;
سبک زندگیرابطه و ازدواج

چگونه زخم طرد شدن را التیام دهیم؟

زخم طرد شدن: آیا نمی دانید چگونه رد عشق را مدیریت کنید؟

طرد شدن چیزی است که همه ما در مقطعی از زندگی باید با آن دست و پنجه نرم کنیم. عشق همیشه متقابل نخواهد بود و بیایید صادق باشیم، تقریباً هر رابطه ای نقطه پایانی دارد. اگر در حال گذراندن شرایطی از این دست هستید، نکاتی را برای التیام زخم طرد آماده کرده ایم که کمک بزرگی به شما خواهد کرد.

 

غلبه بر طرد عشق به زمان و تعهد نیاز دارد. برای شما طبیعی است که در حال حاضر احساسات منفی زیادی داشته باشید و درک این موضوع بخشی از فرآیند است. ما قول می دهیم که اگر گام به گام برای التیام زخم طرد فکر کنید، می توانید از آن بهبود یافته و به آن چه در آینده در انتظار شماست نگاه کنید.

 

حتما ببینید: نشانه های رابطه اشتباه که زنان و مردان باید بدانند!

7 گام برای التیام زخم طرد شدن:

احساساتی که پس از طرد شدن اتفاق می افتد شامل حسادت، تنهایی، دلتنگی، گناه، شرم، اضطراب اجتماعی، غمگینی و خشم است. درد ناشی از طرد شدن، مشابه درد فیزیکی است. اگر پاسخی را که مغز در برابر آن ایجاد می کند در نظر بگیریم. با همه این‌ها می‌خواهیم به شما بگوییم که آن چه امروز احساس می‌کنید کاملاً طبیعی است و به این دلیل نیست که در اهمیت آن اغراق می‌کنید.

برای تأملاتی که در مورد چگونگی التیام زخم طرد خواهیم گفت، زمینه عشق را در نظر گرفته ایم. با این حال، این ها همچنین می توانند برای رد شغل، برای رد دوستی یا هر موقعیت دیگری که در نظر دارید استفاده شوند.

1. آن را بپذیرید

التیام زخم طرد با پذیرش آغاز می شود.
اگرچه ممکن است ناراحت کننده باشد، اما فکر کردن و پذیرش واقعی بودن طرد اولین قدم برای بهبودی است. بله، اولین قدم برای التیام زخم طرد، پذیرش آن است.گفتن این کار بسیار ساده تر از انجام آن است، زیرا فرآیندی کاملاً پیچیده است. با این حال، اگر ابتدا قبول نکنید که طرد شده اید، هرگز نمی توانید از باتلاق خارج شوید. این امر با احترام به تصمیم آن شخص اتفاق می افتد. باید آگاه باشید که انسان در قبول یا رد پیشنهادهای دیگران آزاد است، بنابراین نمی توانید کاری انجام دهید که آن ها را مجبور کنید آن چه را که می خواهید انتخاب کنند. قبول رد، پذیرش این اصل است که البته متضمن تمرین تواضع است.

همچنین به معنای برداشتن یک گام به عقب، شروع به اجرای اولین گام‌ها برای بستن چرخه، دانستن اینکه جاه‌طلبی‌های فعلی شما محقق نمی‌شوند، و اجتناب از سرزنش آن شخص است. پذیرش این که طرد شده اید به معنای درک واقعیتی است که در مقابل خود دارید. اگر باور دارید که این واقعیت وجود ندارد، یا می توانید کاری انجام دهید که آن را به روش خود تغییر دهید، آنگاه بیشتر و بیشتر در چاله سقوط خواهید کرد. همانطور که به زودی خواهیم دید، این به معنای پنهان کردن احساسات خود یا تظاهر به آسیب نبودن نیست. برعکس، این به معنای شبیه سازی است که شخصی ابراز کرده است که عشقی را که شما متقابلاً ابراز می کنید، متقابل نمی کند.

زخم طرد شدن-آن را بپذیرید

2. احساسات خود را در آغوش بگیرید

همان طور که در ابتدا توضیح دادیم، ترکیبی از احساساتی که در حال حاضر احساس می کنید کاملا طبیعی است. با توجه به بسیاری از متغیرها یکی یا دیگری را با شدت بیشتری توسعه خواهید داد، اگرچه مطمئن باشید که همه آن ها را تجربه خواهید کرد.

درد از همه مشخص تر است و پس از آن غم و خشم به دنبال دارد. آخرین کاری که باید انجام دهید سرکوب این احساسات است، زیرا عدم وجود آن ها به معنای از بین بردن آن ها نیست. برعکس، کاری که انجام می دهید این است که آنها را پنهان کنید تا دیر یا زود از شما جوانه بزنند. آنها این کار را به عنوان ناامیدی و نارضایتی با شدت و عواقب بسیار بیشتری انجام خواهند داد.

البته پذیرش احساسات به این معنا نیست که آنها شما را کنترل می کنند. بله، وقتی باید گریه کنید گریه کنید و وقتی این احساس به شما هجوم می آورد، غمگین شوید. یاد بگیرید که آنها را مدیریت کنید . در غیر این صورت تمام روز شما مشروط به آن ها می شود و فضایی مانند شادی و امید برای ظهور دیگران پیدا نمی کنید.

3. از دوستان خود حمایت بخواهید

برای التیام زخم طرد شدن باید از دوستی ها استفاده کرد.

زخم طرد شدن-از دوستان خود حمایت بخواهید
عزیزان برای حمایت در سخت ترین لحظات زندگی، از جمله موقعیت های طرد شدن، آنجا هستند. دوستان و خانواده شما می توانند کمک بزرگی در این روند باشند، بنابراین هرگز آنها را رها نکنید. برای ما بسیار رایج است که بخواهیم به تنهایی با این تجربه روبرو شویم و حتی خود را از دیگران جدا کنیم. بدانید که دوستان و خانواده شما در چنین مواقعی از شما حمایت می کنند.

آنها نه تنها می توانند به شما شانه ای برای تکیه دادن پیشنهاد دهند، بلکه می توانند به شما کمک کنند تا همه چیز را در چشم انداز خود قرار دهید و توصیه های مفیدی به شما ارائه دهند. همچنین، آنها می توانند به عنوان یک حواس پرتی عمل کنند تا بارها و بارها به او فکر نکنید . پس از انجام فعالیت هایی با آنها تردید نکنید تا شروع به بهبودی کنید و زخم طرد شدن را التیام بخشید.

4. به یاد داشته باشید که چه کسی هستید و چه کاری می توانید انجام دهید

همان طور که محققان اشاره می کنند ، عزت نفس پایین یکی از انواع پاسخ ها به طرد شدن است. حتی اگر فردی با اعتماد به نفس قوی هستید، اجتناب ناپذیر است که اعتماد به نفس شما پس از این موضوع کمی ضربه بخورد.

بنابراین، برای التیام زخم طرد شدن باید به یاد داشته باشید که چه کسی هستید و چه کاری می توانید انجام دهید. اجازه ندهید این تجربه به یک نظر بد نسبت به شما تبدیل شود، نظری که می تواند مانع از ماجراجویی های بعدی عشقی شما شود. راه های زیادی برای بازیابی عزت نفس وجود دارد، بنابراین در اینجا چند ایده وجود دارد.

5. ادامه دهید

منظور ما  این است که قدم به عقب برندارید و خود را از همه چیز اطراف خود جدا نکنید. زندگی ادامه دارد. حفظ تعهد به کار، تعامل با خانواده، دوستان و همکاران، اختصاص زمان به عادات خود، ورزش کردن و ایجاد فضاهایی برای حواس پرتی تنها چند راه برای پیشرفت است.

مطمئناً برای چند روز اول ممکن است سخت باشد، زیرا به طور مداوم به خود یادآوری می کنید که طرد شده اید. ادامه دادن دقیق به زندگی به شما این امکان را می دهد که لحظات خالی شدن ذهن خود را کاهش دهید و همچنین به شما یادآوری می کند که چیزهای زیادی در آن وجود دارد که برای آنها ارزش قائل هستید.

6. کارآموزی یاد بگیرید

زخم طرد شدن-کارآموزی یاد بگیرید

مانند سایر تجربیات زندگی، التیام زخم طرد با آموختن از آن انجام می شود. البته، لازم نیست چند روز اول این کار را انجام دهید، اما بعد از چند هفته باید به طور عینی ارزیابی کنید که چه درس هایی می توانید از این کار بگیرید. برای مثال، ممکن است راهبردی که در طول معاشقه استفاده کردید درست نبود، خیلی مستقیم رفتار کردید یا انتظاراتتان خیلی بالا بود. به هر حال، یک تمرین بازتابی انجام دهید تا متوجه شوید که چه اشتباهاتی مرتکب شده اید و چگونه می توانید آنها را در آینده بهبود بخشید.

البته ممکن است چیزی برای نجات پیدا نکنید. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اراده آزاد چیزی است که شما باید به آن احترام بگذارید. از آنجایی که این واقعیت که شما کسی را دوست دارید به این معنی نیست که عشق شما متقابل است. حتی این یک یادگیری عالی است، یادگیری که برای تجربیات عشقی بعدی شما مفید خواهد بود.

7. اجازه ندهید که تجربیات بعدی شما را مشروط کند

در نهایت، یکی از راه‌های بهبودی پس از طرد عشق این است که اجازه ندهید تجربه‌های آینده شما را مشروط کند. با این کار ما نمی‌خواهیم بلافاصله شما را تشویق کنیم که با شخص دیگری آشنا شوید. فقط بعد از اینکه احساس آمادگی کردید شروع کنید.

همان طور که قبلاً توضیح دادیم، التیام زخم طرد کاری بسیار پیچیده است، فرآیندی که هر فرد به طور متفاوتی آن را تجربه می کند. کسانی هستند که در یکی دو روز بهبود می یابند و عده ای هم ماه ها طول می کشند. این نکات از شما حمایت می‌کند تا بتوانید بهبود یافته و خود را تشویق کنید تا زندگی خود را بدون پشت کردن به تجربیات عشقی جدید و از ترس ناامیدی از دست ندهید.

لینک های مرتبط:

حتما ببین: بازگشت به رابطه قبلی: چطوری به رابطه ای که تمام شده برگردم؟

رابطه لانگ دیستنس چیست و آیا فایده ای دارد؟

با افزایش سن، عاشق شدن سخت‌تر می‌شود و این خوب است!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 14 =

دکمه بازگشت به بالا