;
سلامتبیماری ها

۴ روش درمان سیاتیک در خانه که کاربردی و راحته

درمان سیاتیک در خانه: برخی از افراد که تجربه یا دانش نسبی در رابطه با دردهای سیاتیک و دیسک کمر را دارند، برای کاهش درد سیاتیک درمان خانگی سیاتیک را توصیه می ­کنند.

درمان سیاتیک در خانه

در ادامه سعی کرده ­ایم روش ­هایی که مورد تایید پزشکان است را معرفی کنیم. دقت کنید که با شروع هر کدام از این روش­ها نباید توصیه ­ها و درمان­ هایی که متخصص به شما توصیه کرده است را کنار بگذارید. در بخش سلامت از سری مطالب بیماری ها درمان سیاتیک در خانه را یاد بگیرید. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: مهم‌ترین علائم کبد چرب در زنان و مردان چیه؟

۱- درمان خانگی رگ سیاتیک با ورزش

درمان سیاتیک در خانه، ورزش ­هایی مانند شنا، یوگا، پیاده روی و تای چی می­توانند برای درمان سیاتیک بسیار موثر باشد. همچنین برای درمان سیاتیک با ورزش خانگی برخی از حرکات کششی را نیز می­توان انجام داد.

اما به یاد داشته باشید تمامی این حرکات باید طبق نظارت یک فرد متخصص حرکت درمانی یا پزشک فیزیوتراپ انجام شود. همچنین لازم است زمانی که دردتان به خوبی درمان نشده است از انجام ورزش­های سنگین مانند برداشتن وزنه، اسکوات، کشش شدید همسترینگ و شکم خودداری کنید.

درمان سیاتیک در خانه1

۲- استفاده از کمپرس آب گرم و یخ درمانی

درمان سیاتیک در خانه، برخی از روش­های درمان خانگی سیاتیک کمر و پا، کارهایی هستند که می­توان آن­ها را در خانه برای کاهش درد انجام داد. در این میان هم یک کیسه آب گرم و هم کمپرس آب سرد یا یخ درمانی می­ تواند باعث کاهش درد شود.

به این صورت که یخ به کاهش التهاب کمک می­ کند و گرما با افزایش جریان خون در ناحیه دردناک، باعث تسریع بهبودی می­شود. در کل هر دوی این­ها می­توانند باعث کاهش اسپاسم عضلانی شوند. برای این منظور می ­توانید هر یک ساعت یکبار کیسه یخ و هر ۲ یا ۳ ساعت یکبار کیسه آب گرم را به مدت ۱۵ دقیقه روی محل درد قرار دهید.

درمان سیاتیک در خانه2

۳- تغییر حالت مداوم بدن

درمان سیاتیک در خانه، یکی دیگر از روش­های درمان خانگی سیاتیک کمر و پا اینست که خود را از وضعیت­های یکنواخت خارج کنید. به­طور کلی نباید مدت طولانی در یک وضعیت یکسان باشید. برای این منظور لازم است هر ۲۰ دقیقه یکبار حالت خود را تغییر دهید.

به ­طور مثال اگر خوابیده­اید باید هر ۲۰ دقیقه یکبار شکل خوابیدن خود را عوض کنید یا اگر نشسته­اید باید کمی تغییر در شکل نشستن خود ایجاد کنید. اینکار به کاهش درد شما و کاهش فشار روی عصب کمک می­ کند.

۴- استراحت کافی

درمان سیاتیک در خانه، یکی دیگر از روش­های درمان خانگی گرفتگی رگ سیاتیک کمر استراحت کافی­ست. این به معنی این نیست که میزان و ساعات خوابتان را زیاد کنید؛ به این معنی است که مدت طولانی روی صندلی ننشینید، کارهای سنگین نکرده و وسایل سنگین جابجا نکنید.

این کارها باعث تشدید بیماری شما شده و روند بهبودی شما را کندتر می­کنند. همچنین عدم تحرک بیش از حد نیز می­ تواند باعث عدم بهبودی کامل شما شود.

چه زمانی باید درمان خانگی سیاتیک پای راست را متوقف کنید؟

درمان سیاتیک در خانه، فرقی نمی­ کند که از کدامیک از روش­های درمان سیاتیک یا درمان دیسک کمر در منزل استفاده می­کنید، در هر صورت باید به علائم و نشانه­های بیماری خود دقت کنید. اگر با انجام آن­ها روند بهبودی شما سرعت گرفت جای خوشحالی ا­ست.

اما با مشاهده هر کدام از نشانه­هایی که در زیر به آن­ها اشاره شده است، باید درمان خانگی و انجام هرگونه ورزش برای درمان سیاتیک را قطع کرده و به سرعت به پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید.

زمانی ­که با انجام درمان­های خانگی و پس از دو هفته درد سیاتیک به قوت خود باقی مانده است.
زمانی­که با شروع هر کدام از این روش­های درمان خانگی دیسک کمر و سیاتیک درد سیاتیک شما تشدید شد.
اگر در ناحیه پا احساس بی حسی، گزگز و ضعف کردید.
کنترل روده و مثانه خود را از دست دادید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + سه =

دکمه بازگشت به بالا