;
آشپزیسبک زندگی

عکس های تزیین ماست خیلی ساده و شیک برای پذیرایی

تزیین ماست: ماست در کنار بسیاری از غذاها سرو می شود می توانید کاسه ماست را با نعنا و خیار و گل محمدی یک دیزاین شیک کنید و به میز پذیرایی خود زیبایی بیشتری بدهید.

ماست، یکی از فراورده‌های شیر است که با تخمیر توسط باکتریها تولید می‌شود و بهتر است با غذا خورده شود. در این فرایند، لاکتوز موجود در شیر به اسید لاکتیک تبدیل می‌شود. ماست اغلب از شیر گاو، گاومیش، گوسفند، بز و سایر حیوانات اهلی تولید می‌گردد.

به غیر از زبان‌های ایرانی مانند فارسی و کردی در دیگر زبان‌های دنیا (البته در ترکی آذربایجانی قاتوق گفته می‌شود) غالباً نام یوقورت را به‌کار می‌گیرند که ریشه در زبان ترکی دارد. پانصد سال قبل از میلاد مسیح در تاریخ هند و ایران باستان به ماست اشاره شده‌است اینطور که مشخص می‌باشد در این مناطق به دلیل رواج دامپروری مشتقات شیر نسبت به سایر مناطق از تنوع بیشتری برخوردار بوده که ماست از جمله آن می‌باشد. یک زیست‌شناس روسی عقیده داشت که لاکتوباسیلوس برای سلامتی مفید است، او سعی نمود که استفاده از ماست را در سرتاسر اروپا رواج دهد. به دنبال آن در سال ۱۹۱۹ میلادی اولین کارخانه صنعتی تولید ماست در شهر بارسلونای اسپانیا احداث شد و مصرف ماست روز به روز افزایش یافت. اما اولین ماست‌ها احتمالاً به‌طور تصادفی تهیه شدند؛ یعنی زمانی که شیر را برای حمل و نقل داخل کیف‌هایی که از پوست بز درست شده بود می‌ریختند، باکتری موجود در پوست بز، شیر را تخمیر نموده و ماست به دست می‌آمد.

شاید به دردت بخوره: بهترین روش تمیزکردن مبل در منزل

عکس های تزیین ماست

این مطلب هم مفیده: بهترین روش دم کردن زعفران: آب جوش و یخ نیست!

تزیین ماست

تزیین ماست

برایتان جالب خواهد بود

طرز تهیه حلیم گندم بدون گوشت و مرغ برای افطاری

ترفند جدید برای گرفتن نفح حبوبات به روش مادربزرگ ها

بهترین روش تفت دادن زرشک برای پلو که نمی دونستی!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا