;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

موهای ابریشمی: 12 کار برای اینکه موهایتان را در خانه نرم کنید!

موهای ابریشمی: نشانه های موهای سالم می توان به موهای ضخیم، نرم و براق اشاره کرد. داشتن موهای ابریشمی چیزی است که هر فردی با آن متولد نمی شود. اگر رژیم غذایی شما سالم نباشد یا اگر از محصولات مویی استفاده کنید که برای نوع موی شما مناسب نیستند، ممکن است موهای شما خشک و شکننده شوند.

وقتی موهای شما نتوانند رطوبت روغن های طبیعی ترشح شده از پوست سر را حفظ کنند، خشک و زبر می شوند. در مد و زیبایی مجله گفتنی چند تغییر وجود دارد که می توانید آنها را در سبک زندگی و رژیم مراقبت از مو بگنجانید تا موهایی نرم و ابریشمی داشته باشید.

موهای ابریشمی: 12 کار برای اینکه موهایتان را در خانه نرم کنید!

1. محصولات مراقبت از مو را با توجه به نوع موی خود انتخاب کنید. هنگام خرید شامپو و نرم کننده از بازار، روی نوع موهای خود تمرکز کنید. فرمولاسیون محصول مراقبت از مو با توجه به انواع موها که موهای چرب، خشک یا آسیب دیده هستند، انتخاب شده است.

موهای ابریشمی4
زیاد از شامپو استفاده نکنید.

2. روزانه موهایتان را شامپو نکنید. شستن روزانه موها با شامپو چربی را از موهای شما پاک می کند. در عوض، دو یا سه بار در هفته شامپو بزنید. اگر موهایتان چرب است، می توانید شامپوهای خشک را امتحان کنید. فقط پوست سر را شامپو کنید، نه نوک آن را.

3. همیشه از نرم کننده استفاده کنید. استفاده از نرم کننده را به مدت 2 تا 5 دقیقه فراموش نکنید و پس از شامپو کردن موهای خود آن را بشویید. از نرم کننده فقط روی نوک موها استفاده کنید و نه روی پوست سر یا تمام طول موها. تهویه مطبوع به قفل شدن رطوبت کمک می کند. الکتریسیته ساکن بین تارهای مو را کاهش می دهد و می تواند در برابر نور خورشید محافظت کند.

موهای ابریشمی1
به طور مرتب به موهایتان روغن بزنید

4. موهایتان را مرتباً روغن بزنید. اگر موهایتان خشک است، حداقل ۱ ساعت قبل از شامپو کردن موهایتان را بدون روغن نشویید. شما می توانید از هر روغنی که برای مو مفید است مانند روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن بادام یا روغن آرگان استفاده کنید. ماساژ پوست سر با روغن مخصوصا برای پوست سر خشک مفید است. اگر پوست سرتان چرب است، روغن مو را فقط به تارها و نوک موها بمالید و از ریشه موها دوری کنید.

5. از ماسک های مو استفاده کنید. استفاده از ماسک های مو یک بار در هفته می تواند به حفظ چربی در موهای شما کمک کند. هر یک از ماسک‌های خانگی که در زیر آورده شده است را بمالید، ماسک را به مدت 1 ساعت نگه دارید، آن را با شامپو بشویید و سپس یک نرم‌کننده مو بزنید.

ماسک های طبیعی مثل:

ترکیب زرده تخم مرغ و آووکادو
موز و آووکادو
ژل آلوئه ورا

6. موهای خود را با آب داغ نشویید. موهای داغ موهای شما را خشک می کند. می توانید با آب ولرم یا آب سرد بشویید. نرم کننده را با آب خنک بشویید. پس از نرم کردن، شستشوی مو را با آبکشی نرم کننده با آب سرد خاتمه دهید.

7. درمان با روغن گرم را امتحان کنید. هر یک از روغن ها مانند روغن نارگیل، روغن زیتون یا روغن کرچک را گرم کنید و به آرامی آن را به مدت چند دقیقه روی موهای خود ماساژ دهید. موها را ببندید و با کلاه دوش بپوشانید. موهای خود را به مدت 10 دقیقه در این حالت نگه دارید و با شامپو بشویید و سپس موهای خود را حالت دهید.

موهای ابریشمی2
استفاده از روغن گرم برای مو مفید است

8. استفاده از وسایل گرمایشی را محدود کنید. ابزارهای حالت دهنده مانند اتو مو و سشوار با هوای گرم باعث می شود موهای شما روغن طبیعی خود را از دست بدهند و در صورت استفاده مکرر باعث آسیب مو می شوند. از چنین وسایل گرمایشی دوری کنید و فقط گاهی از آنها استفاده کنید. قبل از استفاده از وسایل گرم کننده روی موهای خود از محافظ حرارت استفاده کنید.

9. از مدل موی های خاصی اجتناب کنید. برخی از مدل‌های مو که موهای شما را محکم می‌کشند، مانند دم اسبی و استفاده از بند موی محکم روی پیشانی، می‌تواند به موهای شما آسیب برساند. موهایتان را شل ببندید نه محکم.

10. از موهای خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. هر زمان که زیر نور آفتاب به بیرون از منزل می روید موهای خود را با روسری بپوشانید.
استفاده از رنگ / رنگ مو را به حداقل برسانید. رنگ کردن مو یا رنگ کردن مو در صورت انجام مکرر می تواند به بافت موهای شما آسیب برساند. استفاده از آنها را محدود کنید و بین دو درمان مو حداقل 6 هفته صبر کنید.

11. موها را کوتاه کنید. کوتاه کردن موها یک بار در 3 تا 4 ماه به کاهش نوک موها کمک می کند و موهایی سالم به شما می دهد.

12. تغییراتی در رژیم غذایی ایجاد کنید.چربی های سالم را به شکل اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی های چرب و روغن بذر کتان به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

از غذاهای غنی از آهن مانند چغندر، خرما، لوبیا، عدس، اسفناج و دمنوش استفاده کنید. از غذاهای غنی از بیوتین مانند تخم مرغ، اسفناج، بادام استفاده کنید. ویتامین C را با مصرف مرکبات مانند پرتقال، انگور فرنگی هندی (آمله) و لیمو ترش در رژیم غذایی خود بگنجانید.

موهای ابریشمی3
جذب ویتامین دی از طریق آفتاب

با قرار گرفتن در معرض نور خورشید در ساعات اولیه صبح برای چند دقیقه ویتامین D را به طور طبیعی دریافت کنید. از غذاهایی مانند زرده تخم مرغ، قارچ و ماهی استفاده کنید.

اگر درمان‌های خانگی فوق به نرمی، ابریشمی یا سلامت موهای شما کمکی نمی‌کند، به متخصص پوست یا متخصص پوست مراجعه کنید. آنها می توانند هر گونه بیماری پزشکی مانند کمبودهای تغذیه ای را شناسایی کرده و مشکلات موهای شما را بر اساس آن درمان کنند.

مطالب جالب پیشنهادی:

پیشنهادی: ترمیم پوست صورت با فیشیال پاییزه که تعجب می کنید!

سفید کردن پوست با دو راهکار طبیعی در خانه: شفاف تر شدن پوست

10 زیباترین زنان کره جنوبی در سال 2023 بر اساس نظرات عمومی

معجزه چرب کردن ناف؛ اگر این مشکلات را دارید

لاغری با خرما: روش جدید کاهش وزن در دنیا

صابون زردچوبه برای جوان نگه داشتن پوست؛ به راحتی در منزل بسازید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =

دکمه بازگشت به بالا