. زیرا اولا در روابط قبل از ازدواج، شناخت کمی نسبت به طرف مقابل وجود دارد و ممکن است او بیماری مسری جدی داشته باشد که ما از آن بی اطلاع باشیم. دوما فردی که قبل از ازدواج رابطه جنسی برقرار می‌کند ممکن است با افراد زیاد دیگری نیز قبلا رابطه برقرار کرده باشد و احتمال بیشتری وجود دارد که به بیماری‌های مقاربتی مبتلا باشد.

5. تاثیرات منفی بر رابطه زناشویی بعد از ازدواج

تصور کنید دختر یا پسر یک رابطه‌ی جنسی عاشقانه را با طرف مقابل تجربه کند اما بنا به دلایلی نتواند با همان فرد ازدواج کند. بعدها اگر این دختر یا پسر با شخص دیگری ازدواج کند، با وجود از دست دادن رابطه‌ی قبلی، احتمال زیادی وجود دارد که در ذهن و خیال خود رابطه عاشقانه قبلی را مرور کند. حتی او ممکن است به صورت ناخودآگاه در تمام لحظات عاشقانه‌ای که با همسرش دارد، معشوق قبلی را جایگزین کند. چنین طرز تفکری در صورت ادامه یافتن، رابطه‌ی جدید را دچار اختلال می‌کند.

درخواست رابطه جنسی قبل از ازدواج 2

نتیجه گیری:

به صورت کلی می توان گفت که داشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج می تواند آثار مخربی هم برای دختران و هم پسران داشته باشد و باعث شود که ازدواج های ناموفق بیشتری صورت بگیرد، چه بخواهیم و چه نخواهیم قبول کنیم، بیشترین آسیب را در رابطه جنسی قبل از ازدواج دختران از لحاظ اجتماعی خواهند دید و ازین رو باید بیشترین دقت را داشته باشند.

در صورتی که رابطه جنسی قبل از ازدواج داشته اید و این رابطه به ازدواج ختم نشده است، حتما نیاز است که توسط روانشناس مورد تراپی قرار بگیرید، زیرا ضربه این رابطه ناموفق ممکن است حتی از طلاق نیز برایتان سنگین تر تمام شود و موجب آسیب دیدن بیش از پیش در شما گردد. پس به صورت کلی توصیه می گردد رابطه جنسی قبل از ازدواج را با حساسیت بیشتری در موردش بازنگری کرده و عجولانه و احساسی تصمیم نگیرید و خود را برای هرگونه عواقب شکست های عاطفی آماده کنید.

 

این هم جالبن:

مردان و زنان کدام ماههای سال زیبا هستند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 12 =

دکمه بازگشت به بالا