;
سبک زندگیمهارت های زندگی

شستن کاپشن های پر: نحوه شستشوی درست در منزل

شستن کاپشن های پر: برای کمک به افزایش طول عمر کاپشن های پر، و ژاکت های کوهنوردی باید آن ها را با روش های مناسب و در دوره های منظم شستشو داد. عموما توصیه می شود که این کار را بیش از دوبار در سال انجام ندهید. نکات و مواردی که در ادامه ذکر می کنیم در شستشوی آن ها در نظر بگیرید. در بخش سبک زندگی از سری مطالب مهارت های زندگی شستن کاپشن های پر را یاد بگیرید. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: افسردگی در عید نوروز و راه حل های مفید

اول : از بین بردن لکه

قبل از شروع به شستن و تمیزکردن کاپشن های پر بهتر است ابتدا لکه های گل و لای و یا غذا را از روی آن ها از بین برد.
با یک دستمال تمیز می توانید اثرات آن ها را از بین ببرید. زیپ های کاپشن را ببندید و نوارها و یقه لباس را مرتب کنید. اگر برایتان مقدور بود، استین های ژاکت را بیرون اورده و آن ها را برعکس کنید. سپس زیپ ها را ببندید.

شستن کاپشن های پر3

 

دوم : بررسی شوینده و ماشین لباس شویی

شستن کاپشن های پر، در مورد شستشو با ماشین لباسشویی، قطعا بهترین گزینه برای استفاده از آنها، ماشین های لباس شویی تخصصی و دارای برنامه لباس های حساس و خصوصا کاپشن ها می باشد. اما چون این مورد برای همه در دسترس نیست، روش هایی استفاده کنید که با ماشین های معمول هم بشه انجام داد.

شوینده های معمولی که برای سایر لباس ها به کار می رود، به ساختار لباس اسیب می زنند. مثلا خاصیت ضداب بودن آن ها را از بین می برند. باید در انتخاب شوینده ها دقت داشته باشید. چون به راحتی یک شوینده نادرست می تواند پرزها و حالت خوش فرمی لباس را تخریب کند.

سوم : شستشوی محل قرار گیری مواد شوینده

در ادامه شستن کاپشن های پر، در نظر داشتن این نکته در مورد لباس هاست که باید از نبود بقایای سایر شوینده ها در لباس شویی خود اطمینان حاصل کرد. حتما قبل از شروع به شستن این لباس ها محفظه مواد شوینده ماشین لباس شویی را بیرون اورده و تمیز کنید.

نرم کننده ها و برخی قاب های مورداستفاده برای کاربردهای روزانه به شدت بافت های ژاکت را سست می کنند.
پس باید این موارد را در نظر داشت. مواد صحیح و بجا استفاده کرد.

شستن کاپشن های پر1

چهارم : تنظیمات چرخش و دمای ماشین لباسشویی

دمای شستشوی ماشین را روی سرد و پایین ترین درجه بندی بگذارید. به دلایلی که ذکر کردیم، در شستشوی کاپشن های پر، اسیب پذیری آن ها بالاست. پس باید با دور کند ماشین آن ها را شست.

پنجم : ریختن شوینده های مخصوص در محفظه شوینده

شستن کاپشن های پر، مقدار مناسبی از مواد شوینده را در محفظه ماشین لباسشویی خود بریزید. بسته به نوع محلولی که استفاده می کنید. مقداری از آن را داخل محفظه بریزید. ماشین را در حالت ابکشی آرام بگذارید، که بقایای مواد شویند روی لباس باقی نماند.

ششم : خشک کردن کاپشن

شستن کاپشن های پر،  کاپشن های پر رو نباید به هیچ وجه مقابل آفتاب و هوای آزاد قرار داد تا خشک شوند.
نه تنها خشک شدن در هوای ازاد برای پرزها و بافت اصلی کاپشن مضر می باشد، بلکه قرار دادن آن به حالت عادی هم باعث بوگرفتن آن ها می شود. چنین ژاکتی باید در معرض دمای ملایم، روی یک محل کمی گرم قرار گیرند. عموما خشک کن ها با درجه کم، تا به ارامی فرایند خشک شدن طی شود.
در ضمن در گرمای ملایم هم هیچ گاه بو نمی گیرند.

خشک کردن کاپشن

راهنمای نحوه شستن کاپشن های پر

تعدادی توپ تنیس در خشک کن قرار دهید تا از برخورد مستقیم لباس با دیواره خشک کن جلوگیری شود. بعد از انجام این مراحل، مطمئن شوید که ژاکت تان کامل خشک شده. مجددا با خیال راحت می توانید از آن استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − هجده =

دکمه بازگشت به بالا