;
سبک زندگیرابطه و ازدواج

چه مدت طول می کشد تا از طلاق عبور کنیم؟

مراحل غلبه بر طلاق: وقتی طلاق اتفاق می‌افتد، آدم دوست دارد روزی چشم‌هایش را باز کند و همه دردها را پشت سر بگذارد، اما مثل همه چیز، روندی دارد که غلبه بر آن زمان می‌برد. وقتی ازدواج می کنید با این قول و نیت این کار را انجام می دهید که همیشه با هم باشید. بنابراین، اگر جدایی پیش بیاید، تصور آن دشوار است، فرقی نمی‌کند که خود خواسته باشد یا شما را غافلگیر کند. غلبه بر طلاق هرگز آسان نیست و ممکن است کمی طول بکشد.

این که کنار گذاشتن یک رابطه تا چه میزان سخت است، تا حد زیادی به عمق پیوندهایی که آن را تشکیل می دهد بستگی دارد. از عواملی مانند زمان صرف شده با هم، کیفیت رابطه و تعهد گرفته تا ارتباطات مادی مانند فرزندان، دارایی و مشترکات. با بخش سبک زندگی از مجله گفتنی همراه باشید.

حتما بخوانید: سردمزاجی در رابطه را بدون نیاز به پزشک درمان کنید: خانم ها بیشتر مراقبت کنید

مراحل غلبه بر طلاق: چگونه طلاق را پشت سر بگذاریم؟

حتی سن، موقعیت و روابط اجتماعی زوجین بر بهبودی تاثیر می گذارد. هرچه یک گره چرخش بیشتری داشته باشد، باز کردن آن دشوارتر است. ازدواج و هر رابطه ای هم همین طور است. هیچ راه حل جادویی برای پشت سر گذاشتن طلاق وجود ندارد.

علم چه می گوید؟

پذیرش گسست عاطفی و طلاق به عوامل اطراف زوج بستگی دارد و ممکن است کم و بیش طولانی و پرهزینه باشد. اگرچه اندازه گیری احساسات انسان دشوار است، اما علم سعی کرده است روند طلاق و زمان لازم برای عبور از آن را درک کند.

حتما ببین: بازگشت به رابطه قبلی: چطوری به رابطه ای که تمام شده برگردم؟

مراحل غلبه بر طلاق-زنان تأثیرات عاطفی شدیدتری را احساس می‌کنند

مطالعات انجام شده توسط تیمی در دانشگاه بینگهمپتون در نیویورک نشان می دهد که می توان بین 6 ماه تا 2 سال بر طلاق غلبه کرد. بر اساس این تحقیق، زنان تأثیرات عاطفی شدیدتری را احساس می‌کنند اما سریع‌تر از مردان بهبود می‌یابند. در واقع، مردها برای غلبه بر جدایی به طور کلی کار سخت تری دارند.

 6 مرحله در فرآیند غلبه بر طلاق وجود دارد:

افسردگی و عصبانیت: ترکیبی از خشم در زوجین و لحظات اضطراب جدایی وجود دارد.
سرگردانی: ناشی از تغییر و عدم اطمینان.
درد و اندوه: درک این که احساس از دست رفته است.
انعکاس: این به دنبال توضیح و درک آن چه اتفاق افتاده است.
جذب: در این مرحله شما شروع به پذیرش طلاق و قطع رابطه با گذشته می کنید.
باز شدن: زمانی اتفاق می‌افتد که طلاق بر طرف شود و فرد توانایی ملاقات با افراد جدید و مواجهه با زندگی جدیدی را بدون رنجش یا پیوند با گذشته به دست آورد.

همچنین بخوانید: چرا همیشه در روابط عشقی شکست می خورم؟

نکاتی برای گذر از طلاق

مدیریت صحیح عاطفی در فرآیند جدایی می تواند مزایایی از نظر عزت نفس، پذیرش خود، بلوغ و تصمیم گیری به همراه داشته باشد.
رابطه زوجین در نحوه باور به خود و عمل کردن تاثیر بسزایی دارد. زندگی به عنوان یک زوج، با هم تعامل می کنند، برنامه ریزی می کنند و تصمیم می گیرند . تأثیر مستقیم شخص مقابل بر خود وجود دارد. شریک نیز یک تکیه گاه و کسی است که بیشتر صمیمیت خود را به او می سپارد.  به گفته کارشناسان، مهم نیست که چقدر خودکفا هستید، طلاق مانند از دست دادن بخشی از خود است.

حتما ببین: چیزهایی که رابطه عاشقانه را نابود می‌کنند!

برای بهبودی پس از طلاق مراحل مختلفی را می توان دنبال کرد:

_با کسی در مورد احساسات خود صحبت کنید.
_از کسی کمک بگیرید که بتواند شما را درک کند. احساسات یا غم خود را پنهان نکنید و سعی نکنید آنها را جبران کنید. اگر صمیمانه و عینی صحبت کنید، پاسخ هایی خواهید یافت که به شما کمک می کند.
_یک داستان مثبت پیدا کنید. اگر مدام در مورد جدایی ، طرد شدن و از دست دادن شادی صحبت کنید، بهبودی کندتر خواهد بود. با این حال، اگر به دنبال رویکردی مثبت به سابقه شخصی خود باشید، روند بهبودی سریع‌تر خواهد بود. به دنبال یادگیری از رابطه و جدایی، درس ها و آموزه های شخصی برای آینده باشید.
_خودت را پیدا کن و روی آن قسمتی از وجودتان که فکر می کنید هنگام جدایی از دست داده اید تمرکز نکنید. خود را دوباره تعریف کنید و مشخص کنید که خارج از یک رابطه چه کسی هستید. بخش هایی از خود را که به خاطر رابطه فدا کرده اید، پس بگیرید. شروع کنید به خودتان به عنوان یک فرد کامل و نه به عنوان نیمی که به شخص دیگری نیاز دارد.
_راه خودت را پیدا کن چیزهایی را پیدا کنید و به آن ها نزدیک شوید. اهداف و مسیرهایی را برای رسیدن به آنها تعیین کنید و آن مسیر را دنبال کنید. در آن مسیر، با خودتان و افراد جدید ارتباط برقرار کنید.

حتما بخوانید: چرا زنان مهربان عاشق مردان بدجنس می شوند؟

چه کاری را نباید انجام داد

مراحل غلبه بر طلاق- چه کارهایی را نباید انجام دادخود را منزوی نکنید یا در بیان احساسات خود در مورد جدایی به دیگران تردید نکنید. بنابراین پذیرش نهایی قابل تحمل تر خواهد بود.

همچنین بخوانید: 5 نشانه که نشان می دهد می توانید یک رابطه جدید را شروع کنید

موقعیت‌ها و اقداماتی را که باید اجتناب کرد

_خود را منزوی نکنید و احساسات خود را در ذهن خود نگه ندارید. کمک بخواهید و به اشتراک بگذارید.
_منتظر نمانید تا دیگران به شما بگویند چه کار کنید. با دیگران صحبت کنید اما راه حل در وجود خود شماست.
_خودت را حبس نکن که همه چیز خود به خود اتفاق بیفتد. برای غلبه بر طلاق اقداماتی انجام دهید .
_وانمود نکنید که حالتان خوب است.
_از احساس بد فرار نکنید. احساس خشم و اندوه طبیعی است. آن را به عنوان بخشی از فرآیند بپذیرید.
کمال گرا نباشید و فکر نکنید که اشتباه نمی کنید. به طور کلی در جدایی ها از هر دو طرف تقصیر وجود دارد. بپذیرید اما روی سرزنش خود تمرکز نکنید. آن را به عنوان یک کارآموزی در نظر بگیرید.

افرادی که بیش از دو سال طول می کشد تا طلاق را پشت سر بگذارند، احتمالاً یک یا چند مورد از این کارها را انجام می دهند تا از آن اجتناب کنند. تمام موارد فوق را در نظر داشته باشید و برای غلبه بر دوئل وقت بگذارید.

The English source of Relationships content is the Galgoli website.

لینک های مرتبط:

حتما ببین: نشانه های یک شوهر غیر حامی: شوهرم از من حمایت نمی کند؛ باید چه کار کنم؟

6 دلیل که چرا از رابطه جنسی لذت نمی برید

چگونه زخم طرد شدن را التیام دهیم؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا